Gjest NotNaomi Skrevet 21. august 2022 #226 Skrevet 21. august 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Nei, det vil ikke oppleves som hets for meg, men som fri fantasi. (Med mindre man faktisk driver med det da, da er feet jo mer sannsynlig at man vil føle seg truffet og hoppe opp og protestere.) Så ikke påta deg å gjette på hva JEG eller noen andre vil føle. Det er du og kun du som ser på det som hets. At du er hårsår og antar at noe er hets, er jo ikke spørsmålsstillerens skyld, og du la ellers ved en meget konkret liste med kriterier på hets. Det er meget klart at et slikt spørsmål ikke på noen måte dekkes av de kriteriene. Et spørsmål er heller ingen beskyldning. Det er to ulike ting. Løgn. Du sier til en bruker her at du har svart på spørsmålet. Men det har du ikke. Først spør du "hva spurte du om", deretter sier du at du har svart, og deretter svarer du. Husk at tråden utvikler seg kronologisk her - vi kan se tidslinjen. Dersom du ikke forlangte å bli puset med, ville du ha akseptert å bli behandlet på samme måte som du behandler andre. F eks å tillegge andre motiver de ikke har ("Det er en beskyldning" om et spørsmål f eks) som du ikke finner deg i at andre gjør mot deg. Du får gro deg litt tjukkere hud hvis du skal holde ut her. Her forventer man av voksne folk at de ikke tar ting personlig når det faktisk snakkes generelt. Akkurat det du påstår du har som ideal... Og dropp løgnaktigheten. Anonymkode: 0429a...fd1 Ok, jeg kan gå med på at det ikke nødvendigvis er hets i nevnte tilfelle. Det er en stråmann som jeg nok opplever som det. Så den er grei. Tror du oppriktig at jeg hadde fortsatt å skrive innlegg og kommentere her inne hvis jeg var hårsår? Det er jo ganske absurd å påstå 🙂 Ellers var det siste avsnittet ditt ganske fornøyelig lesning 😊
Anonym bruker Skrevet 21. august 2022 #227 Skrevet 21. august 2022 NotNaomi skrev (30 minutter siden): Ok, jeg kan gå med på at det ikke nødvendigvis er hets i nevnte tilfelle. Det er en stråmann som jeg nok opplever som det. Så den er grei. Tror du oppriktig at jeg hadde fortsatt å skrive innlegg og kommentere her inne hvis jeg var hårsår? Det er jo ganske absurd å påstå 🙂 Ellers var det siste avsnittet ditt ganske fornøyelig lesning 😊 At man forventer av voksne folk at de ikke tar ting personlig når det faktisk snakkes generelt? Hva er fornøyelig med det? Det mest fornøyelige er jo at du går i fella igjen og igjen. Stiller visse krav til folk rundt deg og helt andre krav til deg selv. Og påstår at du ikke gjør det. Igjen og igjen. Anonymkode: 0429a...fd1
Gjest NotNaomi Skrevet 21. august 2022 #228 Skrevet 21. august 2022 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): At man forventer av voksne folk at de ikke tar ting personlig når det faktisk snakkes generelt? Hva er fornøyelig med det? Det mest fornøyelige er jo at du går i fella igjen og igjen. Stiller visse krav til folk rundt deg og helt andre krav til deg selv. Og påstår at du ikke gjør det. Igjen og igjen. Anonymkode: 0429a...fd1 Det var fornøyelig da jeg har stor sans for ironi 🙂
Anonym bruker Skrevet 21. august 2022 #229 Skrevet 21. august 2022 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Det var et språklig bilde. Men denne tråden er et lignende katastrofeområde. Anonymkode: 0429a...fd1 Det å ikke forstå vanlige språklige bilder, slike som bl.a. du har brukt, det er helt klassisk for personer som ikke har et språk som morsmål, selv om de generelt behersker et språk veldig bra. Så ikke overraskende at de språklige bildene stadig vekk ikke blir forstått. Ellers enig i det du har skrevet siste par sidene. Anonymkode: 73bcd...491
Anonym bruker Skrevet 21. august 2022 #230 Skrevet 21. august 2022 NotNaomi skrev (7 timer siden): Det var fornøyelig da jeg har stor sans for ironi 🙂 Ja, det er jo ironisk at du forlanger at folk ikke tar ting personlig når det faktisk snakkes generelt, mens du selv er den første til å begynne med «ikke vær frekk» uten at noen har gjort deg noe. Bra du ser ironien selv. Jeg var imidlertid ikke ironisk da jeg beskrev dette fenomenet. Det var en ren saksframstilling. Eller du kan si, jeg konstaterte at det er slik det er. Anonymkode: 0429a...fd1
Anonym bruker Skrevet 21. august 2022 #231 Skrevet 21. august 2022 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Det å ikke forstå vanlige språklige bilder, slike som bl.a. du har brukt, det er helt klassisk for personer som ikke har et språk som morsmål, selv om de generelt behersker et språk veldig bra. Så ikke overraskende at de språklige bildene stadig vekk ikke blir forstått. Ellers enig i det du har skrevet siste par sidene. Anonymkode: 73bcd...491 Jeg vet ikke hvilket morsmål Mrs. Remington har, men når jeg bruker ordene «som om» for å markere at her har vi en sammenligning, så tror jeg det er en gangbar form i de fleste språk. Selv Jesus brukte lignelser; på arameisk. Anonymkode: 0429a...fd1
Anonym bruker Skrevet 21. august 2022 #232 Skrevet 21. august 2022 On 8/19/2022 at 9:26 AM, NotNaomi said: Når er det folk føler at de har den retten? Er det når man ikke liker andres polititiske standpunkt? Når noen har en annen religion? Når andre tar valg man ikke forstår? På grunn av utseendet? Det er jo mye av det, spesielt på nett. Hva tror dere? ta deg litt fri ,hvis det er så ille for deg Anonymkode: 59748...2ec
Mrs Remington Skrevet 27. august 2022 #233 Skrevet 27. august 2022 Anonym bruker skrev (På 21.8.2022 den 13.08): Jeg vet ikke hvilket morsmål Mrs. Remington har, men når jeg bruker ordene «som om» for å markere at her har vi en sammenligning, så tror jeg det er en gangbar form i de fleste språk. Selv Jesus brukte lignelser; på arameisk. Anonymkode: 0429a...fd1 Mitt morsmål er norsk 😆
Anonym bruker Skrevet 28. august 2022 #235 Skrevet 28. august 2022 Mrs Remington skrev (4 timer siden): Mitt morsmål er norsk 😆 Da er det jo rart om du misforstår norske uttrykk. Anonymkode: 59283...8ee
Mrs Remington Skrevet 28. august 2022 #236 Skrevet 28. august 2022 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Da er det jo rart om du misforstår norske uttrykk. Anonymkode: 59283...8ee Da må du nesten forklare hvilke norske uttrykk jeg misforstår.
Admin Skrevet 4. september 2022 #237 Skrevet 4. september 2022 Tråden er ryddet for negativ brukerdebatt og avsporinger. Admin
Anonym bruker Skrevet 4. september 2022 #238 Skrevet 4. september 2022 Anonym bruker skrev (På 21.8.2022 den 1.16): Jeg har ikke uttrykt at det foreligger noe problem her. Jeg kommer for underholdningens skyld. Litt som når skuelystne ser på en bilulykke. Det er grimt, men underlig fascinerende likevel. Anonymkode: 0429a...fd1 Mrs Remington skrev (På 21.8.2022 den 1.21): Skjønner - du er en av dem som følger etter ambulansen og politibilen for å se hva det gjelder. Gratulerer til deg. Mrs Remington skrev (På 28.8.2022 den 23.53): Da må du nesten forklare hvilke norske uttrykk jeg misforstår. Det øverst her. Et språklig bilde, festet til en sammenligning ved hjelp av ordet «som». Ganske gjennomsiktig for de fleste. Anonymkode: 0429a...fd1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå