Anonym bruker Skrevet 18. august 2022 #1 Skrevet 18. august 2022 Jeg er en 30 år gammel jente, og har naturlig nok flyttet ut hjemmefra, og stiftet egen familie. Jeg har 3 småsøsken som bor hjemme med min mor og stefar, de er i alderen 9 til 14 år. Min stefar er en god pappa på mange områder - han tilbringer mye tid med barna og er veldig flink til å følge de opp med fritidsaktiviteter, etc. Men det er et problem som gnager mer og mer på meg, som jeg ikke vet hvordan jeg skal løse. Måten han snakker til søsknene mine på er rett og slett uhørt, og ikke en måte å snakke til noen på etter min mening. Han banner til dem, og fraser som "du er dum i hodet", "du er ikke bra nok", "du er gæærn" er fraser som kommer støtt og stadig. Min bror hsr hatt noen episoder med utagering på skolen og mot sine andre søsken, og får da høre "du er farlig for andre mennekser". Dette skjærer så hardt i hjertet mitt, og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal ta tak i dette. Jeg har forsøkt å snakke med min mor om dette, og jeg vet at hun er enig med meg, og hun sier ofte i mot han, men han er også veldig nedlatende mot henne, og jeg antar at hun på et vis føler seg fanget. Nå har jeg kommet til et punkt hvor jeg ikke klarer å stå og se på dette lenger, men samtidig er jeg helt rådvill. Kan noen hjelpe meg med å tenke høyt? Skal jeg snakke ordentlig med min mor? Skal jeg snakke med barna om dette? De er forresten meget knyttet til sin far. Eller skal jeg sende bekymringsmelding til barnevernet? Alle råd tas i mot med takk. Anonymkode: 44e0a...50f
Anonym bruker Skrevet 18. august 2022 #3 Skrevet 18. august 2022 Jeg har ikke selv tatt det opp med han, men jeg har selv sett min mor gjøre det. Han mener at alle andre tar feil, og jeh tror ikke han forstår hvilke konsekvenser dette kan ha for barna. Noen ganger lurer jeg på om han mangler empati. Anonymkode: 44e0a...50f
Anonym bruker Skrevet 18. august 2022 #5 Skrevet 18. august 2022 Synes du skal melde i fra til barnevernet. Jeg ble utsatt for seksuelt misbruk, fysisk og psykisk vold som barn. Og jeg fikk skikkelig juling, og svimte av flere ganger. Men det er kun den psykiske volden og det seksuelle misbruket som satte spor. Jeg synes psykisk vold er verre enn fysisk vold. Anonymkode: 498da...b62
Anonym bruker Skrevet 18. august 2022 #6 Skrevet 18. august 2022 Er ikke ofte jeg er så sikker som nå, men dette er barnevernssak. Anonymkode: 9be33...e6c
Anonym bruker Skrevet 18. august 2022 #7 Skrevet 18. august 2022 Er dette noe han sier når han kun er sur/sint? kommer han med ros osv utenom? Du sier at han er flink og god pappa med de.. reagere søskna dine negativt på faren? Eller er de redde han? Anonymkode: 85503...c91
Anonym bruker Skrevet 19. august 2022 #8 Skrevet 19. august 2022 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Er dette noe han sier når han kun er sur/sint? kommer han med ros osv utenom? Du sier at han er flink og god pappa med de.. reagere søskna dine negativt på faren? Eller er de redde han? Anonymkode: 85503...c91 Har det noe å si om han gjør det kun når han er sur og sint? Det bygger ned barnas selvfølelse og ødelegger dem. Anonymkode: 83fcf...85c
topaz Skrevet 19. august 2022 #9 Skrevet 19. august 2022 En av personene de er mest avhengig av og knyttet til forteller dem jevnlig at de er dumme og ikke bra nok. Du må melde videre til barnevern. Bare tanken på at jeg skulle si noe sånn jevnlig til ungene mine er hårreisende. De ville blitt ødelagt.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2022 #10 Skrevet 19. august 2022 Barnevernet! Anonymkode: 24500...240
Anonym bruker Skrevet 20. august 2022 #11 Skrevet 20. august 2022 Ville sendt en bekymringsmelding til barnevernet. Da vil han kunne få råd og veiledning slik at han lærer seg bedre måter å snakke til barna på. Anonymkode: 95f1f...cef
Anonym bruker Skrevet 20. august 2022 #12 Skrevet 20. august 2022 Enig med de over. Meld anonymt til barnevernet evt. ring barnevernet og fortell og be om råd. Anonymkode: 1bda6...00c
Anonym bruker Skrevet 21. august 2022 #13 Skrevet 21. august 2022 Hadde ringt anonymt og hørt, og så gjort videre hva barnevernet mente Anonymkode: 94246...d69
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå