Gå til innhold

Hjelpe venninne ,men det er ikke rett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her jeg bor er det en stor container som vi kan kaste ting i når vi f eks rydder i kjelleren eller pusser opp. Ei venninne spurte om jeg kunne kaste noen plater etter hun har pusset opp. Jeg sa ja uten å tenke meg om. Etterpå tenkte jeg at det er jo kun for de som bor i borettslaget. 

Så jeg håpet egentlig at hun ordnet det selv. Men i kveld ringte hun å spurte om jeg kan komme å hente i morgen og kaste det. Hadde du håpet at jeg hadde glemt det?  spurte hun. Hun sa det med humor da. . Jeg ble litt satt ut og sa at jeg hadde håpet på det. Og at jeg er redd at borettslaget skal finne ut av det. 

Men jeg må vel holde det jeg lovet? Og heller si at det ikke blir flere ganger?

Anonymkode: b8da7...155

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har du jo sagt ja to ganger. 

Men ja, dette er idioti av deg. Idioti som dine naboer må betale for. Slike som deg skaper så mye trøbbel for borettslag. Pga slike som deg må man låse containere for å ikke betale dyrt for andres søppel

Anonymkode: 466db...4d1

Skrevet

Og ps, hente det? Hvor tøffel er du..hun kan vel levere det selv 

Skrevet

Det er jo bare å si det slik det er - at du beklager, men at du ikke tenkte deg om før du sa ja, at du har innsett at du ikke kan gjøre det likevel. Dette fordi borettslaget vil få problemer om flere holder på slik, og det vil gjøre at borettslaget vil få større utgifter til renovasjon.

Om hun ikke har bil selv så kan du heller tilby å kjøre henne til fyllinga.

Anonymkode: b81cb...615

Skrevet

Haha, ikke nok med at du skal kaste det i en privat kontainer til borettslaget, du må hente det og, hun ordnet seg greit der må jeg si. Ja, egentlig så synes jeg at du må holde det du lovet, men si at det definitivt ikke blir noen flere ganger. Du burde jo sagt fra med en gang du tenkte deg om, ikke latt som om  at hun sikkert hadde glemt det.

Anonymkode: 4c0c4...b73

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Haha, ikke nok med at du skal kaste det i en privat kontainer til borettslaget, du må hente det og, hun ordnet seg greit der må jeg si. Ja, egentlig så synes jeg at du må holde det du lovet, men si at det definitivt ikke blir noen flere ganger. Du burde jo sagt fra med en gang du tenkte deg om, ikke latt som om  at hun sikkert hadde glemt det.

Hun kan kjøre det hit  men da ser noen kanskje det. Er det jeg med min bil, så vet jo de hvem jeg er 

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Hun kan kjøre det hit  men da ser noen kanskje det. Er det jeg med min bil, så vet jo de hvem jeg er 

Det er like opplagt om det er din bil - for du ville jo ikke trengt bil for å frakte det til containeren...

Sett en grense for deg selv nå, beklag at du ikke hadde innsett hva dette medfører, og si at hun må kjøre det på fyllingen selv (siden hun tydeligvis har bil selv), og tilby deg å bli med for å hjelpe henne.

Anonymkode: b81cb...615

Skrevet
Just now, Anonym bruker said:

Hehe, så da tenker de at du brukte bilen til å frakte søppel fra din bod og leiligheten 😆

Det koster så lite å kaste søppel. Har man råd til å pusse opp har man råd til det

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hvis hun har bil, så kan hun vel kjøre det til søppelfyllingen selv, ikke kaste det i ditt borettslag sin kontainer?

Skrevet

Du må si at du har sjekka reglene og ikke egentlig kan gjøre det. 

Anonymkode: 74238...aa3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...