Gå til innhold

Retten til å hetse, sjikanere og mobbe.

Anbefalte innlegg

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Tror du det skjer fordi du er en likandes bruker som aldri driver med personangrep eller noe som helst annet som irriterer? Eller kan det tenkes at du er en av de du selv beskriver stadig vekk?

Anonymkode: 3e4c3...d2b

Jeg er fullstendig klar over at jeg utfordrer mange her. Selvfølgelig irriterer det, for det er ikke alltid så behagelig å gå i seg selv eller ta selvkritikk.

Jeg er som nevnt tidligere den eneste jeg har sett her inne som tar selvkritikk og sier det. Den eneste jeg har sett som ber om unnskyldning, og den som innrømmer feil. I denne tråden også.

Men da tror jeg at jeg ikke gidder å svare på flere spørsmål om meg, for tråden handler om noe viktigere, så det ville vært fint om dere også så akkurat det. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
NotNaomi skrev (1 minutt siden):

Jeg er fullstendig klar over at jeg utfordrer mange her. Selvfølgelig irriterer det, for det er ikke alltid så behagelig å gå i seg selv eller ta selvkritikk.

Jeg er som nevnt tidligere den eneste jeg har sett her inne som tar selvkritikk og sier det. Den eneste jeg har sett som ber om unnskyldning, og den som innrømmer feil. I denne tråden også.

Men da tror jeg at jeg ikke gidder å svare på flere spørsmål om meg, for tråden handler om noe viktigere, så det ville vært fint om dere også så akkurat det. 

Som vanlig så er det bare deg som tar selvkritikk, ber om unnskyldning og innrømmer feil.......omg, du er bare helt utrolig  virkelighetsfjern 🤣

Skrevet
NotNaomi skrev (16 minutter siden):

Med andre ord - du mener det gjelder andre regler for deg selv enn hva du mener andre skal tilpasse seg.

Det du gjør her er jo akkurat det samme du gjør hele veien, du kritiserer andre, så får du spørsmål - relatert til temaet du selv har valgt å starte tråd om - som du føler er ubehagelige, og så stikker du halen mellom beina og gidder ikke svare.

Du har i ukesvis vist at du driver nettopp med den adferden på nett som du selv tar opp som problematisk, og da er det et relevant spørsmål å lure på hvorfor du mener du har rett til å holde på slik, når du lurer på hvorfor andre mener de har rett til det. Det å spørre om det er helt relevant til din egen problemstilling.

Her viser du atter en gang at du ikke tar ansvar for egen adferd på forumet/nettet, og det forklarer kanskje det du spør om i HI - de som holder på slik mener de har rett til å oppføre seg slik, det gjelder andre regler for dem enn for andre og det er bare alle andre som gjør feil. Men å se egen destruktiv adferd på nett, det er du/de ikke i nærheten av.

Anonymkode: 73bcd...491

Gjest NotNaomi
Skrevet

Relevant informasjon:

Hets/sjikane = mot en person eller personlige forhold for å virke krenkende, skremmende, fiendtlig, nedverdigende eller ydmykende.

Mobbing = gjentatt negativ eller ondsinnet adferd fra en eller flere personer, rettet mot en person som har vanskelig for å forsvare seg.

Skrevet
NotNaomi skrev (17 minutter siden):

Relevant informasjon:

Hets/sjikane = mot en person eller personlige forhold for å virke krenkende, skremmende, fiendtlig, nedverdigende eller ydmykende.

Mobbing = gjentatt negativ eller ondsinnet adferd fra en eller flere personer, rettet mot en person som har vanskelig for å forsvare seg.

Hvorfor mener du at du har rett til å hetse og sjikanere andre på nett?

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Jeg tror du har altfor god tid og lite vett! Logg av!

Anonymkode: 73ed1...a5b

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Gjør noe annet. Du får folk i dårlig humør

Anonymkode: 7ebfc...8cd

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Det er interessant at akkurat du spør om dette, HI, siden du selv har startet en rekke tråder her på forumet hvor du stempler forumbrukere generelt, stadig i tråder bruker "dere" (forumbrukerne og/eller meddebattanter i en tråd) som hersketeknikk etterfulgt av div. negative karakteristikker, eller du stempler andre grupper i samfunnet, som hele landets befolkning, kvinner generelt osv.

Hvorfor føler du at du har rett til å hetse grupper på nett?

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg vet ikke jeg, når føler du at du har den retten?

Anonym bruker skrev (1 time siden):

@NotNaomihar du ekstremt lite å finne på i livet ditt? 

Anonymkode: 9393e...b5a

Synes du det er et så merkelig spørsmål altså? Både basert på hvor mye tid du bruker her inne  og hvilke spørsmål du selv stiller andre brukere. Er dette altså et merkelig spørsmål ?

Anonymkode: 22cdf...4a6

De aller færreste bruker like mye tid som deg her inne. Dag og natt. Synes du selv at du stiller brukere merkelige spørsmål? 

Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Tror du det skjer fordi du er en likandes bruker som aldri driver med personangrep eller noe som helst annet som irriterer? Eller kan det tenkes at du er en av de du selv beskriver stadig vekk?

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Men dette er jo helt direkte relatert til det temaet du selv velger.

Hele forumet har sett hvordan du snakker ned forumbrukere generelt og spesielt, hvordan du snakker ned nordmenn, kvinner +++.

Da spør jeg deg slik du spør "oss" - hvorfor mener du at du har rett til å holde på slik på nett?

Og hvorfor mener du at andre skal svare når du stadig vekk ignorerer å svare på spørsmål du får som går direkte på tema i tråden?

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Som vanlig så er det bare deg som tar selvkritikk, ber om unnskyldning og innrømmer feil.......omg, du er bare helt utrolig  virkelighetsfjern 🤣

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor mener du at du har rett til å hetse og sjikanere andre på nett?

NotNaomi skrev (10 minutter siden):

Relevant informasjon:

...

Skrevet
NotNaomi skrev (Akkurat nå):

...

Ditt sedvanlige svar når du blir stilt til veggs.

Gjest NotNaomi
Skrevet

Ditt sedvanlige svar når du blir stilt til veggs.

NotNaomi skrev (13 minutter siden):

Relevant informasjon:

...

Skrevet

...

Jeg er helt og fullstendig enig i at hets og sjikane på nett et ugreit , men tråden viser tydelig at vi sitter på vår egen fasit av hva som ER hets og sjikane. Det enkleste hadde vært hvis alle kunne svart hverandre på en sivilisert og konstruktiv måte, hadde ikke det vært en grei løsning? 

Gjest NotNaomi
Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Jeg er helt og fullstendig enig i at hets og sjikane på nett et ugreit , men tråden viser tydelig at vi sitter på vår egen fasit av hva som ER hets og sjikane. Det enkleste hadde vært hvis alle kunne svart hverandre på en sivilisert og konstruktiv måte, hadde ikke det vært en grei løsning? 

Nå la jeg nettopp ut definisjon på sjikane, hets og mobbing.. 

Så..egen fasit? 

Skrevet
NotNaomi skrev (3 minutter siden):

...

Brat du beviser at kommentaren min var spot on.

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Brat du beviser at kommentaren min var spot on.

NotNaomi skrev (18 minutter siden):

Relevant informasjon:

...

Skrevet

Så..egen fasit? 

Opplevd hets og sjikane. Dersom noen opplever å bli mobbet feks så er det akkurat det man skal ta tak i , ikke å vurdere hvorvidt det kan kalles mobbing utifra definisjonen. 

Skrevet

Så..egen fasit? 

Ja, du dreier det til å passe deg selv, for du er et visst et uskyldig offer, mens alle andre her inne er forferdelige mennesker som hetser og sjikanerer.

Gjest NotNaomi
Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Opplevd hets og sjikane. Dersom noen opplever å bli mobbet feks så er det akkurat det man skal ta tak i , ikke å vurdere hvorvidt det kan kalles mobbing utifra definisjonen. 

Nå skjønte jeg ikke hva du mente? 

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ja, du dreier det til å passe deg selv, for du er et visst et uskyldig offer, mens alle andre her inne er forferdelige mennesker som hetser og sjikanerer.

Nei. Langt fra "alle" andre. Det har jeg sagt før. Det er en liten gjeng her inne. 

Skrevet

Nå skjønte jeg ikke hva du mente? 

Hvis Kari kommer hjem fra skolen og forteller at noen mobber henne så må man finne ut hvordan man kan hjelpe Kari først og fremst og ikke avfeie henne med at det hun sier ikke går under mobbing utifra definisjon. 

Gjest NotNaomi
Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (4 minutter siden):

Hvis Kari kommer hjem fra skolen og forteller at noen mobber henne så må man finne ut hvordan man kan hjelpe Kari først og fremst og ikke avfeie henne med at det hun sier ikke går under mobbing utifra definisjon. 

Javel? Det der blir jo feil. Hvis hun ikke opplever noe av det som definerer mobbing, så er det jo noe annet som plager henne? Men ja, de bør finne ut hva det handler om. 

Skrevet

Javel? Det der blir jo feil. Hvis hun ikke opplever noe av det som definerer mobbing, så er det jo noe annet som plager henne? Men ja, de bør finne ut hva det handler om. 

Og derfor er jo poenget at vi alle definerer hets og sjikane utifra hvordan vi opplever det.

Gjest NotNaomi
Skrevet

Og derfor er jo poenget at vi alle definerer hets og sjikane utifra hvordan vi opplever det.

Da blir det feil. Da handler det om en subjektiv opplevelse og ikke objektiv hendelse. 

Skrevet
NotNaomi skrev (19 minutter siden):

...

Oi oi oi, nå ble jeg skikkelig parkert gitt :ironi:

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Oi oi oi, nå ble jeg skikkelig parkert gitt :ironi:

Antageligvis.

Jeg er heldigvis i en posisjon så jeg fint kan forsvare meg. Derav at jeg parkerer de som stadig prøver seg. 

Skrevet

Antageligvis.

Jeg er heldigvis i en posisjon så jeg fint kan forsvare meg. Derav at jeg parkerer de som stadig prøver seg. 

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Og så parkerer de seg selv noen ganger 🙂

Skrevet

Og så parkerer de seg selv noen ganger 🙂

Det har du rett i. Både de som lager tråder og de som svarer i dem. Både titt og ofte faktisk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...