Woah0 Skrevet 18. august 2022 #1 Skrevet 18. august 2022 (endret) Jeg hadde forstått logikken litt, hvis det var en kropp som overføres til en annen kropp. Så bryter Gud en regel eller noe for å frelse verdenen. Litt som Ghost in the Shell animen https://youtu.be/arye2-pXsBE Men at tre er en, at Jesus er Gud og at to ber til seg selv? Blir det ikke litt rart? Endret 18. august 2022 av Woah0
Gjest NotNaomi Skrevet 18. august 2022 #2 Skrevet 18. august 2022 (endret) Jo det er rart. Sønn er far og far er sønn. Og den hellige ånd er vanskelig å plassere. Og Jesus spurte hvorfor hans far hadde forlatt han på korset. Men han spurte da altså seg selv. Man skal ikke undre seg eller stille spørsmål. Man skal tro. Lett er det ikke 🙂 Endret 18. august 2022 av NotNaomi
Anonym bruker Skrevet 18. august 2022 #3 Skrevet 18. august 2022 Solstråler lyser opp over alt (vel, ikke nå da men om dagen), samtidig som solens varme treffer meg, samtidig som solen er langt der borte. Hvordan kan den være tre ting på en gang? Det er jo ikke mulig det. Nei, det er ikke mulig. Det er jo litt rart at solen er tre ting på en gang? Både solstråler, solvarme og solen selv. NotNaomi skrev (36 minutter siden): Og Jesus spurte hvorfor hans far hadde forlatt han på korset. Men han spurte da altså seg selv. Og ved den niende time ropte Jesus med høi røst og sa: Eli! Eli! lama sabaktani? det er: Min Gud! Min Gud! hvorfor har du forlatt mig? Matteus 27:46 Min Gud! Min Gud! Hvorfor har du forlatt mig? Langt borte fra min frelse er min klages ord. Salmenes bok 22:2 Anonymkode: 32e87...b93
Anonym bruker Skrevet 18. august 2022 #4 Skrevet 18. august 2022 Woah0 skrev (1 time siden): Jeg hadde forstått logikken litt, hvis det var en kropp som overføres til en annen kropp. Så bryter Gud en regel eller noe for å frelse verdenen. Litt som Ghost in the Shell animen https://youtu.be/arye2-pXsBE Men at tre er en, at Jesus er Gud og at to ber til seg selv? Blir det ikke litt rart? Det finnes ikke en treenighet. Anonymkode: 228d5...a7f
Pils Skrevet 18. august 2022 #5 Skrevet 18. august 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det finnes ikke en treenighet. Anonymkode: 228d5...a7f Stemmer , det er en nyere lære som har sniket seg inn i kristendommen i seinere tid det ble ikke lært sånn langt nok tilbake i tid..
Anonym bruker Skrevet 18. august 2022 #6 Skrevet 18. august 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Det finnes ikke en treenighet. Anonymkode: 228d5...a7f Jeg og Faderen, vi er ett. Johannesevangeliet 10:30 Gå derfor ut og gjør alle folkeslag til disipler, idet I døper dem til Faderens og Sønnens og den Hellige Ånds navn. Matteus 28:19 Anonymkode: 32e87...b93
Pils Skrevet 18. august 2022 #7 Skrevet 18. august 2022 (endret) Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Jeg og Faderen, vi er ett. Johannesevangeliet 10:30 Gå derfor ut og gjør alle folkeslag til disipler, idet I døper dem til Faderens og Sønnens og den Hellige Ånds navn. Matteus 28:19 Anonymkode: 32e87...b93 Kirkesafunnet mitt og bruker det for støtte treenighetslæren som har sneket seg inn i adventismen også... Men er riktig at det er kongefamilien i himmelen i Nye Jerusalem... Endret 18. august 2022 av Pils
Anonym bruker Skrevet 19. august 2022 #8 Skrevet 19. august 2022 Det er ikke noe vanskeligere å gorstå treenigheten i kristendommen enn i FNs definisjon på bærekraft for eksempel. Det dreier seg bare om st noe har ulike sider. Nyrekreft har en økologisk, en sissial og en økonomisk side. GUD HAR EN SIDE SOM ER faderen en dine som er Frelseren og en dine som er det åndelige. Anonymkode: 29679...e26
Anonym bruker Skrevet 19. august 2022 #9 Skrevet 19. august 2022 Er det noe i kristendommen eller religion generelt som ikke er rart og ulogisk? Anonymkode: f1800...64c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå