Anonym bruker Skrevet 16. august 2022 #1 Skrevet 16. august 2022 Min 11 år gamle datter fikk mensen i sommer. Men hun nekter å bruke tampong, selv om jeg har vist henne i detalj hvordan jeg fører den inn. Hun sier at det ser vondt ut og har ikke lyst til å prøve det, hun har heller ikke lyst at jeg skal gjøre det på henne. Vil naturligvis ikke tvinge henne, men vil bare at hun skal føle seg trygg på det. Så hun bruker bare bind, enn så lenge. Når begynte deres datter med tampong? Var hun skeptisk og redd for at det skulle gjøre vondt? Anonymkode: 1be93...14b
Anonym bruker Skrevet 16. august 2022 #2 Skrevet 16. august 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Min 11 år gamle datter fikk mensen i sommer. Men hun nekter å bruke tampong, selv om jeg har vist henne i detalj hvordan jeg fører den inn. Hun sier at det ser vondt ut og har ikke lyst til å prøve det, hun har heller ikke lyst at jeg skal gjøre det på henne. Vil naturligvis ikke tvinge henne, men vil bare at hun skal føle seg trygg på det. Så hun bruker bare bind, enn så lenge. Når begynte deres datter med tampong? Var hun skeptisk og redd for at det skulle gjøre vondt? Anonymkode: 1be93...14b Det må hun jo finne ut av selv. Kjøp tamponger og si at hun kan prøve seg frem litt gradvis hvis hun har LYST. Hvis hun ikke vil, holder vel bind i massevis. Anonymkode: 5e3ad...263
Anonym bruker Skrevet 16. august 2022 #3 Skrevet 16. august 2022 Hun startet med det av seg selv når hun var rundt 13, har aldri pushet på. Kan godt skjønne at en 11-åring syns det ser vondt ut. Anonymkode: b5f32...f59
Anonym bruker Skrevet 16. august 2022 #4 Skrevet 16. august 2022 Min på 14 nekter fortsatt. Hun svømmer, så er faktisk et lite problem at hun ikke vil bruke. Men jeg kan jo ikke tvinge henne. Jeg hsr kjøpt inn forskjellige typer, gitt beskjed om at hun gjerne kan prøve seg litt frem. Enn så lenge er det kun bind som gjelder. Anonymkode: 94044...316
Anonym bruker Skrevet 16. august 2022 #5 Skrevet 16. august 2022 Ok, har kjøpt inn slik at hun har. Takk for svar. Hi Anonymkode: 1be93...14b
Anonym bruker Skrevet 16. august 2022 #6 Skrevet 16. august 2022 Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Min 11 år gamle datter fikk mensen i sommer. Men hun nekter å bruke tampong, selv om jeg har vist henne i detalj hvordan jeg fører den inn. Hun sier at det ser vondt ut og har ikke lyst til å prøve det, hun har heller ikke lyst at jeg skal gjøre det på henne. Vil naturligvis ikke tvinge henne, men vil bare at hun skal føle seg trygg på det. Så hun bruker bare bind, enn så lenge. Når begynte deres datter med tampong? Var hun skeptisk og redd for at det skulle gjøre vondt? Anonymkode: 1be93...14b 😳😳😳😳😳😳😳 Anonymkode: 5c93c...c96
Anonym bruker Skrevet 16. august 2022 #7 Skrevet 16. august 2022 har aldri brukt det selv, av ulike årsaker. jeg sa at hun måtte vente to år etter oppstart for å vite litt om hva som er normalen på en syklus før oppstart. Nå begynte hun i sommer og er 16 og har vært i gang lenger men ikke egentlig ønsket det før. Mulig de er bedre nå enn før, men jeg mente hun måtte trene på bind først. Veldig mange jeg kjenner som begynte med tamponger med tidlig glemte å skifte, fikk tampongsyke, lukt og bare dritt. så her var det litt tid til å kjenne syklus og greia... Anonymkode: f7f0e...96c
Anonym bruker Skrevet 16. august 2022 #8 Skrevet 16. august 2022 Tuller du, eller? Jeg håper virkelig det, for det du beskriver er både bekymringsfullt og veldig grenseoverskridende! Du presser henne jo nærmest, og å ville sette den inn i henne selv? Altså, hødu ikke selv hvor sykt det høres ut? Men for å svare på spørsmålet, min datter ønsket å bruke tampong da hun fikk mensen som 11-åring. Selv tok det flere år med mensen før jeg var klar til å prøve. Anonymkode: df073...574
Anonym bruker Skrevet 16. august 2022 #9 Skrevet 16. august 2022 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Tuller du, eller? Jeg håper virkelig det, for det du beskriver er både bekymringsfullt og veldig grenseoverskridende! Du presser henne jo nærmest, og å ville sette den inn i henne selv? Altså, hødu ikke selv hvor sykt det høres ut? Men for å svare på spørsmålet, min datter ønsket å bruke tampong da hun fikk mensen som 11-åring. Selv tok det flere år med mensen før jeg var klar til å prøve. Anonymkode: df073...574 Jeg presset henne overhode ikke, det skriver jeg også i hi! Jeg er hennes mor, derfor viste jeg hvordan man gjør det. Fordi hun lurte på hvordan det var. Det er ikke noe galt i det. Hi Anonymkode: 1be93...14b
Anonym bruker Skrevet 16. august 2022 #10 Skrevet 16. august 2022 Eldste fikk mensen som 15 åring og brukte tampong første gangen hun hadde det. Nest eldste fikk det da hun var 11, prøvde tampong et par ganger sommeren hun var 13, men ble ikke komfortabel med det. Der stresser jeg ikke i det hele tatt. De har litt forskjellig og prøver når de er klare. Anonymkode: f7c68...492
Gladjente00 Skrevet 16. august 2022 #11 Skrevet 16. august 2022 Her fikk min datter mensen i 7 klasse, jeg hadde på forhånd kjøpt inn forskjellige produkter, tampong i forskjellige str, nattbind, vanlig bind og trusinnlegg. La det i en korg som hun har stående på badet sitt. Her brukte hun først bind da hun var mest komfertabel med det.. etter som tiden gikk så startet hun med tampong da hun synest det var så mye stress med bind. Hun er nå 15 år. Man skal aldri presse noen til tampong og spesielt ikke en 11 åring. Man finner ut av det selv
Anonym bruker Skrevet 16. august 2022 #12 Skrevet 16. august 2022 Eldste fikk mensen da hun var 13, brukte ikke tamponger før hun var 16. Minste fikk mensen da hun var 14, brukt tamponger og bind om hverandre de første gangene, nå har hun hatt det 4 ganger og bruker bare tamponger. Jeg har kjøpt inn begge deler og latt de velge selv hva de vil bruke Anonymkode: 26436...680
Anonym bruker Skrevet 16. august 2022 #13 Skrevet 16. august 2022 Ikke stress med dette. Skjønner godt at hun ikke vil det ennå. Datteren min begynte i 9. klasse i forbindelse med svømming. Selv tror jeg at jeg var 17. Var ikke klar før. Anonymkode: c0195...ce2
Anonym bruker Skrevet 16. august 2022 #14 Skrevet 16. august 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Min 11 år gamle datter fikk mensen i sommer. Men hun nekter å bruke tampong, selv om jeg har vist henne i detalj hvordan jeg fører den inn. Hun sier at det ser vondt ut og har ikke lyst til å prøve det, hun har heller ikke lyst at jeg skal gjøre det på henne. Vil naturligvis ikke tvinge henne, men vil bare at hun skal føle seg trygg på det. Så hun bruker bare bind, enn så lenge. Når begynte deres datter med tampong? Var hun skeptisk og redd for at det skulle gjøre vondt? Anonymkode: 1be93...14b Hun har ikke lyst til at du skal sette den inn for henne?? nei selvfølgelig ikke!! Bare det at du tilbyr deg å sette inn en tampong på henne er svært bekymringsfullt. La henne finne ut av det selv!!! Anonymkode: 5d938...4ef
Anonym bruker Skrevet 16. august 2022 #15 Skrevet 16. august 2022 Du har _vist_ henne hvordan du fører inn en tampong?? Altså, jeg går mer enn gjerne naken rundt barna mine og jeg fikk vaske min nyopererte 17 åring nedentil fordi hun ikke klarte selv, men hun hadde vel gnagd av seg armen før jeg hadde fått satt en tampong inn i skjeden hennes! Dette finner hun ut av på egenhånd! Anonymkode: 98533...a22
Anonym bruker Skrevet 16. august 2022 #16 Skrevet 16. august 2022 Datteren min fikk mensen i sommer, hun fyller 13 år nå i august. Jeg kjøpte inn bind og tamponger til henne. Forklarte henne bruken ved begge produktene. Hun brukte tampong da det var på det varmeste, og hun ville bruke sup-brettet. Det gikk helt fint. Vi snakker åpnet om det meste, så ingen store utfordringer der. Anonymkode: 95283...365
Anonym bruker Skrevet 16. august 2022 #17 Skrevet 16. august 2022 Begge mine begynte med en gang. Jeg selv fikk det ikke til før jeg fikk tampax etter et par år. Så det er det begge mine startet med, de fikk heller ikke til med vanlig tampong. Anonymkode: cd40d...c51
Anonym bruker Skrevet 16. august 2022 #18 Skrevet 16. august 2022 Min begynte med det ved sin 2.menstruasjon. Første gang hadde hun nok med å forholde seg til bind, men gang nr 2 var vi på badeferie, så da ville hun prøve og det gikk veldig greit. Men så var hun nesten 15 år da hun fikk første menstruasjon også da. En 11 åring er jo ikke så stor/moden ennå, la henne prøve når/hvis hun er klar. Anonymkode: be8bf...5cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå