Anonym bruker Skrevet 18. august 2022 #1 Skrevet 18. august 2022 Jeg og far til barna bor ikke sammen, og har barna 50/50. Den uka barna er hos meg så er det treninger, besøk og andre sosiale ting. I tillegg til at vi er litt hjemme alene og slapper av selvfølgelig. Men, den uka barna er hos far, så ser jeg nærmest ikke folk. Jeg har hjemmekontor, og jeg er én gang på butikken (ukeshandler). Har treningsrom i kjelleren fordi sønnen min trener mye, så jeg trener derfor også hjemme. Venninna mi mener jeg er usosial, og at det ikke er sunt. Og nei, jeg er ikke deprimert. Heller introvert og trives alene. Men til poenget. Hun klager over min hverdag, men klager like mye over sin egen. Så er jeg unormal eller er hun rett og slett misunnelig? Hun kjører til jobb 07.15 og er hjemme 16.45. Da er 3 barn og mannen hjemme. Hun er sjelden sosial, annet enn å gå i butikken eller gå tur med hundene. Hun sier hun aldri får være alene, aldri kan dra noe sted (mannen kan jo ikke være alene med barna🙄). Er det ikke godt å slappe av hjemme etter jobb? Forskjellen er bare at jeg ikke er ute av døra og ser kollegaer. Anonymkode: c3af7...c19
Anonym bruker Skrevet 18. august 2022 #2 Skrevet 18. august 2022 Hun er misunnelig. Det er jeg og 😅 mannen og jeg er skilt og bodde fra hverandre ett år. Nå bor vi sammen for en (litt for lang) periode, og det å kunne komme hjem og SLAPPE AV er noe jeg virkelig ser frem til! Jeg liker og kunne møte folk og altså, men jeg syns ikke du er unormal. Hun tenker nok bare at hun ville valgt anderledes enn deg om hun var i samme situasjon Anonymkode: 7f8fa...040
Gjest NotNaomi Skrevet 18. august 2022 #3 Skrevet 18. august 2022 (endret) Jeg tror ikke at hun er misunnelig, men hun har nok lite alenetid og tid til det hun vil, og så ville hun nok prioritert annerledes om hun var deg. Men hun er ikke deg! Du får si at hun må respektere dine valg, at dere ikke har behov for det samme. Og så må hun respektere det uten å mase mer om det. Endret 18. august 2022 av NotNaomi
Gjest Danida Skrevet 18. august 2022 #4 Skrevet 18. august 2022 Dere er ulike. Som hovedregel skal man aldri høre på folk som kommer med karakteristikker der basisen er at de selv er "normalen".
Anonym bruker Skrevet 18. august 2022 #5 Skrevet 18. august 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Hun er misunnelig. Det er jeg og 😅 mannen og jeg er skilt og bodde fra hverandre ett år. Nå bor vi sammen for en (litt for lang) periode, og det å kunne komme hjem og SLAPPE AV er noe jeg virkelig ser frem til! Jeg liker og kunne møte folk og altså, men jeg syns ikke du er unormal. Hun tenker nok bare at hun ville valgt anderledes enn deg om hun var i samme situasjon Anonymkode: 7f8fa...040 Godt å høre! Ja, slappe av i eget hjem er undervurdert. Er forblyd med at jeg greier å senke skuldrene og kose meg i eget selskap i et samfunn der "alle" rundt meg er mer opptatt av å poste hva de gjør og opplever på sosiale medier. Tror helt ærlig at jeg har et like bra liv som de som poster flotte matbilder, bilder fra stranda, bilder fra Kragerø resort med venninnene osv. Jeg er i allfall tilfreds 🥰 Og de FÅ gangene jeg drar på spa, spiser ute, sitter på brygga og drikker vin i solnedgang, så nyter jeg øyeblikket og tar ikke bilder for å vise andre. Kanskje det har litt betydning, at siden jeg aldri poster noe så tror folk at jeg sitter hjemme og tvinner tommeltotter? 🤔 Anonymkode: c3af7...c19
Anonym bruker Skrevet 18. august 2022 #6 Skrevet 18. august 2022 NotNaomi skrev (3 timer siden): Jeg tror ikke at hun er misunnelig, men hun har nok lite alenetid og tid til det hun vil, og så ville hun nok prioritert annerledes om hun var deg. Men hun er ikke deg! Du får si at hun må respektere dine valg, at dere ikke har behov for det samme. Og så må hun respektere det uten å mase mer om det. Ja akkurat det kan jeg forstå. Hvis man har 2 timer alenetid i uka så vil man forståelig nok shoppe, drikke vin, besøke noen, kjøre seg en tur og synge høyt i bilen, ja det som måtte passe. Da vil man jo ikke sitte hjemme, der man alltid er, der mann og barn er. Men jeg har dessverre alt for mye tid uten barna. Heldigvis gjør jeg det jeg ønsker med den tiden, og det er fornøyd. Så jeg er enig i at hun burde respektere det. Jeg får bli flinkere til å svare for meg, og forklare henne. Anonymkode: c3af7...c19
Anonym bruker Skrevet 18. august 2022 #7 Skrevet 18. august 2022 Danida skrev (2 timer siden): Dere er ulike. Som hovedregel skal man aldri høre på folk som kommer med karakteristikker der basisen er at de selv er "normalen". Sant! 😊 Anonymkode: c3af7...c19
Anonym bruker Skrevet 19. august 2022 #8 Skrevet 19. august 2022 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Godt å høre! Ja, slappe av i eget hjem er undervurdert. Er forblyd med at jeg greier å senke skuldrene og kose meg i eget selskap i et samfunn der "alle" rundt meg er mer opptatt av å poste hva de gjør og opplever på sosiale medier. Tror helt ærlig at jeg har et like bra liv som de som poster flotte matbilder, bilder fra stranda, bilder fra Kragerø resort med venninnene osv. Jeg er i allfall tilfreds 🥰 Og de FÅ gangene jeg drar på spa, spiser ute, sitter på brygga og drikker vin i solnedgang, så nyter jeg øyeblikket og tar ikke bilder for å vise andre. Kanskje det har litt betydning, at siden jeg aldri poster noe så tror folk at jeg sitter hjemme og tvinner tommeltotter? 🤔 Anonymkode: c3af7...c19 Det er ingenting som er bedre enn å nyte tiden i eget selskap! Jeg er litt for rastløs til det, men jeg har store ambisjoner om å lære meg det. Eller bare gjøre ting alene, som å gå tur/dra på cafe eller trene Tror kanskje du er inne på noe mtp sosiale medier. Man er jo ofte opptatt av å vise rundt til alle og enhver hva man gjør. Jeg gjør jo det samme selv. Ikke nødvendigvis fordi jeg vil at alle skal "se! Jeg gjør noe!!" men fordi jeg syns det er hyggelig å dele. Men kan like gjerne dele at jeg leser en bok med en kopp te, altså. Er vel bare sånn det har blitt Anonymkode: 7f8fa...040
Anonym bruker Skrevet 19. august 2022 #9 Skrevet 19. august 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Det er ingenting som er bedre enn å nyte tiden i eget selskap! Jeg er litt for rastløs til det, men jeg har store ambisjoner om å lære meg det. Eller bare gjøre ting alene, som å gå tur/dra på cafe eller trene Tror kanskje du er inne på noe mtp sosiale medier. Man er jo ofte opptatt av å vise rundt til alle og enhver hva man gjør. Jeg gjør jo det samme selv. Ikke nødvendigvis fordi jeg vil at alle skal "se! Jeg gjør noe!!" men fordi jeg syns det er hyggelig å dele. Men kan like gjerne dele at jeg leser en bok med en kopp te, altså. Er vel bare sånn det har blitt Anonymkode: 7f8fa...040 Jeg har sett flere ganger i sommer at en mor stiller opp barna sine for å ta bilde, og småjenter på den av de som ikke hører eller smiler til kamera. Har sett unger som krangler (helt vanlig!) og foreldre som klager over at livet er så kjipt, og 5 min etterpå postes det et idyllisk bilde med teksten "ferie med disse er livet!". Å dele at du leser en bok, eller lignende, er koselig 😊 Lykke til med prosjekt "gjøre ting alene", håper du finner glede i det 😊 Selv om jeg trives godt og er mye alene når barna er borte, så er det mye som skjer den uka barna er hjemme. Så jeg tenker at litt av begge deler er fint, og at noen foretrekker å være alene mens andre foretrekker å ha folk rundt seg. Anonymkode: c3af7...c19
Anonym bruker Skrevet 19. august 2022 #10 Skrevet 19. august 2022 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Jeg og far til barna bor ikke sammen, og har barna 50/50. Den uka barna er hos meg så er det treninger, besøk og andre sosiale ting. I tillegg til at vi er litt hjemme alene og slapper av selvfølgelig. Men, den uka barna er hos far, så ser jeg nærmest ikke folk. Jeg har hjemmekontor, og jeg er én gang på butikken (ukeshandler). Har treningsrom i kjelleren fordi sønnen min trener mye, så jeg trener derfor også hjemme. Venninna mi mener jeg er usosial, og at det ikke er sunt. Og nei, jeg er ikke deprimert. Heller introvert og trives alene. Men til poenget. Hun klager over min hverdag, men klager like mye over sin egen. Så er jeg unormal eller er hun rett og slett misunnelig? Hun kjører til jobb 07.15 og er hjemme 16.45. Da er 3 barn og mannen hjemme. Hun er sjelden sosial, annet enn å gå i butikken eller gå tur med hundene. Hun sier hun aldri får være alene, aldri kan dra noe sted (mannen kan jo ikke være alene med barna🙄). Er det ikke godt å slappe av hjemme etter jobb? Forskjellen er bare at jeg ikke er ute av døra og ser kollegaer. Anonymkode: c3af7...c19 Hun kunne tenke seg en uke fri hun også. Du har muligheten, hun ikke. Ikke la dette ødelegge dagen. 😊❤️ Anonymkode: 6ebcf...305
Anonym bruker Skrevet 19. august 2022 #11 Skrevet 19. august 2022 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Jeg har sett flere ganger i sommer at en mor stiller opp barna sine for å ta bilde, og småjenter på den av de som ikke hører eller smiler til kamera. Har sett unger som krangler (helt vanlig!) og foreldre som klager over at livet er så kjipt, og 5 min etterpå postes det et idyllisk bilde med teksten "ferie med disse er livet!". Å dele at du leser en bok, eller lignende, er koselig 😊 Lykke til med prosjekt "gjøre ting alene", håper du finner glede i det 😊 Selv om jeg trives godt og er mye alene når barna er borte, så er det mye som skjer den uka barna er hjemme. Så jeg tenker at litt av begge deler er fint, og at noen foretrekker å være alene mens andre foretrekker å ha folk rundt seg. Anonymkode: c3af7...c19 Hehe, nei det blir litt for krampe for min del! Takk! Håper det jeg også, det er bra for den mentale helsa tror jeg, å kunne trives med seg selv Absolutt enig i at begge deler er fint, og det er jo godt og lukrativt å kunne ha en uke å hente seg inn på Travelt nok med barn! Anonymkode: 7f8fa...040
Anonym bruker Skrevet 19. august 2022 #12 Skrevet 19. august 2022 Jeg er også introvert, men jeg synes den uka uten barn hørtes nitrist ut. Du ser bare butikkansatte? Jeg ville definitivt truffet venner den uka. Du er ikke unormal, men det er ikke normalt å leve så tilbaketrukket heller. Normalt som i at de fleste lever ikke slik Anonymkode: 48881...de2
Anonym bruker Skrevet 19. august 2022 #13 Skrevet 19. august 2022 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Hehe, nei det blir litt for krampe for min del! Takk! Håper det jeg også, det er bra for den mentale helsa tror jeg, å kunne trives med seg selv Absolutt enig i at begge deler er fint, og det er jo godt og lukrativt å kunne ha en uke å hente seg inn på Travelt nok med barn! Anonymkode: 7f8fa...040 Absolutt bra for den mentale helsa, i motsetning til å ikke trives og være deprimert når man "må" være alene 😊 men mye mental påfyll med venner også, så klart. Travelt så det holder😅 Anonymkode: c3af7...c19
Anonym bruker Skrevet 19. august 2022 #14 Skrevet 19. august 2022 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Jeg er også introvert, men jeg synes den uka uten barn hørtes nitrist ut. Du ser bare butikkansatte? Jeg ville definitivt truffet venner den uka. Du er ikke unormal, men det er ikke normalt å leve så tilbaketrukket heller. Normalt som i at de fleste lever ikke slik Anonymkode: 48881...de2 Men nøyaktig hva høres nitrist ut? Jeg har jo ikke sagt hva jeg gjør, annet enn det jeg skriver for å poengtere at jeg ser lite folk. Jeg treffer vennene mine den uka barna er hjemme, fordi vi kjører barna til treninger og går tur/drikker kaffe mens vi venter på barna. Og vi besøker folk, venner og familie. Vi møter venner på fotballbanen, vi er et par mødre/venninner som er med. Det er ikke sånn at jeg aldri møter noen, men normalen er at jeg er alene. Det jeg reagerer på er at jeg sjelden sier nei til ting hvis noen spør. Men ingen har tid. De er opptatt med mann og barn. Og hva er forskjellen? Å sitte hjemme og glane med mann og barn, eller gjøre de tingene jeg liker hemme alene? Ukedagene er travle, de er opptatt. Helgene er familietid. Hvorfor er det så rart at jeg er hjemme alene og gjør mye fint alene, vs å sitte hjemme med mannen sin og barna hele uka? Spesielt når de sitter og ser på hver sin telefon, ikke har noe kvalitetstid. Anonymkode: c3af7...c19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå