Anonym bruker Skrevet 22. august 2022 #51 Skrevet 22. august 2022 Barnet her har slitt med lekser, alltid. Prestasjonsangst til tusen. Hun fikk før sommern 3 uker leksefri, barnet var på skolen hver dag og var lykkelig og glad. Fjernet mye stress. Så jeg er i mot lekser, jeg som var ett "skolelys" og elsker å pugge og gjøre lekser. Anonymkode: a596c...51d
Anonym bruker Skrevet 22. august 2022 #52 Skrevet 22. august 2022 Jeg er i mot! Jeg er både mor og jobber i skole og kan ikke se noen som helst nytte av lekser. Snarere tvert i mot. Når det er sagt, er det jo ikke noe forbud mot å jobbe / øve på ting hjemme om man trenger det eller lese en bok eller gjøre andre ting som man føler for. Anonymkode: 0684a...05f
Anonym bruker Skrevet 22. august 2022 #53 Skrevet 22. august 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Og jeg trengte ikke å google den. Jeg skrev den. Anonymkode: b8a02...312 Trur du det var mangelen på lekseoppfølging som ga deg tid til å innse at utallige utropstegn og spørsmålstegn etter hverandre er dårlig språk? Anonymkode: 24c41...96a
Anonym bruker Skrevet 23. august 2022 #54 Skrevet 23. august 2022 I småskolen er jeg mot. Bedre å gi lekser som spill et spill og les regler, skriv poeng og regn sammen. I storskolen må de ha lekser for å lære seg å jobbe på egenhånd, gjøre reasearcj og planlegge er viktig. Anonymkode: 6a938...ad6
Anonym bruker Skrevet 23. august 2022 #55 Skrevet 23. august 2022 Er for leselekse på småskoletriinnet for å øke barnas leselyst og leseforståelse, det må da være en selvvalgt tekst om det er om bien fordøyelsessystemet eller Peer Gynt er akkurat det samme. Er i mot side opp og side ned med matte stykker og at man skal sitte hjemme og svare på 10 spørsmål om hva en krill er. Når de blir eldre synes jeg de fint kan øve seg på å lese igjennom en tekst eller ett emne de skal ha på skole dagen etter for å inn arbeide seg gode rutiner på studieteknikk de trenger hvis de velger å gå høyere utdanning. Anonymkode: 2f675...d6a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå