Gå til innhold

Hva leker jenter i 1-2 klasse med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår sliter med å bli kjent med nye. Utelek fungerer veldig bra, men hva leker jenter med inne?

nå starter de i 1.klasse og to jenter har alt spurt om å få bli med hjem. Men de finner ikke på noe.

så jeg vil gjerne hjelpe litt med å tilrettelegge rommet hennes litt, så det blir enkler.

noen gode tips til hva jenter i den alderen kan leke med?

Anonymkode: de0c6...b99

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min datter er veldig glad i hobbyting, særlig smykkelaging. Så jeg har kjøpt ganske mye på Ebay og Wish så hun har mer enn alle sine venner. Derfor er det populært å komme hit og lage smykker. De lager øredobber, armbånd osv i lassevis.

I fjor var disse bamsene veldig populære, jeg bestilte 50 i slengen og hadde sånne duppedingser til å putte i ørene så de laget bamseøredobber. Veldig populært.

https://www.wish.com/search/jewelry making/product/5f5f070a4a4b5dad4823dd71?source_feed_page_view_id=1660807729_c4b7b3c1775a4f98841ec2f6f418cb91_SearchPage&source=search&position=3&share=web

https://www.wish.com/search/jewelry making/product/60d1a644d42372108b0501db?source_feed_page_view_id=1660807729_c4b7b3c1775a4f98841ec2f6f418cb91_SearchPage&source=search&position=4&share=web

https://www.wish.com/search/jewelry making/product/611dcda1d83b24045c18fa18?source_feed_page_view_id=1660807729_c4b7b3c1775a4f98841ec2f6f418cb91_SearchPage&source=search&position=25&share=web

Nå er det sånne flate perler som er populært. De begynte med å legge hamaperler på et stekebrett og sette i ovnen til de var smeltet flate, men så fant de ut at det går an å bestille ferdige perler i allverdens farger. Det tar litt tid å tre et armbånd med disse perlene for de er så smale, men de skravler, hører på musikk og perler i vei.

Ellers er også oregami populært. En bunke med fargede ark og youtube på ipad'en og de bretter alt fra bokser og hjerter til fugler osv.

Anonymkode: fd792...583

Skrevet

Takk for godt tips! Dette er nok noe jenta mi og vennene kan gjøre. Jeg må kanskje finne ut hvordan jeg bestiller fra utlandet.

håper noen flere har gode tips? 

Skrevet

Min liker neglelakk, fargelegge i glitterbok (kjøpes i leketøysbutikker) med glitterpenner, lage smykker, leke med dukker, rollelek, sang (mikrofon), høre på musikk mens de leker. Kreativitet, f.eks bygge hytte av pledd over tørkestativet. Danse, perle, pusle, lage smykker

Anonymkode: e8b45...764

Skrevet

Rollelek m kjøkken, butikk har vært populært her. 
Kitt/plastelina ble gøy med litt ekstra utstyr.

Perling fikk fart på seg når fargene ble kjøpt ferdig sortert😆

I den alderen hopper de gjerne litt fra lek til lek. Så litt tålmodighet er greit. Sitt gjerne sammen med de m perler, kitt eller tegning innimellom. 
Blime-dansen på tv er fin aktivitet. 

Anonymkode: a67b8...fc1

Skrevet

Min jente har ikke tålmodighet til perling og sånt i lang tid, men liker lego. Da er det litt bygging, men så går det over i leking ganske fort. De kan også leke med plastelina ganske lenge noen ganger. 

Ellers går det mye i forskjellig rollelek, noen ganger med kosedyr, kafé, mor og barn. Å bygge hytte under senga (køyeseng-type seng) er også veldig populært. 

Anonymkode: 94906...652

Skrevet
On 8/18/2022 at 9:23 AM, Anonym bruker said:

Jenta vår sliter med å bli kjent med nye. Utelek fungerer veldig bra, men hva leker jenter med inne?

nå starter de i 1.klasse og to jenter har alt spurt om å få bli med hjem. Men de finner ikke på noe.

så jeg vil gjerne hjelpe litt med å tilrettelegge rommet hennes litt, så det blir enkler.

noen gode tips til hva jenter i den alderen kan leke med?

hun går på fotball ,så de spiller mye fotball på skolen også, hun og 3 andre jenter i klassen, de går i 1 klasse, de leker hjemme også. de sykler mye og spiller fotball, kan leke på skolen deres, lekeplassen og slik

Anonymkode: f11f8...88f

Skrevet

Nå startet min jente i 3.klasse da, men det som var populært blant jentene i fjor var: div hobbyting, perle armbånd, My little pony, div små figurerer, Schleich hester/stall, små dukker, L.O.L dukker. De har også vært glad i å kle seg ut og synge/lage små forestillinger.

Anonymkode: 010f1...071

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...