Anonym bruker Skrevet 16. august 2022 #1 Skrevet 16. august 2022 Eg har fått flere UVI det siste halve året. Veldig uvanleg, før dette har eg ikkje hatt UVI på minst 10 år ! Eg mistenkar og har nå tildels fått bevis at min mann har eit seksuelt forhold til nokon andre, og lurer på om det kan henge saman? Anonymkode: db16a...c48
Anonym bruker Skrevet 16. august 2022 #2 Skrevet 16. august 2022 Det kan hende det er du som har tørrere slimhinner. Vanlig når man blir eldre. Bakteriell vaginose derimot er gjerne ulike bakterier og andre kjønnsorgan..men ikke alltid selvfølgelig Anonymkode: 77c40...40d
Anonym bruker Skrevet 16. august 2022 #3 Skrevet 16. august 2022 UVI er ikke uvanlig om man har litt mer fyrrig sex plutselig. Anonymkode: 8f757...7cf
Anonym bruker Skrevet 16. august 2022 #4 Skrevet 16. august 2022 Har hatt UVI jevnlig hele livet, også mens jeg var singel. Det er ikke urinveiene dine han har sex med. Han kan selvsagt også være utro, men UVI er ikke noe «bevis». Anonymkode: 65e22...b3c
Anonym bruker Skrevet 16. august 2022 #5 Skrevet 16. august 2022 Man kan få uvi av å ha sex selv. Man ordner rundt der nede og bakteriene kommer seg opp i urinveiene. Det er derfor det er anbefalt for de som lett får uvi å tisse etter sex, for å tisse ut bakteriene som har forvillet seg opp der. Men et bevis på at mannen har hatt sex med andre er det overhodet ikke. Det er hundre grunner til å få uvi, men at mannen er utro er neppe en vanlig grunn. Anonymkode: b30e5...e3a
Anonym bruker Skrevet 16. august 2022 #6 Skrevet 16. august 2022 Eg tenkte plutseleg på det i går, fordi legen spurte om eg hadde ny partner for da var det vanleg å få flere UVI enn normalt. Eg veit eg ikkje har ny partner, men trur mannen har! Anonymkode: db16a...c48
Anonym bruker Skrevet 16. august 2022 #7 Skrevet 16. august 2022 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Eg tenkte plutseleg på det i går, fordi legen spurte om eg hadde ny partner for da var det vanleg å få flere UVI enn normalt. Eg veit eg ikkje har ny partner, men trur mannen har! Anonymkode: db16a...c48 Uvi er vel ingen smittsom «sykdom?» Anonymkode: 56995...f6c
Anonym bruker Skrevet 16. august 2022 #8 Skrevet 16. august 2022 Tja... Det er kanskje ikke helt sannsynlig, men det kan være. Noen folk passer ikke sammen rent kjemisk. Jeg hadde en venninne som fikk uvi hele tiden med kjæresten. Hun prøvde "alt", og var stadig på antibiotika. Når det ble slutt fikk hun ikke uvi mer. Og overraskende nok, ikke med nye partnere heller Anonymkode: c3c71...d00
Anonym bruker Skrevet 16. august 2022 #9 Skrevet 16. august 2022 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Eg tenkte plutseleg på det i går, fordi legen spurte om eg hadde ny partner for da var det vanleg å få flere UVI enn normalt. Eg veit eg ikkje har ny partner, men trur mannen har! Anonymkode: db16a...c48 Forstår godt at du tenker den tanken at det kan være mannens ev. utroskap som er årsaken til at du har fått uvi. Som de andre sier så er det ikke noe bevis på utroskap, for det er så mye som kan spille inn for at man lettere får det (egen helse, stress, endret kosthold m.m.). Det kan jo også være en kombinasjon. Men om mannen din er utro så vil jo han også ha en noe annen bakterieflora enn hva han ellers har, og om du da reagerer på den så kan du nok i teorien få uvi. Noen får jo lettere uvi enn andre, og det er jo ikke uvanlig å få ved partnerbytte. Selv om du ikke har byttet partner, så virker det jo som om dere ikke bare er to i det ekteskapet lenger. Om han ikke er utro, da ville jeg sett på noen av de faktorene som jeg nevnte over, for å finne årsak. Noen får bl.a. mye lettere uvi om de få i seg sukker/for mye karbohydrater, andre reagerer mer på andre faktorer og stress. Jeg håper du får svar på ev. utroskap, for å gå og mistenke det er vondt. Ta vare på deg selv ❤️ Anonymkode: 0c56d...c17
Anonym bruker Skrevet 16. august 2022 #10 Skrevet 16. august 2022 Har du testet deg for klamydia? Det kan gi UVI. Anonymkode: 347ae...ed0
LillaGorilla♥♥ Skrevet 16. august 2022 #11 Skrevet 16. august 2022 Det må da vel være noe mer enn bare UVI som får deg til å mistenke utroskap? Jeg håper ikke du beskylder mannen din for det uten annet å gå etter?
Anonym bruker Skrevet 16. august 2022 #12 Skrevet 16. august 2022 Om du begynner å nærme deg overgangsalder kan det også forårsake uvi Anonymkode: 3ae0e...068
Anonym bruker Skrevet 16. august 2022 #13 Skrevet 16. august 2022 Meir bevis enn kun UVI ja. Eg fekk bare ein tanke om at det hang saman når legen sa det. Skal konfrontere han innen kort tid, må bare få barnevakt så eg kan ta han på fersken. Eg er bare 34 så det er ikkje overgangsalder. Sist eg hadde UVI før eg begynte å få det i vår, var nok heilt i starten av 20 åra. Anonymkode: db16a...c48
Anonym bruker Skrevet 16. august 2022 #14 Skrevet 16. august 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Meir bevis enn kun UVI ja. Eg fekk bare ein tanke om at det hang saman når legen sa det. Skal konfrontere han innen kort tid, må bare få barnevakt så eg kan ta han på fersken. Eg er bare 34 så det er ikkje overgangsalder. Sist eg hadde UVI før eg begynte å få det i vår, var nok heilt i starten av 20 åra. Anonymkode: db16a...c48 Lykke til, HI! Om han er utro håper jeg du får så sikre bevis at det ikke er noen tvil. Det beste er gjerne om han ikke er utro, men da tenker jeg dere må få hjelp til å finne ut hvorfor denne situasjonen har oppstått. Om du har mistenkt en stund at han er utro så kan stresset rundt det også ha gjort at ditt immunforsvar ikke greier å stå imot og at det er medvirkende til at kroppen "slipper til" uvi nå. Anonymkode: 0c56d...c17
Anonym bruker Skrevet 16. august 2022 #15 Skrevet 16. august 2022 Jeg måtte ta en klamydiatest da jeg hadde gjentatte uvi. For symptomene kunne veit være veldog like. Den var heldigvis negativ! Anonymkode: 8c51e...669
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå