Gå til innhold

Retten til å hetse, sjikanere og mobbe.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Jo, det gjør du stadig vekk, selv om du ikke bruker ordet uovertruffenhet. Du gjør det i mer eller mindre hver eneste tråd, hvor du nekter å ta til deg bevis for at påstander du kommer med er feil, at du har rett, det er bare alle andre som tar feil.

Ditt svar #65 i tråden viser storhetstanker om deg selv som, sett i sammenheng med alle de andre gangene du hevder å vite bedre enn alle andre (selv når det du påstår er beviselig feil), det er å hevde din egen uovertruffenhet:

Det er jo tydelig at du ikke forstår hvordan du selv presenterer deg i tråd etter tråd, men svaret over her er helt klart grandiose tanker om deg selv.

Anonymkode: 73bcd...491

Oioi, det siste innlegget der hadde ikke jeg sett før. Det forklarer en hel del.

Anonymkode: 29e53...fb0

Videoannonse
Annonse
Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Du tar ikke til deg tilbakemeldinger og forventer svar av andre du ikke selv vil svare på. Det synes å være egne regler for deg basert på din opplevde tyngde. Føler du at andre her inne opplever at du har tyngde?

Anonymkode: 22cdf...4a6

Selvfølgelig svarer jeg ikke på alle spørsmål. Noen spørsmål er så far out og rett ut dumme, at jeg ville følt meg rimelig dum selv om jeg svarte på dem. 

Jeg vet at noen tenker over ting. Jeg vet at noen er oppriktig interesserte, så ja selvfølgelig. Det jeg kommer med er på ingen måte revulosjerende tanker og meninger, og selvfølgelig er det flere som både mener og tenker det jeg gjør. Det er bare noen her inne som ikke har gjort det, og som syns selvtillit og selvsikkerhet er egenskaper man bør slå ned på fort som faen 🙂 du må ikke komme her og komme her.

Skrevet
NotNaomi skrev (Akkurat nå):

Selvfølgelig svarer jeg ikke på alle spørsmål. Noen spørsmål er så far out og rett ut dumme, at jeg ville følt meg rimelig dum selv om jeg svarte på dem. 

Jeg vet at noen tenker over ting. Jeg vet at noen er oppriktig interesserte, så ja selvfølgelig. Det jeg kommer med er på ingen måte revulosjerende tanker og meninger, og selvfølgelig er det flere som både mener og tenker det jeg gjør. Det er bare noen her inne som ikke har gjort det, og som syns selvtillit og selvsikkerhet er egenskaper man bør slå ned på fort som faen 🙂 du må ikke komme her og komme her.

Hvorfor kritiserer du da andre som ikke svarer på DINE spørsmål ? 

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Har jeg kritisert dem? 

Skrevet

Hennes spørsmål er kloke, intelligente, godt gjennomtenkte.

Anonymkode: 22134...e8a

Skrevet

Har jeg kritisert dem? 

Selvsagt har du det! Du har fått konkrete eksempler i tråden. 

Gjest NotNaomi
Skrevet

Selvsagt har du det! Du har fått konkrete eksempler i tråden. 

Javel? Finn dem frem og legg ut eksemplene da? 

Skrevet
NotNaomi skrev (1 minutt siden):

Javel? Finn dem frem og legg ut eksemplene da? 

Du bør kunne svare på spørsmål én eneste gang selv om du finner dem ubehagelige. Hvis ikke bør du vurdere om du skal svare i en tråd? Når du aldri svarer på naturlige oppfølgingsspørsmål, så blir ikke det du først skriver troverdig. Bare for å si det altså."

Dette svarer du en bruker som faktisk svarte deg på det du spurte om. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Oioi, det siste innlegget der hadde ikke jeg sett før. Det forklarer en hel del.

Anonymkode: 29e53...fb0

HI har skrevet en god del lignende ting i flere av sine andre tråder, eller tråder hvor HI har vært svært delaktig.

Men HI satser på at folk ikke gidder gå tilbake og finne igjen disse svarene hennes. Når noen gjør det benekter hun dem eller ignorerer dem eller dikter opp noe nytt om dem, avsporer eller begynner med hersketeknikker eller latterliggjøring av den/de som påpeker dette. Det er veldig forutsigbart.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

HI har skrevet en god del lignende ting i flere av sine andre tråder, eller tråder hvor HI har vært svært delaktig.

Men HI satser på at folk ikke gidder gå tilbake og finne igjen disse svarene hennes. Når noen gjør det benekter hun dem eller ignorerer dem eller dikter opp noe nytt om dem, avsporer eller begynner med hersketeknikker eller latterliggjøring av den/de som påpeker dette. Det er veldig forutsigbart.

Nå kommer vel snart dette vil jeg tro

...

Anonymkode: 3e4c3...d2b

Skrevet
NotNaomi skrev (1 time siden):

Hvem eller hva er "mor Nille"?? Og nei, jeg baserer det ikke kun på det du sier nei. 

Er du helt uten grunnleggende allmennutdannelse? Det ville forsåvidt forklare mye.

Anonymkode: b9d44...1f0

Gjest NotNaomi
Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Du bør kunne svare på spørsmål én eneste gang selv om du finner dem ubehagelige. Hvis ikke bør du vurdere om du skal svare i en tråd? Når du aldri svarer på naturlige oppfølgingsspørsmål, så blir ikke det du først skriver troverdig. Bare for å si det altså."

Dette svarer du en bruker som faktisk svarte deg på det du spurte om. 

Helt riktig. Det var et godt råd om du vil. Ingenting feil med det i det hele tatt, tvert imot.

Nå har jeg rost den brukeren jeg skrev dette til fordi hun alltid er høflig. Mot meg så kan hun være ganske skarp og også være mer sånn at hun skriver noe som egentlig betyr "sånn underforstått" Helt okay det! Veldig bra også.Men feilen jeg syns hun gjør er at hun viker litt unna helt relevante spørsmål i en diskusjon, og ikke vil svare direkte. Det var derfor jeg skrev det. 

Endret av NotNaomi
Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Er du helt uten grunnleggende allmennutdannelse? Det ville forsåvidt forklare mye.

Anonymkode: b9d44...1f0

🤣

Skrevet
NotNaomi skrev (24 minutter siden):

Helt riktig. Det var et godt råd om du vil. Ingenting feil med det i det hele tatt, tvert imot.

Nå har jeg rost den brukeren jeg skrev dette til fordi hun alltid er høflig. Mot meg så kan hun være ganske skarp og også være mer sånn at hun skriver noe som egentlig betyr "sånn underforstått" Helt okay det! Veldig bra også.Men feilen jeg syns hun gjør er at hun viker litt unna helt relevante spørsmål i en diskusjon, og ikke vil svare direkte. Det var derfor jeg skrev det. 

Det svaret du ga som den andre brukeren viste til, og det du svarer her viser nettopp hva du holder på med.

Du hopper over essensen i det som står (som du selv har skrevet), og så fortsetter du med kritikk av person/gruppe. Akkurat som du gjør her.

Og ikke minst - her viser du igjen hvor komplett blottet for selvinnsikt du er. Du viker unna relevante spørsmål i mer eller mindre alle tråder du oppretter eller deltar i, du vil ikke svare direkte. Spesielt begynner du med det når det grundig blir dokumentert at dine feilaktige påstander er nettopp det - feil.

Da blir det relevante oppfølgingsspørsmålet - hvorfor gjør du det du beskylder andre for å gjøre, nemlig å vike unna helt relevante spørsmål i en diskusjon? Og: Hvorfor vil du stadig ikke svare direkte på hvorfor du mener du har rett til å hetse og sjikanere andre på nett?

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Det svaret du ga som den andre brukeren viste til, og det du svarer her viser nettopp hva du holder på med.

Du hopper over essensen i det som står (som du selv har skrevet), og så fortsetter du med kritikk av person/gruppe. Akkurat som du gjør her.

Og ikke minst - her viser du igjen hvor komplett blottet for selvinnsikt du er. Du viker unna relevante spørsmål i mer eller mindre alle tråder du oppretter eller deltar i, du vil ikke svare direkte. Spesielt begynner du med det når det grundig blir dokumentert at dine feilaktige påstander er nettopp det - feil.

Da blir det relevante oppfølgingsspørsmålet - hvorfor gjør du det du beskylder andre for å gjøre, nemlig å vike unna helt relevante spørsmål i en diskusjon? Og: Hvorfor vil du stadig ikke svare direkte på hvorfor du mener du har rett til å hetse og sjikanere andre på nett?

Å spørre hvorfor jeg mener jeg har rett til å sjikanere og hetse på nett, er et spørsmål som er hets i seg selv. For jeg gjør ikke det. Overhodet ikke. Og når jeg har bedt om eksempler på spørsmål om div, så har ikke én eneste kommet opp med noe relevant, eller så unngår de i de fleste tilfeller å svare. 

Skrevet
NotNaomi skrev (3 minutter siden):

Å spørre hvorfor jeg mener jeg har rett til å sjikanere og hetse på nett, er et spørsmål som er hets i seg selv. For jeg gjør ikke det. Overhodet ikke. Og når jeg har bedt om eksempler på spørsmål om div, så har ikke én eneste kommet opp med noe relevant, eller så unngår de i de fleste tilfeller å svare. 

Du har i alle fall en helt annen virkelighetsoppfatning enn jeg har. 

Gjest NotNaomi
Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Du har i alle fall en helt annen virkelighetsoppfatning enn jeg har. 

Ja, men vi to er jo helt motpoler! 🙂

Skrevet

Selv om man er ulike så pleier man gjerne å ha noenlunde lik virkelighetsoppfatning. 

Gjest NotNaomi
Skrevet

Selv om man er ulike så pleier man gjerne å ha noenlunde lik virkelighetsoppfatning. 

Really? 😅

Skrevet
NotNaomi skrev (5 minutter siden):

Det hadde i alle fall vært fint om det var opp til meg hvilke spørsmål jeg ønsker å svare på siden du selv forbeholder deg retten til å ikke svare på spørsmål som blir stilt din vei. Sånn uten kritikk og «gode råd». 

Gjest NotNaomi
Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (3 minutter siden):

Det hadde i alle fall vært fint om det var opp til meg hvilke spørsmål jeg ønsker å svare på siden du selv forbeholder deg retten til å ikke svare på spørsmål som blir stilt din vei. Sånn uten kritikk og «gode råd». 

Det handler om relevans. 

Skrevet
NotNaomi skrev (3 minutter siden):

Det handler om relevans. 

Relevans er ikke alltid opp til den enkelte å vurdere. Jeg finner ikke alltid andres spørsmål relevante og det oppfatter jeg at du også tenker om spørsmål du får. Da må det bli opp til den enkelte å vurdere hvorvidt spørsmålet ER relevant å svare på. Du sitter kun på egen fasit og jeg på min.

Skrevet
NotNaomi skrev (32 minutter siden):

Nei, det er ikke hets å påpeke det du skriver i denne tråden og i andre tråder, når det du skriver ikke henger på greip. Du har en historie på dette forumet (og gjør det også i denne tråden) med å drive med nettopp det du lurer på hvorfor andre mener de har rett til å gjøre, nemlig hetsing og sjikane.

Og jo, i flere andre tråder, når du har bedt om eksempler på ting du har skrevet, så har jeg og andre vist til dine egne svar i samme tråd. Men når du får de bevisene velger du en av strategiene jeg nevnte over her, du ignorerer, benekter, bagatelliserer det du selv har skrevet, du omdikter det til å handle om noe annet, eller du går til personangrep, bruker hersketeknikker eller latterliggjøring, eller du sporer av dine egne tråder. Og når heller ikke disse strategiene dine virker melder du deg ut av tråden for å få den til å forsvinne. Men det er akkurat det med nettet, det forsvinner ikke.

Du har utallige ganger fått link til dine egne svar, ofte svar du selv nettopp har skrevet for så å påstå at du ikke kan huske å ha skrevet det andre da tar opp at du har skrevet.

Jeg har gitt deg eksempler i denne tråden, jeg har gitt deg eksempler i flere andre tråder, noe også andre har gjort mange ganger. Uten unntak velger du en av ovennevnte taktikker. Men det får ikke dine tidligere innlegg til å forsvinne.

De spørsmålene jeg har stilt deg er helt relevante ut fra temaet du velger å ta opp i denne tråden, siden du driver med det samme selv. Da er det helt relevant å spørre hvorfor du mener du har rett til å hetse og sjikanere og snakke ned andre på nett?

Skrevet
NotNaomi skrev (26 minutter siden):

Å spørre hvorfor jeg mener jeg har rett til å sjikanere og hetse på nett, er et spørsmål som er hets i seg selv. For jeg gjør ikke det. Overhodet ikke.

Du mener at å spørre deg om hvorfor du har rett til å hetse, er hets i seg selv, siden du aldri hetser. Jeg antar du blir fornærmet eller kanskje lei deg. Det er greit.

Siden vi mennesker tross alt er ganske like, så vil det da være rimelig av deg å anta at ingen andre heller liker å bli spurt om hvorfor de mener de har rett til å hetse. De vil på samme måte som deg bli lei seg, fornærmet eller ha en eller annen negativ reaksjon.

Greia er at selv om du mener at du ikke hetset, så kan andre oppleve det som hets. Og selv om andre mener at de ikke hetser, så kan det oppleves som hets for deg. Vi vil aldri bli enige om hva som objektivt sett er hets (selv om det for så vidt finnes lover), men det er uansett grunnleggende sosial kompetanse å forstå dette. Det lærer barn fra de er små. 

Anonymkode: b8e3c...14e

Gjest NotNaomi
Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (42 minutter siden):

Relevans er ikke alltid opp til den enkelte å vurdere. Jeg finner ikke alltid andres spørsmål relevante og det oppfatter jeg at du også tenker om spørsmål du får. Da må det bli opp til den enkelte å vurdere hvorvidt spørsmålet ER relevant å svare på. Du sitter kun på egen fasit og jeg på min.

Alt skal være opp til den enkelte å vurdere sier du flere ganger i tråden. Om de blir mobbet, om ting er relevante osv. Det er jo å be om full forvirring og definisjoner er uten betydning også? Javel, da er det ikke rart det blir mye krøll om folk ikke kan forholde seg til det som er saklig og objektivt, men kun subjektive oppfatninger. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...