Anonym bruker Skrevet 20. august 2022 #26 Skrevet 20. august 2022 Kristendommen er godt ankret grunnloven. Vi er en kristen nasjon. Anonymkode: 89f89...7d9
Anonym bruker Skrevet 20. august 2022 #27 Skrevet 20. august 2022 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Men for oss ateistene er ingenting hellig. Anonymkode: c228b...695 Overbevisningen om at det ikke finnes noen Gud er hellig for mange Anonymkode: 23a90...47e
Ekspatt Skrevet 20. august 2022 #28 Skrevet 20. august 2022 Anonym bruker skrev (17 timer siden): https://www.ssb.no/kultur-og-fritid/faktaside/religion Vi har ikke noen statskirke i Norge lenger, men det er definitivt flest medlemmer i den kristne kirken. Anonymkode: f3498...a22 Selvfølgelig har kirken mange medlemmer når de melder inn folk hele tiden mot deres viten og vilje, og helt uten hjemmel i lov.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2022 #29 Skrevet 20. august 2022 Ekspatt skrev (19 minutter siden): Selvfølgelig har kirken mange medlemmer når de melder inn folk hele tiden mot deres viten og vilje, og helt uten hjemmel i lov. Det er vel ingen som blir meldt inn i statskirka uten at ein blir døpt? Då er det jo foreldra dine som har meldt deg inn i tilfelle. Og du står fritt til å melde deg ut om du ikkje er einig i deira val. Anonymkode: 4da52...8ce
Anonym bruker Skrevet 20. august 2022 #30 Skrevet 20. august 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det er vel ingen som blir meldt inn i statskirka uten at ein blir døpt? Då er det jo foreldra dine som har meldt deg inn i tilfelle. Og du står fritt til å melde deg ut om du ikkje er einig i deira val. Anonymkode: 4da52...8ce Noen ganger blir man registrert igjen mot sin vilje. Jeg har en kollega som har meldt seg ut 3 ganger. Anonymkode: 7459a...91c
Ekspatt Skrevet 20. august 2022 #31 Skrevet 20. august 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Det er vel ingen som blir meldt inn i statskirka uten at ein blir døpt? Då er det jo foreldra dine som har meldt deg inn i tilfelle. Og du står fritt til å melde deg ut om du ikkje er einig i deira val. Anonymkode: 4da52...8ce Den første setningen din er kun spekulasjon, og du tar feil. Jeg selv har blitt meldt inn i voksen alder, uten å være døpt. Altså ingen foreldre som har kunnet melde meg inn som 30-åring for eksempel.
Ekspatt Skrevet 20. august 2022 #32 Skrevet 20. august 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Noen ganger blir man registrert igjen mot sin vilje. Jeg har en kollega som har meldt seg ut 3 ganger. Anonymkode: 7459a...91c Nettopp.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2022 #33 Skrevet 20. august 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Overbevisningen om at det ikke finnes noen Gud er hellig for mange Anonymkode: 23a90...47e Nei, den er ikke "hellig" selv om du ikke klarer å slå sprekker i den. Anonymkode: e3de1...33f
Anonym bruker Skrevet 20. august 2022 #34 Skrevet 20. august 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det er vel ingen som blir meldt inn i statskirka uten at ein blir døpt? Då er det jo foreldra dine som har meldt deg inn i tilfelle. Og du står fritt til å melde deg ut om du ikkje er einig i deira val. Anonymkode: 4da52...8ce Ungene mine ble registrert som "tilknyttet" uten å være døpt. Og jeg er heller ikke kirkemedlem. Men faren deres er, og det er jammen nok for kirka! Den trenger ikke mer enn en tynn tråd å henge seg fast i! Anonymkode: e3de1...33f
Anonym bruker Skrevet 20. august 2022 #35 Skrevet 20. august 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Kristendommen er godt ankret grunnloven. Vi er en kristen nasjon. Anonymkode: 89f89...7d9 Nei, den er ikke forankret på vegne av innbyggerne. Kun kongen. Anonymkode: e3de1...33f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå