Anonym bruker Skrevet 17. august 2022 #101 Skrevet 17. august 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Sant! Anonymkode: 977d6...baf Hos oss var det ikke noe "slækk" på karakterene på VGS. Eldste fikk en dårlig karakter i et fag der de manglet lærer på første året, slik at de ikke fikk med seg fundamentet i faget. Resten av karakterene er seksere og to femmere. Mens for kompisene hans har snittet vært mye lavere, og de opplevde det som urettferdig å ikke kunne forbedre standpunktkarakteren på eksamen. Anonymkode: caaca...f85
Anonym bruker Skrevet 17. august 2022 #102 Skrevet 17. august 2022 Et spørsmål om dette med arbeidstid....regnes det bare klokketimer for lærere når man regner arbeidstid eller teller en undervisningstime mer enn en klokketime? Anonymkode: 281f5...e3d
Anonym bruker Skrevet 17. august 2022 #103 Skrevet 17. august 2022 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Hos oss var det ikke noe "slækk" på karakterene på VGS. Eldste fikk en dårlig karakter i et fag der de manglet lærer på første året, slik at de ikke fikk med seg fundamentet i faget. Resten av karakterene er seksere og to femmere. Mens for kompisene hans har snittet vært mye lavere, og de opplevde det som urettferdig å ikke kunne forbedre standpunktkarakteren på eksamen. Anonymkode: caaca...f85 Umulig for meg å si hvordan det var akkurat på din skole. Snittet på landsbasis var langt over snittet tidligere år, de to årene uten eksamen. Om din skole er et hederlig unntak, kan jeg ikke ta stilling til - men er ikke overbevist. Anonymkode: 977d6...baf
Anonym bruker Skrevet 17. august 2022 #104 Skrevet 17. august 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Et spørsmål om dette med arbeidstid....regnes det bare klokketimer for lærere når man regner arbeidstid eller teller en undervisningstime mer enn en klokketime? Anonymkode: 281f5...e3d En undervisningstime er 45 min. Man skal levere så og så mange undervisningstimer på et år - avhengig av fag. Man skal levere så og så mange bundne arbeidstimer (på arbeidsplassen) per år, og så og så mange timer ubundne timer (kveldsarbeid, helgearbeid). Anonymkode: 977d6...baf
Anonym bruker Skrevet 17. august 2022 #105 Skrevet 17. august 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Et spørsmål om dette med arbeidstid....regnes det bare klokketimer for lærere når man regner arbeidstid eller teller en undervisningstime mer enn en klokketime? Anonymkode: 281f5...e3d En lærer i full stilling jobber 43,2 klokketimer i uken. Tiden er delt mellom bunden tid, disponert av arbeidsgiver, ubunden tid disponert av læreren selv, og undervisning. For en ungdomsskolelærer er det gjerne snakk om 15-16 timer à 60 minutter per uke. Anonymkode: 216a0...cde
Anonym bruker Skrevet 17. august 2022 #106 Skrevet 17. august 2022 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Nevn 10 av de mange goder lærerne har? Anonymkode: 6d985...3be 1. Uke 1 2. uke 8 3. påskeferien 4. uke 26 5. uke 27 6. uke 28 7. uke 29 8. uke 30, 31 og 32 9. uke 40 10. uke 51 og uke 52 Anonymkode: e3a5f...05e
Anonym bruker Skrevet 17. august 2022 #107 Skrevet 17. august 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): 1. Uke 1 2. uke 8 3. påskeferien 4. uke 26 5. uke 27 6. uke 28 7. uke 29 8. uke 30, 31 og 32 9. uke 40 10. uke 51 og uke 52 Anonymkode: e3a5f...05e 🙄🙄Avspaseringsperioder= 1 gode. Anonymkode: 977d6...baf
Anonym bruker Skrevet 17. august 2022 #108 Skrevet 17. august 2022 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Jeg støtter streiken 100 %! Og jeg blir veldig forundret over at folk her inne ikke støtter den. Man skulle jo tro at foreldrene til barn i skolealder var mer opptatt enn noen andre av å sørge for god rekruttering til yrket, framsnakke det og at flere blir værende. Jeg opplever forøvrig ikke lærere flest som sutrete, snarere litt oppgitte. Anonymkode: c3b87...f21 Jeg tror på ingen måte økt lønn vil sørge for rekrutteringen her. Levelige arbeidsforhold med nok folk på jobb, støtte til det man tenger støtte til og mindre New public management i skolen ville vært en bedre løsning. Når det er sagt må de bare streike for meg. Anonymkode: 19c9c...3ce
Anonym bruker Skrevet 17. august 2022 #109 Skrevet 17. august 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jeg tror på ingen måte økt lønn vil sørge for rekrutteringen her. Levelige arbeidsforhold med nok folk på jobb, støtte til det man tenger støtte til og mindre New public management i skolen ville vært en bedre løsning. Når det er sagt må de bare streike for meg. Anonymkode: 19c9c...3ce Akkurat det samme må sies om helsesektoren. Dette er ikke et forsøk på sammenligning, jeg føler vi står sammen her og jeg støtter streiken. Fagfolk først! Men hele systemet er ille nå. Ikke nok folk noe sted...og NPM er sinnssykt når det kommer til skole og helse! Anonymkode: 0fb97...4be
Anonym bruker Skrevet 17. august 2022 #110 Skrevet 17. august 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Vi trenger ikke flere helsesøstre i skolen. Det er nok av dem allerede, og såkalt "tidlig innsats" oppfattes plagsom av mange småskoleelever. Min datter forteller at helsesøster hos dem er "på" hele tiden, flere jenter går til samtaler hos henne jevnlig, der de må tegne, prate og svare på masse spørsmål som de ikke vet hvorfor blir stilt. Det virker som om de spør og graver for å finne problemer i hjemmet som ikke finnes. Tidligere hadde vi en helsesøster som begynte å projisere sin sønns problemer overfor min datter og flere i klassen hennes, hun utbroderte i det vide og det brede om hva sønnen hennes slet med (det var ganske grove ting, langt forbi profesjonaliteten og taushetsplikten), og hun var redd for at jentene våre også havnet der. Hun ble heldigvis byttet ut med ei mer adekvat ei, men hun spør og graver hele tiden hun også. Ikke misforstå, jeg synes det er bra at helsesøster er der for å observere. Men å gjennomføre tredjegradsforhør med jevne mellomrom på tredjeklassinger har ingen hensikt. Anonymkode: caaca...f85 Høres veldig rart ut, er det vanlig prosedyre hos helsesykepleier? De har jo taushetsplikt og skal definitivt ikke ta noe i plenum. Vi opplevde motsatt, helsesykepleier var en enorm støtte i samarbeid med lærer. Dessverre var hun splittet på flere skoler og mange av samtaletimene utgikk pga lite tid og selvfølgelig pandemi (de ble jo satt til vaksinering i stedet). Om ikke det var for henne ville ikke min datter fått den hjelpen hun behøvde. Anonymkode: 5266a...2b5
Anonym bruker Skrevet 17. august 2022 #111 Skrevet 17. august 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Vi trenger ikke flere helsesøstre i skolen. Det er nok av dem allerede, og såkalt "tidlig innsats" oppfattes plagsom av mange småskoleelever. Min datter forteller at helsesøster hos dem er "på" hele tiden, flere jenter går til samtaler hos henne jevnlig, der de må tegne, prate og svare på masse spørsmål som de ikke vet hvorfor blir stilt. Det virker som om de spør og graver for å finne problemer i hjemmet som ikke finnes. Tidligere hadde vi en helsesøster som begynte å projisere sin sønns problemer overfor min datter og flere i klassen hennes, hun utbroderte i det vide og det brede om hva sønnen hennes slet med (det var ganske grove ting, langt forbi profesjonaliteten og taushetsplikten), og hun var redd for at jentene våre også havnet der. Hun ble heldigvis byttet ut med ei mer adekvat ei, men hun spør og graver hele tiden hun også. Ikke misforstå, jeg synes det er bra at helsesøster er der for å observere. Men å gjennomføre tredjegradsforhør med jevne mellomrom på tredjeklassinger har ingen hensikt. Anonymkode: caaca...f85 Ok, jeg jobber i vgs og der er det mangel på helsesøstre i hvert fall. Anonymkode: c3b87...f21
Anonym bruker Skrevet 17. august 2022 #112 Skrevet 17. august 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Ok, jeg jobber i vgs og der er det mangel på helsesøstre i hvert fall. Anonymkode: c3b87...f21 Her og. Vi har en to dager i uka, 500 elever. Anonymkode: a1edf...8b0
Anonym bruker Skrevet 17. august 2022 #113 Skrevet 17. august 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Akkurat det samme må sies om helsesektoren. Dette er ikke et forsøk på sammenligning, jeg føler vi står sammen her og jeg støtter streiken. Fagfolk først! Men hele systemet er ille nå. Ikke nok folk noe sted...og NPM er sinnssykt når det kommer til skole og helse! Anonymkode: 0fb97...4be Helt enig. Anonymkode: 19c9c...3ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå