Gå til innhold

Skuffet. Hele avdelingen skal på tur,

Anbefalte innlegg

Skrevet

unntatt en kollega og meg for vi må visstnok drifte mens de andre er av gårde. De som drar får hotellovernatting, en bedre middag og aktiviteter dagen etter. Kollegaen min og jeg får ingenting. 
Lov å føle seg litt forbigått da? 😔

Anonymkode: f7d07...284

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde nok sagt noe da, hadde og følt at det var urettferdig! Hvorfor står akuratt dere igjen da?

Anonymkode: 89791...a66

Skrevet

Huff ja, såklart, skjønner godt den følelsen 😳 

For en del år siden jobbet jeg i butikk og en gang i året var det jo storsamling for hele region med sånt du nevner. Siden butikken også måtte ha åpent lørdagen måtte selvsagt noen være igjen på jobb. Sjefen gjorde alt for å hyre inn vikarer eller bruke de som ikke kunne eller ville dra, slik at flest mulig som ville dra fikk det. 

Nå vet jeg ikke hvorfor det ble nettopp du og kollegaen som måtte bli denne gangen, men da må dere i allefall få bll med neste gang. 

Anonymkode: 0bedb...2b5

Skrevet

Spørsmålet er vel hvorfor akkurat du og kollegaen din må være igjen. Det sier du ingenting om. 

Anonymkode: 3b6ad...c98

Gjest NotNaomi
Skrevet

Hvorfor må dere to bli igjen, og er det sånn at dere får bli med neste gang? Du må nesten fortelle omstendighetene rundt dette. 

Skrevet

Spør som de andre, hva er bakgrunnen for at dere ikke får være med?

I min bedrift skal det snart være en tur for de ansatte. Også hos oss må det være noen få igjen for å opprettholde drift, og i utgangspunktet går det etter ansiennitet- det vil si at de nyeste må bli igjen med mindre det er noen av de andre som ikke kan eller vil reise. Jeg er heldig med mine nærmeste ledere, der har flere valgt å bli igjen hjemme for å la oss nye få dra på tur. 
Nabobedriften har omtrent samme opplegg- der må man ha vært ansatt i halvannet år for å få være med på tur.

Det er jo egentlig ikke urettferdig, neste gang er det de som nå er nye sin tur.

Skrevet

Sånn er det. Noen må holde hjulene i gang. Neste gang er det noen andre. Men klart det er lov å være litt skuffet. 

Anonymkode: cfb92...758

Skrevet

Vi har ikke fått noen grunn fra sjefen, men antar det er fordi h*n som blir igjen og jeg slutter etter jul. 
HI

Skrevet
Just now, Anonym bruker said:

Vi har ikke fått noen grunn fra sjefen, men antar det er fordi h*n som blir igjen og jeg slutter etter jul. 
HI

Det er jo en helt forståelig grunn... 

Anonymkode: 1cab3...761

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

HI

Helt gyldig grunn det.

Anonymkode: b031f...bc4

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo en helt forståelig grunn... 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Helt gyldig grunn det.

Syns dere? Vi har jobbet og strukket oss i to år for denne avdelingen. Det har vært snakket om denne turen i ukesvis. To nye som har jobbet der i to uker, får være med. Det hadde ikke vært så vanskelig å fått inn noen andre disse dagene heller, så kunne vi vært med. 
HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Syns dere? Vi har jobbet og strukket oss i to år for denne avdelingen. Det har vært snakket om denne turen i ukesvis. To nye som har jobbet der i to uker, får være med. Det hadde ikke vært så vanskelig å fått inn noen andre disse dagene heller, så kunne vi vært med. 
HI

Hva skal skje på denne turen, da? Hvis det er teambuilding, planer for året som kommer, e.l., så er det jo naturlig at dere blir igjen. 

Anonymkode: 7cc17...f1e

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Helt gyldig grunn det.

Det er jo ikke det. Man føler seg ganske utenfor når det blir slik. Kan skjønne at man ikke har lyst å yte noe som helst ekstra etter dette ihvertfall. 

Anonymkode: 04aa2...c8d

Skrevet
8 minutes ago, Anonym bruker said:

HI

Ja! Dere skal jobbe der i 4-6 mnd? Klart godene brukes for å beholde folk. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hva skal skje på denne turen, da? Hvis det er teambuilding, planer for året som kommer, e.l., så er det jo naturlig at dere blir igjen. 

Anonymkode: 7cc17...f1e

Dette. Selvfølgelig er det kjipt å måtte bli igjen, men har full forståelse at det brukes på de som skal bli, ikke på de som skal slutte.

Anonymkode: 089d3...031

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

HI

Jeg syns dere burde blitt prioritert som takk for innsatsen som ansatte jeg da! 

De nye får jo flere muligheter om de blir der, så jeg skjønner skuffelsen din godt når situasjonen er som den er. 

Skrevet
NotNaomi skrev (10 minutter siden):

Jeg syns dere burde blitt prioritert som takk for innsatsen som ansatte jeg da! 

De nye får jo flere muligheter om de blir der, så jeg skjønner skuffelsen din godt når situasjonen er som den er. 

Takk for det. Jeg er jo selvsagt enig. Både h*n som blir igjen og jeg har stått hardt på for bedriften. Jobbet overtid, kommet før når det har trengte og jobbet sene kvelder.
De to nye er midlertidig ansatt de og, som oss, men de blir prioritert. 
Takk for innsatsen til oss, liksom. 
HI

Skrevet
On 8/19/2022 at 6:13 PM, Anonym bruker said:

unntatt en kollega og meg for vi må visstnok drifte mens de andre er av gårde. De som drar får hotellovernatting, en bedre middag og aktiviteter dagen etter. Kollegaen min og jeg får ingenting. 
Lov å føle seg litt forbigått da? 😔

Sånn er det, neste gang er det noen andre

Anonymkode: 29557...3de

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Sånn er det, neste gang er det noen andre

Anonymkode: 29557...3de

Fascinerende at du kommer to døgn etter siste svar i tråden og så åpenbart ikke har lest noen av innleggene 👏

Skrevet

Jeg forstår at de lar ansatte som kun har kort tid igjen før de slutter være igjen. Turen er nok ingen takk for innsats, men team-building, sammensveising av ansatte og det å gjøre jobben mer attraktiv. Da dette er en styrking av bedriften i fremtiden prioriterer man nye ansatte fremfor noen som skal slutte. Slik er det i veldig mange bedrifter som har fremtidsrettede tiltak. 

Som takk for innsatsen bør dere selvsagt takkes fint av med kaker, blomster eller annet bedriften gjør når noen slutter.

Anonymkode: 11a23...ffc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...