Gå til innhold

Retten til å hetse, sjikanere og mobbe.

Anbefalte innlegg

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det har du rett i. Både de som lager tråder og de som svarer i dem. Både titt og ofte faktisk. 

Anonymkode: 22cdf...4a6

Det er jeg faktisk tildels enig i gitt. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
NotNaomi skrev (51 minutter siden):

...

Hva vil du med alle disse oppramsingene dine? Vi har lest de allerede. 

Anonymkode: ca7d8...133

Gjest NotNaomi
Skrevet

Hva vil du med alle disse oppramsingene dine? Vi har lest de allerede. 

Jeg må faktisk gjenta en del ting her. Jeg vet dere leser, og det er det jeg vil oppnå også. 

Skrevet
NotNaomi skrev (1 minutt siden):

Jeg må faktisk gjenta en del ting her. Jeg vet dere leser, og det er det jeg vil oppnå også. 

Du vil at vi skal lese andre sine innlegg? Vi gjør jo det uten din ‘hjelp’. 

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Du vil at vi skal lese andre sine innlegg? Vi gjør jo det uten din ‘hjelp’. 

Selvfølgelig vil jeg at dere skal lese andres innlegg også. Jeg heier på alle som engasjerer her! 

Skrevet
NotNaomi skrev (1 time siden):

Jeg er fullstendig klar over at jeg utfordrer mange her. Selvfølgelig irriterer det, for det er ikke alltid så behagelig å gå i seg selv eller ta selvkritikk.

Har det slått deg at det du tror er provokasjon, bare er irriterende støy for andre? Eller tror du helt oppriktig at det du kommer med her inne har såpass tyngde at folk føler de «må gå i seg selv» eller «ta selvkritikk»? Er ikke det å være litt høy på seg selv? Hvorfor tror du at det du skriver har en reell påvirkning på folk?

Følte du at du måtte gå litt i deg selv og kjenne på litt selvkritikk av det jeg skrev til deg nå? 

Anonymkode: b3244...4e0

Skrevet

Da blir det feil. Da handler det om en subjektiv opplevelse og ikke objektiv hendelse. 

«§ 9 A-4.Aktivitetsplikt for å sikre at elevar har eit trygt og godt psykososialt skolemiljø […] Når ein elev seier at skolemiljøet ikkje er trygt og godt, skal skolen så langt det finst eigna tiltak sørgje for at eleven får eit trygt og godt skolemiljø. Det same gjeld når ei undersøking viser at ein elev ikkje har eit trygt og godt skolemiljø» https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1998-07-17-61/KAPITTEL_11#KAPITTEL_11

Ifølge lovdata handler det om den subjektive opplevelsen! 

Anonymkode: c0986...f69

Skrevet
NotNaomi skrev (48 minutter siden):

Selvfølgelig vil jeg at dere skal lese andres innlegg også. Jeg heier på alle som engasjerer her! 

Men vi klarer jo å lese dem uten at du reposter? 

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Har det slått deg at det du tror er provokasjon, bare er irriterende støy for andre? Eller tror du helt oppriktig at det du kommer med her inne har såpass tyngde at folk føler de «må gå i seg selv» eller «ta selvkritikk»? Er ikke det å være litt høy på seg selv? Hvorfor tror du at det du skriver har en reell påvirkning på folk?

Følte du at du måtte gå litt i deg selv og kjenne på litt selvkritikk av det jeg skrev til deg nå? 

Jeg snakker overhodet ikke om provokasjon! Å utfordre er noe helt annet! Å provosere betyr å ville gjøre folk opprørte, og det har veldig sjelden noen hensikt med unntak av visse tilfeller. Gjerne innen kunst kan det være et godt virkemiddel med viktig hensikt. 

Ja, jeg tror mye av det jeg kommer med har tyngde. Ellers hadde jeg ikke giddet være her. Jeg kan godt fjase og være overfladisk også, og skrive og kommentere helt random ting. 

Men mange av innleggene jeg skriver har helt klart til hensikt å få folk til å tenke. At jeg har en reell påvirkning på folk er bevist gang på gang her. Folk trenger ikke engang kommentere det jeg skriver, antall visninger er ofte nok. 

Jeg kaller det ikke å være høy på seg selv hvis det innebærer lite selvinnsikt. Jeg tror at gjennom det livet jeg hittil har levd og alle miljøer jeg har god kjennskap til, pluss jobb og utdannelse har mye kunnskap OG kjennskap til mennesker. 

Når det er sagt, så ser jeg også flere nyttige brukere i så måte her. Jeg er ikke den eneste som bør få folk til å gå i seg selv her! 

Jeg aner ikke hvorfor du mener jeg bør ta selvkritikk her?!

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

«§ 9 A-4.Aktivitetsplikt for å sikre at elevar har eit trygt og godt psykososialt skolemiljø […] Når ein elev seier at skolemiljøet ikkje er trygt og godt, skal skolen så langt det finst eigna tiltak sørgje for at eleven får eit trygt og godt skolemiljø. Det same gjeld når ei undersøking viser at ein elev ikkje har eit trygt og godt skolemiljø» https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1998-07-17-61/KAPITTEL_11#KAPITTEL_11

Ifølge lovdata handler det om den subjektive opplevelsen! 

Hvis den har en reell grunn. 

Skrevet
NotNaomi skrev (Akkurat nå):

Jeg snakker overhodet ikke om provokasjon! Å utfordre er noe helt annet! Å provosere betyr å ville gjøre folk opprørte, og det har veldig sjelden noen hensikt med unntak av visse tilfeller. Gjerne innen kunst kan det være et godt virkemiddel med viktig hensikt. 

Ja, jeg tror mye av det jeg kommer med har tyngde. Ellers hadde jeg ikke giddet være her. Jeg kan godt fjase og være overfladisk også, og skrive og kommentere helt random ting. 

Men mange av innleggene jeg skriver har helt klart til hensikt å få folk til å tenke. At jeg har en reell påvirkning på folk er bevist gang på gang her. Folk trenger ikke engang kommentere det jeg skriver, antall visninger er ofte nok. 

Jeg kaller det ikke å være høy på seg selv hvis det innebærer lite selvinnsikt. Jeg tror at gjennom det livet jeg hittil har levd og alle miljøer jeg har god kjennskap til, pluss jobb og utdannelse har mye kunnskap OG kjennskap til mennesker. 

Når det er sagt, så ser jeg også flere nyttige brukere i så måte her. Jeg er ikke den eneste som bør få folk til å gå i seg selv her! 

Selvinnsikt har du virkelig ikke.

Anonymkode: 3e4c3...d2b

Skrevet
NotNaomi skrev (2 minutter siden):

Hvis den har en reell grunn. 

Nei, det stemmer ikke! Det er elevens opplevelse som skal tas hensyn til, ikke hva andre mener er en reel grunn!

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Nei, det stemmer ikke! Det er elevens opplevelse som skal tas hensyn til, ikke hva andre mener er en reel grunn!

En definisjon er en definisjon. Kort og godt.

Hvis du står på ditt, så ser jeg gjerne at du kan komme med ett eneste eksempel på hvordan noen kan føle seg mobbet uten at noen kriterier i definisjonen er tilstede? 

Skrevet
NotNaomi skrev (7 minutter siden):

Du har ingen annen reell påvirkning enn å lage støy. Hvis du tror at antall visninger har noe som helst med at du har reell påvirkning å gjøre, tar du feil. 

Når jeg tenker meg om, kan det jo hende du med reell påvirkning mener at vi skal tenke på hvor mye støy du faktisk lager på forumet. Du kan ikke bevise noe som helst hva angår hvor mye du påvirker brukere på forumet til å tenke.  Bare det at du tror det, sier litt om hva du tenker om deg selv. 

Anonymkode: 7141b...237

Skrevet
NotNaomi skrev (18 minutter siden):

Oj oj oj… snakk om å ha grandiose tanker om seg selv!

Hva er bevisene på at du har hatt en reell påvirkning på folk? 

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du har ingen annen reell påvirkning enn å lage støy. Hvis du tror at antall visninger har noe som helst med at du har reell påvirkning å gjøre, tar du feil. 

Når jeg tenker meg om, kan det jo hende du med reell påvirkning mener at vi skal tenke på hvor mye støy du faktisk lager på forumet. Du kan ikke bevise noe som helst hva angår hvor mye du påvirker brukere på forumet til å tenke.  Bare det at du tror det, sier litt om hva du tenker om deg selv. 

Nå skriver jeg med nick. Som oftest har innleggene mine minst en visning pr minutt de første 20 minuttene. På tider det mest sannsynlig er færrest brukere her. Hvorfor leser folk her innleggene mine? Hvorfor er trådene veldig lange?

Har du en god forklaring? 

Skrevet
NotNaomi skrev (1 minutt siden):

Nå skriver jeg med nick. Som oftest har innleggene mine minst en visning pr minutt de første 20 minuttene. På tider det mest sannsynlig er færrest brukere her. Hvorfor leser folk her innleggene mine? Hvorfor er trådene veldig lange?

Det er fordi du er et sinnsykt gnagsår.

Gjest NotNaomi
Skrevet

Oj oj oj… snakk om å ha grandiose tanker om seg selv!

Hva er bevisene på at du har hatt en reell påvirkning på folk? 

Det er bevis godt nok at folk leser og kommenterer. Og "haterne" her har mest nytte av det jeg skriver. De har også mest nytte av å diskutere med meg. 

Skrevet
NotNaomi skrev (2 timer siden):

Nå la jeg nettopp ut definisjon på sjikane, hets og mobbing.. 

Så..egen fasit? 

Du kan jo legge ut en seriøs link til dine definisjoner.

Anonymkode: 73bcd...491

Gjest NotNaomi
Skrevet

Det er fordi du er et sinnsykt gnagsår.

Burde dere ikke ligge unna da, eller hva er greia? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Folk generelt er altfor såre og lite robuste, de tåler for lite. Jeg kan ikke ta ansvar for at folk kanskje føler seg tråkket på dersom jeg skulle si noe feil, man må få være seg selv og rett fram og slippe å alltid tenke på hva man sier. 

At folk ikke forstår hva jeg mener uten å bli såre er deres egen feil siden det handler om dem og ikke meg. Og selvsagt bare om sak og ikke person. 

...

Anonymkode: a1009...5f6

Ooouh, burn! Den traff litt nært! 

Anonymkode: 0429a...fd1

Skrevet
NotNaomi skrev (5 minutter siden):

Det har selvsagt ikke noe med din påvirkningskraft å gjøre. Det har ikke noe med at du får folk til å tenke. Din påvirkningskraft har ingenting med antall visninger å gjøre. Det er vel ingen som har hyllet deg og sagt at du har kommet inn og forandret dib? 

Det hender jeg går inn på tråder fordi jeg ser hvem hi er. Fordi jeg har syntes hi har vært en bruker jeg ikke har syntes noe om eller fordi jeg vet at hi har en historie med rare eller useriøse problemstillinger.  Forskjellen på de innleggene, og de brukerne, og deg, er at de brukerne aldri har opphøyd seg selv på den måten du gjør. Aldri. De tror ikke de forandrer brukere her og får de til å tenke.       Andre ganger går jeg inn på tråder fordi de har mange visninger. Da må det jo være interessant vel. Og så er det bare useriøst. Sånn som denne tråden. Useriøs fra start. 

Skrevet
NotNaomi skrev (2 timer siden):

Da blir det feil. Da handler det om en subjektiv opplevelse og ikke objektiv hendelse. 

Når objektive hendelser har konsekvenser for mennesker; får de en subjektiv opplevelse. Den finnes, den også. Selv om mange forbeholder seg retten til å late som om de ikke hadde noen andel i den andres opplevelse; for de var jo bare saklige/ snakket bare generelt/ syns ikke det er noe galt i å være tjukk eller lign. 

Skrevet

Det hender jeg går inn på tråder fordi jeg ser hvem hi er. Fordi jeg har syntes hi har vært en bruker jeg ikke har syntes noe om eller fordi jeg vet at hi har en historie med rare eller useriøse problemstillinger.  Forskjellen på de innleggene, og de brukerne, og deg, er at de brukerne aldri har opphøyd seg selv på den måten du gjør. Aldri. De tror ikke de forandrer brukere her og får de til å tenke.       Andre ganger går jeg inn på tråder fordi de har mange visninger. Da må det jo være interessant vel. Og så er det bare useriøst. Sånn som denne tråden. Useriøs fra start. 

Dette er dessverre riktig. 

Skrevet

Ja, da blir du verdens frelser. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...