Gå til innhold

Retten til å hetse, sjikanere og mobbe.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg  må le. Her er det plutselig 100 vis av brukere mens det i annen tråd ikke finnes mer enn 20 brukere hva gjelder dette forumet. Virker forøvrig som om det varierer med alt etter hva HI starter med. HI er tydeligvis en person som har vært her før og som irriterer seg over forumets medlemmer og svarene de gir. Utrolig at dere ikke skjønner det. Jeg synes HI er helt fantastisk men dere er livredde henne? Redd hun har mer kunnskap, mer makt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Mrs Remington skrev (4 minutter siden):

Jeg  må le. Her er det plutselig 100 vis av brukere mens det i annen tråd ikke finnes mer enn 20 brukere hva gjelder dette forumet. Virker forøvrig som om det varierer med alt etter hva HI starter med. HI er tydeligvis en person som har vært her før og som irriterer seg over forumets medlemmer og svarene de gir. Utrolig at dere ikke skjønner det. Jeg synes HI er helt fantastisk men dere er livredde henne? Redd hun har mer kunnskap, mer makt?

For du er jo ikke hi.....🙄

Anonymkode: 3e4c3...d2b

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nope, jeg er ikke Hi.

Skrevet
Mrs Remington skrev (7 minutter siden):

Redd hun har mer kunnskap, mer makt?

Nei, vet du, akkurat dét kjenner jeg virkelig ikke at det er noen grunn til å frykte…

Anonymkode: 0429a...fd1

Skrevet
NotNaomi skrev (7 timer siden):

Det siste du skriver er derimot er jo hersketeknikk fra din side...eller å ilegge andre motiver de ikke har. 

Hvis du later som om du ikke «hører» konkrete spørsmål så spiller du jo dum, da. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Nei, vet du, akkurat dét kjenner jeg virkelig ikke at det er noen grunn til å frykte…

Vel, dersom det ikke er det som er problemet, hva er så problemet?

Skrevet
Mrs Remington skrev (13 minutter siden):

Vel, dersom det ikke er det som er problemet, hva er så problemet?

Jeg har ikke uttrykt at det foreligger noe problem her. Jeg kommer for underholdningens skyld. Litt som når skuelystne ser på en bilulykke. Det er grimt, men underlig fascinerende likevel. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke uttrykt at det foreligger noe problem her. Jeg kommer for underholdningens skyld. Litt som når skuelystne ser på en bilulykke. Det er grimt, men underlig fascinerende likevel. 

Skjønner - du er en av dem som følger etter ambulansen og politibilen for å se hva det gjelder. Gratulerer til deg. 

Skrevet
Mrs Remington skrev (2 minutter siden):

Skjønner - du er en av dem som følger etter ambulansen og politibilen for å se hva det gjelder. Gratulerer til deg. 

Ha ha ha ja det var jo akuratt det som ble sagt 😂😂😂

Anonymkode: 1e7d7...2ff

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Ha ha ha ja det var jo akuratt det som ble sagt 😂😂😂

Stemmer - og det er jo ulovlig. Er det bare pakk her inne?

Skrevet
Mrs Remington skrev (1 minutt siden):

Stemmer - og det er jo ulovlig. Er det bare pakk her inne?

Tror du sliter litt v e l mye med leseforståelse. Blir kanskje slik for dem som har utdannelsen sin fra livets harde skole. 

Skrevet
Mrs Remington skrev (9 minutter siden):

Det var et språklig bilde. Men denne tråden er et lignende katastrofeområde. 

Skrevet

Det var et språklig bilde. Men denne tråden er et lignende katastrofeområde. 

Ja, du fikk til første del hva gjelder språklig bilde, men katastrofeområde, der tror jeg du må slå opp i ei ordbok.

Skrevet
Mrs Remington skrev (24 minutter siden):

Oisann. Den var flau! Du får det ikke helt til?

Anonymkode: ca7d8...133

Skrevet
Mrs Remington skrev (15 minutter siden):

Ja, du fikk til første del hva gjelder språklig bilde, men katastrofeområde, der tror jeg du må slå opp i ei ordbok.

Det var et språklig bilde det også. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Noen leter desperat etter ett eller annet de kan angripe. Finner de det ikke, så dikter de. 

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvorfor tror du hun er meg? 

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Tror du sliter litt v e l mye med leseforståelse. Blir kanskje slik for dem som har utdannelsen sin fra livets harde skole. 

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Noen leter desperat etter ett eller annet de kan angripe. Finner de det ikke, så dikter de. 

Hersketeknikk ja. Og så spør man om HUN ikke får det til? Dere må skjerpe dere damer. 

Skrevet
NotNaomi skrev (23 minutter siden):

Hersketeknikk ja. Og så spør man om HUN ikke får det til? Dere må skjerpe dere damer. 

Det er ikke en hersketeknikk å gi et motsvar til en som er så febrilsk etter å kritisere at hun dikter vilt. Responsen var knytta til dette innlegget, som med all respekt var det rene vås:

Mrs Remington skrev (1 time siden):

Så - har du noe mer du vil dele om hersketeknikk? Eller «hersketeknikk», da. For i din bok er det jo personangrep når du blir motsagt og hersketeknikk når du blir svar skyldig. 

Gjest NotNaomi
Skrevet

Det er ikke en hersketeknikk å gi et motsvar til en som er så febrilsk etter å kritisere at hun dikter vilt. Responsen var knytta til dette innlegget, som med all respekt var det rene vås:

Så - har du noe mer du vil dele om hersketeknikk? Eller «hersketeknikk», da. For i din bok er det jo personangrep når du blir motsagt og hersketeknikk når du blir svar skyldig. 

Det er direkte feil. 

Skrevet
NotNaomi skrev (1 minutt siden):

Det er direkte feil. 

Nei. Det jeg sier stemmer, Mrs. Remington diktet opp en fantasi om at jeg følger etter ambulansen for å kikke da jeg jeg brukte et språklig bilde. 
Og du bruker konsekvent «personangrep» og «usaklig» som beskyttelsesmekanisme når noen setter deg fast og du helt klart har tråkka i spinaten i en debatt. Det skjer ikke at du svarer «jeg tok feil». I stedet spiller du «usaklig»-kortet og avslår å svare. 

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Nei. Det jeg sier stemmer, Mrs. Remington diktet opp en fantasi om at jeg følger etter ambulansen for å kikke da jeg jeg brukte et språklig bilde. 
Og du bruker konsekvent «personangrep» og «usaklig» som beskyttelsesmekanisme når noen setter deg fast og du helt klart har tråkka i spinaten i en debatt. Det skjer ikke at du svarer «jeg tok feil». I stedet spiller du «usaklig»-kortet og avslår å svare. 

Vel. Feil igjen. Jeg har flere ganger sagt at jeg tar selvkrtikk på ting. 

Opplever svært lite av at noen setter meg fast her inne altså 🙂 det var som jeg skrev i en annen tråd : jeg får masse "motstand" i form av alt fra sjikane og frekke og drøye kommentarer. Det kunne ikke falt meg inn å snakke sånn til noen, og ikke på min verste dag engang. Men iblant syns jeg noen er så far out at jeg kunne tenkt meg å be de holde kjeft. Jeg gjør det bare ikke, fordi uansett så er det de som alltid og stadig angriper som er de som alltid fremstår sårbare. Jeg takler helt fint "motstanden" jeg får. Ellers hadde jeg forlengst sluttet å skrive her, og i det minste ikke med nick. 

Skrevet
NotNaomi skrev (På 19.8.2022 den 23.11):

En definisjon er en definisjon. Kort og godt.

Hvis du står på ditt, så ser jeg gjerne at du kan komme med ett eneste eksempel på hvordan noen kan føle seg mobbet uten at noen kriterier i definisjonen er tilstede? 

NotNaomi skrev (12 timer siden):

Å spørre hvorfor jeg mener jeg har rett til å sjikanere og hetse på nett, er et spørsmål som er hets i seg selv. For jeg gjør ikke det. Overhodet ikke. Og når jeg har bedt om eksempler på spørsmål om div, så har ikke én eneste kommet opp med noe relevant, eller så unngår de i de fleste tilfeller å svare. 

NotNaomi skrev (11 timer siden):

Alt skal være opp til den enkelte å vurdere sier du flere ganger i tråden. Om de blir mobbet, om ting er relevante osv. Det er jo å be om full forvirring og definisjoner er uten betydning også? Javel, da er det ikke rart det blir mye krøll om folk ikke kan forholde seg til det som er saklig og objektivt, men kun subjektive oppfatninger. 

NotNaomi skrev (10 timer siden):

Det fins "forsåvidt" lover og definisjoner ja. Ellers hadde nok mange sluppet å bli dømt for mange ulike ting i en rettsak. Blir du dømt for ærekrenkelser , så hjelper det svært lite at du selv mener at det ikke er det. Fordi det er nettopp definisjoner og lover.

Jeg blir overhodet ikke lei meg eller fornærmet. Jeg gir en forklaring eller konstanterer. Jeg har aldri blitt noen av delene her inne, men jeg har skjønt kritikk og at jeg var unyansert og også ble urettferdig enkelte ganger, og da innrømmer jeg det og tar selvkritikk. Det handler selvsagt om avsender, og mange viser jeg respekt ved å gjøre det. Andre har jeg dessverre ingen respekt for, jeg aksepterer bare at de også må få skrive her og delta. 

Jeg syns forøvrig at det blir veldig ironisk når visse her argumenterer for sosial kompetanse, ærlig talt 🙂

Det er jo fordi det har en klar sammenheng. Det avgjør om det er relevant. Og definisjoner skal jo strengt tatt ikke såes tvil om. 

Hvis jeg skal respektere den jeg diskuterer med så må de svare på relevante spørsmål. Jeg tror aldri at de som påstår at jeg har drevet personangrep klarer eller vil begrunne! Aldri. Og når de svarer, så henviser jeg til definisjoner, men da trenger man kun oppfatte ting subjektiv ifølge dem og ikke forholde seg til definisjoner. Det respekterer jeg jo ikke.

Å akseptere det er mitt minste problem. 

Når folk svarer uten personangrep, med relevans og saklig så svarer jeg. 

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Ja, jeg spurte uten personangrep, med relevans og saklig. Hvordan blir man troverdig? Hører gjerne din mening om det.
Og NB: at du selv blir satt fast på tidligere utsagn er ikke "usaklig" eller "personangrep". 

Anonymkode: 59283...8ee

NotNaomi skrev (9 timer siden):

Hva spurte du om? 

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

PS Fortsatt nysgjerrig på hva som gir troverdighet. 

Anonymkode: 59283...8ee

NotNaomi skrev (8 timer siden):

Kanskje det i parenteser var relevant og viktig i diskusjonen? Noe jeg ville ha klarhet i? 

Ellers kommer jeg ikke med bombastiske påstander. Det mener jeg er så feil at du faktisk må komme med eksempler. 

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Så det ER opp til den enkelte å vurdere hva som er relevant og ikke å respondere på?

Anonymkode: 22cdf...4a6

NotNaomi skrev (4 minutter siden):

Vel. Feil igjen. Jeg har flere ganger sagt at jeg tar selvkrtikk på ting. 

Opplever svært lite av at noen setter meg fast her inne altså 🙂 det var som jeg skrev i en annen tråd : jeg får masse "motstand" i form av alt fra sjikane og frekke og drøye kommentarer. Det kunne ikke falt meg inn å snakke sånn til noen, og ikke på min verste dag engang. Men iblant syns jeg noen er så far out at jeg kunne tenkt meg å be de holde kjeft. Jeg gjør det bare ikke, fordi uansett så er det de som alltid og stadig angriper som er de som alltid fremstår sårbare. Jeg takler helt fint "motstanden" jeg får. Ellers hadde jeg forlengst sluttet å skrive her, og i det minste ikke med nick. 

Nå har jeg lest hele tråden om igjen, og her har vi noen godbiter. 

Syns du skal lese dem på nytt selv og se om du ikke finner en og annen diskrepans…

Tips: å spørre hvorfor du føler du har rett til å hetse; er ikke hets. Ikke ifølge de definisjonene du la ut selv og som du henviser til igjen og igjen, men det er altså likevel egne regler for deg. Det er også en egen regel for deg at du kan juge («jeg har svart på spørsmålet» når du ikke har det) og at du kan tillegge andre folk hensikter, men de kan ikke tillegge deg noen. Du kan også bestemme når noe er relevant eller ikke. Men andres mening om relevans gjelds ikke. 

Så jo, du forlanger å bli puset med, og påstår deg usaklig angrepet, når andre gjør mot deg det du gjør mot dem. 

(Og nei, å ta selvkritikk er ikke å si «jeg tar selvkritikk» og deretter la det bli liggende. Man må jo endre seg etterpå. Ellers er det en billig frase.) 

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Nå har jeg lest hele tråden om igjen, og her har vi noen godbiter. 

Syns du skal lese dem på nytt selv og se om du ikke finner en og annen diskrepans…

Tips: å spørre hvorfor du føler du har rett til å hetse; er ikke hets. Ikke ifølge de definisjonene du la ut selv og som du henviser til igjen og igjen, men det er altså likevel egne regler for deg. Det er også en egen regel for deg at du kan juge («jeg har svart på spørsmålet» når du ikke har det) og at du kan tillegge andre folk hensikter, men de kan ikke tillegge deg noen. Du kan også bestemme når noe er relevant eller ikke. Men andres mening om relevans gjelds ikke. 

Så jo, du forlanger å bli puset med, og påstår deg usaklig angrepet, når andre gjør mot deg det du gjør mot dem. 

(Og nei, å ta selvkritikk er ikke å si «jeg tar selvkritikk» og deretter la det bli liggende. Man må jo endre seg etterpå. Ellers er det en billig frase.) 

Det er en beskylding som ikke har rot i virkeligheten. Hvis jeg spør deg : hvorfor mishandler du barn? , og gjentar det, så vil det nok oppleves som hets. Når jeg sier at jeg har svart på spørsmål, så har jeg svart, men det virker som noen vil jeg skal svare det de vil, eller de forstår rett og slett ikke hva jeg sier. Det får jeg ikke gjort så mye med faktisk. 

Jeg forlanger å bli puset med? 😅 eh, nei. Det er det siste jeg vil. Og ja, jeg blir usaklig angrepet, og igjen, jeg takler det helt fint. Jeg rapporterer dog en sjelden gang, for noe er så drøyt at det ikke hører hjemme på et forum, rettet mot noen. 

Skrevet
NotNaomi skrev (9 minutter siden):

Det er en beskylding som ikke har rot i virkeligheten. Hvis jeg spør deg : hvorfor mishandler du barn? , og gjentar det, så vil det nok oppleves som hets.

Nei, det vil ikke oppleves som hets for meg, men som fri fantasi. (Med mindre man faktisk driver med det da, da er feet jo mer sannsynlig at man vil føle seg truffet og hoppe opp og protestere.) Så ikke påta deg å gjette på hva JEG eller noen andre vil føle. Det er du og kun du som ser på det som hets.

At du er hårsår og antar at noe er hets, er jo ikke spørsmålsstillerens skyld, og du la ellers ved en meget konkret liste med kriterier på hets. Det er meget klart at et slikt spørsmål ikke på noen måte dekkes av de kriteriene.

Et spørsmål er heller ingen beskyldning. Det er to ulike ting.

NotNaomi skrev (10 minutter siden):

Når jeg sier at jeg har svart på spørsmål, så har jeg svart, men det virker som noen vil jeg skal svare det de vil, eller de forstår rett og slett ikke hva jeg sier. Det får jeg ikke gjort så mye med faktisk. 

Løgn. Du sier til en bruker her at du har svart på spørsmålet. Men det har du ikke. Først spør du "hva spurte du om", deretter sier du at du har svart, og deretter svarer du. Husk at tråden utvikler seg kronologisk her - vi kan se tidslinjen.

NotNaomi skrev (15 minutter siden):

Jeg forlanger å bli puset med? 😅 eh, nei. Det er det siste jeg vil. Og ja, jeg blir usaklig angrepet, og igjen, jeg takler det helt fint. Jeg rapporterer dog en sjelden gang, for noe er så drøyt at det ikke hører hjemme på et forum, rettet mot noen. 

Dersom du ikke forlangte å bli puset med, ville du ha akseptert å bli behandlet på samme måte som du behandler andre. F eks å tillegge andre motiver de ikke har ("Det er en beskyldning" om et spørsmål f eks) som du ikke finner deg i at andre gjør mot deg. 
Du får gro deg litt tjukkere hud hvis du skal holde ut her. Her forventer man av voksne folk at de ikke tar ting personlig når det faktisk snakkes generelt. Akkurat det du påstår du har som ideal... Og dropp løgnaktigheten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...