Anonym bruker Skrevet 19. august 2022 #1 Skrevet 19. august 2022 Jeg har ansvar for en allidrettsgruppe på 25 barn og har hatt det et par års tid. Greia med denne gruppa er at det er usedvanlig mange ustyrlige unger, og uvanlig mange foreldre som gir blanke f… Jeg får svært lite respons på Facebook, og når vi har foreldremøter er det nesten ingen som kommer. Jeg har truet og lokket, men folk bare hiver ungene av og stikker. Hvordan kan jeg få opp engasjementet? Noen med erfaring og tips? Anonymkode: 66b45...410
Anonym bruker Skrevet 19. august 2022 #2 Skrevet 19. august 2022 Foreldrene må bli kjent, må få lyst til å være der. Jeg ville nok også prøvd å få inn 1-2 foreldre som hjelpetrener. Ja, jeg vet at mange foreldre har mer enn nok med seg og sitt, men det er viktig for barna at foreldrene er litt mer engasjert enn bare å sende barna på inn døren. Anonymkode: eb853...b4f
Anonym bruker Skrevet 19. august 2022 #3 Skrevet 19. august 2022 Hva har du truet og lokket med? Og gjennomførte du? Jeg tror jeg hadde gitt foreldrene ett valg. Enten mer engasjement og hjelp på treningene eller kroken på døra. Evt begynne å sette barna som ikke hører på sidelinja. Kan de ikke oppføre seg og høre etter, har de ingenting "ute på matta" å gjøre. Anonymkode: 5f404...52c
Anonym bruker Skrevet 19. august 2022 #4 Skrevet 19. august 2022 Her er det krav om at det skal vere en forelder/voksen pr barn på allidrett eller idrettsskulen som det heter her. Tydelig beskjed på at en har ansvar for at sitt barn deltar på det som leder har bestemt, trenger barnet hjelp er det foreldre sitt ansvar og foreldre må kunne hjelpe til når det er hinderløype og lignande. Barn får ikke vere med, uten foreldre til stede. Da får man ikke melde seg på. Denne regelen ble innført fordi det var kaos og foreldre har godtatt dette. Sånn er det jo bare og som forelder synes jeg det er helt innafor.Det samme gjelder annen organisert idrett her i småskolealder. Dersom problem i gruppen, må foreldre vere til stede eller så får barnet ikke delta. Anonymkode: 932a2...9eb
Anonym bruker Skrevet 19. august 2022 #5 Skrevet 19. august 2022 Ring mora eller faren til de ustyrlige og si at neste gang må hun/han sitte der under trening. Når ungene utagerer, roper du inn foreldrene til å hente dem fra banen/salen. Du trenger ikke akkordere med dem. Det blir sannsynligvis såpass flaut at det kun skjer én gang. Anonymkode: 7af78...4f5
Anonym bruker Skrevet 19. august 2022 #6 Skrevet 19. august 2022 Jeg gjorde det sånn fra start etter tidligere dårlige erfaringer. Satt opp en rulleringsliste med alle foreldre. Å være hjelpetrener en gang i året er ikke mye å be om. De måtte bytte innbyrdes om det ikke passet. Ingen hjelpetrener, avlyst trening. Etter hvert som foreldre fikk prøvd seg, ble de mer engasjert. Tror mange var litt sjenert og redd for å gjøre feil første gang. Jeg har heller ikke nølt med å ringe foreldre og be de være til stede for sine barn under trening pga atferd. Dette ga jeg beskjed om på første foreldremøte og i en melding på spond. Anonymkode: 1f5ca...32d
Anonym bruker Skrevet 19. august 2022 #7 Skrevet 19. august 2022 Anonym bruker skrev (56 minutter siden): Jeg gjorde det sånn fra start etter tidligere dårlige erfaringer. Satt opp en rulleringsliste med alle foreldre. Å være hjelpetrener en gang i året er ikke mye å be om. De måtte bytte innbyrdes om det ikke passet. Ingen hjelpetrener, avlyst trening. Etter hvert som foreldre fikk prøvd seg, ble de mer engasjert. Tror mange var litt sjenert og redd for å gjøre feil første gang. Jeg har heller ikke nølt med å ringe foreldre og be de være til stede for sine barn under trening pga atferd. Dette ga jeg beskjed om på første foreldremøte og i en melding på spond. Anonymkode: 1f5ca...32d Smart! Takk for tipset. HI Anonymkode: 66b45...410
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå