Gå til innhold

Hva gjør mannen din av husarbeid?

Anbefalte innlegg

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

For en absurd tråd! Vi er i 2022 i er av verdens mest likestilte land - og man svarer på hva mannen gjør i hjemmet!?!

Anonymkode: 93f72...53d

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Jeg får litt "hvilke triks kan hunden din"?-vibber av denne tråden. Er det ikke snakk om voksne mennesker?
1950 anyone?

Anonymkode: bbb4e...649

Later dere som om dere er overrasket her nå? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
NotNaomi skrev (9 minutter siden):

Later dere som om dere er overrasket her nå? 

Later du som du er overrasket over at noen reagerer på at man omtaler mannen som en assistent i heimen?

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Later du som du er overrasket over at noen reagerer på at man omtaler mannen som en assistent i heimen?

Når man har vært her en stund, så er ikke dette så overaskende. Det kan kanskje være mer utbredt at menn er så tafatte enn hva vi tror også? Eller har erfaring med... Det er jo greit at det blir tatt opp i så fall. 

Skrevet

Han kan gjøre alt om han må. Han gjør mye mer enn meg, så kan ikke klage😆

Skrevet

Det meste ute, hage, plen, biler.

Handler, lager mest mat og rydder mest ut og inn av oppvaskmaskin. Finner fram og legger bort sengetøy da det skapet er øverst og jeg ikke når.

Alt annet gjør jeg. Ikke fornøyd med den fordelingen akkurat. 

Anonymkode: 3e392...4f8

Så du føler du ikke gjør nok? 

Anonymkode: 4c489...861

Skrevet

Han gjør alt når det trengs, selvfølgelig. Det gjør jeg også... 

Anonymkode: 59d36...c1d

Skrevet

Her er vi en storfamilie på 9 stk og med «kjønnsfordeling» som sikkert mange her inne rynker på nesen av. Men vi har en deling som passer meg og mannen min ypperlig. Og det er det viktigste i et forhold. At begge er fornøyd med hva bidraget sitt til felleskapet er! Det er når det er mismatch mellom forventning og resultat av oppgavene at det blir konflikter i forholdet. Og her tror jeg vi bør kalle en spade for en spade og se hvem vi er selv, og hvilken mann vi har valgt å leve livet sammen med. Forventningene til dagens moderne mann er skyhøye ser jeg når jeg leser her inne. Takk og lov for det, for da vet jeg at jeg får ha min perfekte mann helt for meg selv uten at noen andre damer vil ha han! 

Anonymkode: 614b9...8fe

Skrevet

Han vasker klær, men legger ikke sammen. Lager mat nesten hver dag(han er først hjemme, jeg lager meny) oppvaskmaskin, det meste med bilen. Støvsuger når jeg spør om han kan gjøre det. 

Anonymkode: 4f9cb...6b5

Skrevet

Halvparten. Spiller ingen rolle hva det er, vi jobber på begge to både med vanlig husarbeid og oppussing 

Anonymkode: 087f6...703

Skrevet

Vi gjør alt, begge to. Det som trengs.
Men han liker bedre å vaske gulv enn meg, jeg liker best å lage mat. Han hater minst å vaske bad osv. 

Heldigvis skjønner han helt av seg selv at vi er to med ansvar for å få familielivet til å gå rundt. Vi har vaskehjelp hver 14. dag, 

Anonymkode: 8d09e...a86

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Her er vi en storfamilie på 9 stk og med «kjønnsfordeling» som sikkert mange her inne rynker på nesen av. Men vi har en deling som passer meg og mannen min ypperlig. Og det er det viktigste i et forhold. At begge er fornøyd med hva bidraget sitt til felleskapet er! Det er når det er mismatch mellom forventning og resultat av oppgavene at det blir konflikter i forholdet. Og her tror jeg vi bør kalle en spade for en spade og se hvem vi er selv, og hvilken mann vi har valgt å leve livet sammen med. Forventningene til dagens moderne mann er skyhøye ser jeg når jeg leser her inne. Takk og lov for det, for da vet jeg at jeg får ha min perfekte mann helt for meg selv uten at noen andre damer vil ha han! 

Selvfølgelig vil ingen ha en lat mann som utnytter kvinnen sin. Så blir hun utslitt, grå og fortere gammel, og den uthvilte mannen kan skifte henne ut med noe freshere og yngre. 

Anonymkode: e4e7a...a6b

Skrevet

Hvilke forventninger kaller du skyhøye? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Min gjør ikke en dritt, og jeg begynner å bli lei. 

Anonymkode: f61ed...46b

Lite foreløpig, 10 minutter per dag…

Anonymkode: f67af...0e0

Skrevet
Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Hvilke forventninger kaller du skyhøye? 

Sikkert at en mann skal klare å vaske klær og støvsuge 😅 Uansett så vil det jo jevne seg ut. Hos oss er det f.eks. oftest jeg som klipper plenen, maler og skiftet dekk, så det er ikke urimelig at han da vasker badene mens jeg støvsuger f.eks.

Anonymkode: b9cf9...6b9

Skrevet

Alt utenom klesvask . 

Anonymkode: 14ed9...5a3

Skrevet

Jeg syns det er interessant å lese hva dere andre sier mann deres gjør i hjemmet, selv om det er 2022… Min mann er veldig flink å stå opp med barna, ordne de til skole, ta med på aktiviteter etc. Jeg er blitt ufør og har veldig lite overskudd, så får dessverre ikke til så mye sånt. På kvelden er jeg helt kaputt så han legger barna. Vi deler på middagslagingen, gulvvask, gressklipping. Men han tar ALDRI ansvar for rydding, system eller organisering. Han er en distre rotekopp som legger fra seg ting overalt, og glemmer hvor han har lagt det. Han glemmer å sette ting tilbake. Han tar aldri ansvar for hva vi skal gjøre med/hvor vi skal gjøre av papirer/ting som omhandler barna eller er om huset, feks. Eller nye ting vi skaffer oss. Han passer heller ikke på ting, og det blir ødelagt eller borte. Klær til barna, feks, glemmer han gjerne et sted og husker ikke plagget etterpå når jeg spør. Hvis ikke jeg passer på, kan barna sine klær og sko ligge i hagen i ukesvis/måneder før han oppdager det. Lyspærer som går (og som er for høyt oppe til at jeg selv får skiftet)  merker han ikke. Jeg kan si ifra en gang eller to, så går det noen måneder og så spør jeg igjen, og da har han ikke sett det/husker ikke at jeg har sagt det. Han tar sitt eget (og han har fullstendig rot i sine egne saker) men ikke det som er felles. Og hvis jeg prøver å ta det opp (for jeg blir dødssliten av å ha ansvar for alt)) så «gjemmer» han seg bak det at han tar ut og inn av oppvaskmaskinen, vasker gulv og tar seg av barna…. Med så lite energi som jeg har, så sier det seg selv at jeg ikke makter å gjøre de artige tingene med barna, fordi jeg bruker alt på å holde hodet over vannet i hjemmet. Han forstår det ikke.

Tar deres menn ansvar for, og iniativ til,  ting som felles system, organisering, tilrettelegging? Eller er dette helt vanlig? Uavhengig av hvor flink han er til å ta ut av oppvaskmaskina og vaske gulvvog bil, liksom? 

Anonymkode: dbd2a...a0f

Skrevet

Jeg syns det er interessant å lese hva dere andre sier mann deres gjør i hjemmet, selv om det er 2022… Min mann er veldig flink å stå opp med barna, ordne de til skole, ta med på aktiviteter etc. Jeg er blitt ufør og har veldig lite overskudd, så får dessverre ikke til så mye sånt. På kvelden er jeg helt kaputt så han legger barna. Vi deler på middagslagingen, gulvvask, gressklipping. Men han tar ALDRI ansvar for rydding, system eller organisering. Han er en distre rotekopp som legger fra seg ting overalt, og glemmer hvor han har lagt det. Han glemmer å sette ting tilbake. Han tar aldri ansvar for hva vi skal gjøre med/hvor vi skal gjøre av papirer/ting som omhandler barna eller er om huset, feks. Eller nye ting vi skaffer oss. Han passer heller ikke på ting, og det blir ødelagt eller borte. Klær til barna, feks, glemmer han gjerne et sted og husker ikke plagget etterpå når jeg spør. Hvis ikke jeg passer på, kan barna sine klær og sko ligge i hagen i ukesvis/måneder før han oppdager det. Lyspærer som går (og som er for høyt oppe til at jeg selv får skiftet)  merker han ikke. Jeg kan si ifra en gang eller to, så går det noen måneder og så spør jeg igjen, og da har han ikke sett det/husker ikke at jeg har sagt det. Han tar sitt eget (og han har fullstendig rot i sine egne saker) men ikke det som er felles. Og hvis jeg prøver å ta det opp (for jeg blir dødssliten av å ha ansvar for alt)) så «gjemmer» han seg bak det at han tar ut og inn av oppvaskmaskinen, vasker gulv og tar seg av barna…. Med så lite energi som jeg har, så sier det seg selv at jeg ikke makter å gjøre de artige tingene med barna, fordi jeg bruker alt på å holde hodet over vannet i hjemmet. Han forstår det ikke.

Tar deres menn ansvar for, og iniativ til,  ting som felles system, organisering, tilrettelegging? Eller er dette helt vanlig? Uavhengig av hvor flink han er til å ta ut av oppvaskmaskina og vaske gulvvog bil, liksom? 

Vi har ulike områder vi tar ansvar. I starten tok jeg definitivt det meste, men jeg ble bevisst rundt det og overlot mer til ham. F.eks. er hans side av familien mye større enn min, og da barna våre var små og jeg uansett hjemme i permisjon osv. ordnet jeg alltid med gaver, kort osv., men da jeg begynte å jobbe fulltid ble det uaktuelt. Nå må han ordne til sin familie, jeg ordner til min. Jeg ser at det ofte ender opp med at han fikser ting helt i siste liten eller henger seg på en fellesgave som en av søstrene fikser (til besteforeldrene sine eller foreldrene), men det får være opp til ham. 

Nå er det totalt sett jevnt fordelt synes jeg, kanskje litt mer på meg, men ikke mye. Han har oversikt over økonomien, forsikringer, bilene (service ol.), vedlikehold, alt som foregår på sin side av familien. Jeg trenger ikke å følge opp dette. Jeg på min side har oversikt over barna (ungdommer) sine timeavtaler, foreldremøter, klær og utstyr osv. og er den som finrydder og organiserer ting når vi kjøper inn nytt av noe. Jeg har gitt ham forbud mot å kjøpe med nye ting hjem uten også ha en plan for hvor det skal oppbevares, og gjør han det likevel er jeg knallhard på å ikke overta. 

Anonymkode: b9cf9...6b9

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Forventningene til dagens moderne mann er skyhøye ser jeg når jeg leser her inne. Takk og lov for det, for da vet jeg at jeg får ha min perfekte mann helt for meg selv uten at noen andre damer vil ha han! 

Jeg forventer ikke mer av andre enn det jeg forventer av meg selv. 

Skrevet

I mine øyne alt for lite… men når det er sagt så gjør vi  nesten like mye.. 

alt hagearbeid, snømåking, vasking av klær, renhold av bilen. Er hans jobb. 

husvask, matlaging, oppvaskmaskin,  mine oppgaver. 

vi deler på handling, lufting av hund, rydding. 

Anonymkode: 67ab0...7bd

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Han kan fint bestemme seg for å lage et nytt system. inne eller ute. Men jeg skal ikke skryte av at han alltid gjør det når jeg mener det trengs! og han blir ikke alltid heelt ferdig. og det ee meg som har oversikten over planer i uken for alle. hvem som trenger nye klær, gave til en bursdag litt mer enn samme dag.  konfen om. 3 uker som gjør at vi takker nei til noe annet. pluss at middag times og er klar til ungers aktivitet og ikke 30 minutter for sent...men han er flinkere på klesvask og husvask da! Vi gjør ulikt og utfyller hverandre.  og det som da står igjen det blir gjort i felleskap eller aldri...

Anonymkode: cf7d6...973

Skrevet
On 8/16/2022 at 2:45 PM, Anonym bruker said:

Min gjør ikke en dritt, og jeg begynner å bli lei. 

Anonymkode: f61ed...46b

levere og henter i bhg

lager middag 3 dager i uka

leker og koser seg med barna

legger de anhver kveld

står opp med dem hverdag, så får han sove i helgene

jeg tar det som er i huset og han hagen, synes det er helt supert jeg

Anonymkode: 28129...460

Skrevet

I mine øyne alt for lite… men når det er sagt så gjør vi  nesten like mye.. 

alt hagearbeid, snømåking, vasking av klær, renhold av bilen. Er hans jobb. 

husvask, matlaging, oppvaskmaskin,  mine oppgaver. 

vi deler på handling, lufting av hund, rydding. 

Anonymkode: 67ab0...7bd

Men hagearbeid, snømåking og klipping av plen er ikke noe som gjøres like ofte som husarbeid. Menn er for dårlige, enda. 

Anonymkode: 834ed...042

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...