Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Her jeg bor, har de sluttet å utføre pcr-test. Hadde korona i juli, er uvaksinert og tenkte da å ta pcr-test for å få koronapass I 6 mnd., men det gikk ikke.....og de fleste som har tatt 3.dose er jo også per definisjon uvaksinerte grunnet at det for mange er mer enn 6 mnd.siden de tok denne dosen. Blir det nå bare testing av folk før reise til enkelte land som fremdeles krever koronapass? Noen som vet?

Anonymkode: 910e9...9ba

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144432948-er-koronapass-n%C3%A5-historie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt spørsmål. Eu har forlenget bruken av koronapass til å gjelde ut juni 2023, men de aller fleste land har gått bort fra det. De kan dog ta det i bruk rimelig kjapt igjen «hvis det skulle bli behov.» Problemet da, som du sier, blir at de fleste per def. nå er å anse som uvaksinert og vil ha rødt pass. Men. Det er jo en fin måte å «tvinge» folk til å ta dose fire…

Anonymkode: cc41b...1a3

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Godt spørsmål. Eu har forlenget bruken av koronapass til å gjelde ut juni 2023, men de aller fleste land har gått bort fra det. De kan dog ta det i bruk rimelig kjapt igjen «hvis det skulle bli behov.» Problemet da, som du sier, blir at de fleste per def. nå er å anse som uvaksinert og vil ha rødt pass. Men. Det er jo en fin måte å «tvinge» folk til å ta dose fire…

Dose 4 er ikke for alle, så ingen blir "tvunget" til det.

Anonymkode: fed38...407

Jeg tok dose 3 i begynnelsen av desember og har forsatt grønt koronapass, ikke hatt korona. Datoene på koronapasset for oss med 3 doser endrer seg for hver gang du logger inn. Siden jeg logget inn idag, så står det at mitt pass er gyldig til 14 nov så 120 dager dra jeg logget inn.

Anonymkode: 317e0...df1

Annonse

Det er rart. For på EU/EØS er mitt også gyldig til november i år. Trass at det er nesten ett år siden siste vaksine for min del. Norge, derimot, der står det at jeg ikke har godkjent. Skulle tro Norge var en del av EU/EØS?

Anonymkode: 17152...66d

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Tullprat. Ta en pcr test hos volvat og vips har du grønt pass. 

Anonymkode: e91b1...907

Hvorfor sier du tullprat? Det er jo sånn de har holdt på hele veien, endret spillereglene slik det har passet dem. Og by the way, det er ikke bare-bare å ta en test på volvat. Alle bor ikke i en storby.

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor sier du tullprat? Det er jo sånn de har holdt på hele veien, endret spillereglene slik det har passet dem. Og by the way, det er ikke bare-bare å ta en test på volvat. Alle bor ikke i en storby.

I tillegg koster det masse penger hos privat helsevesen. Og ja, nærmeste Volvat er 6 timer unna her jeg bor. 

Anonymkode: c38bc...c43

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Fordi nordmenn «må» til EU-land? Og EU vil «tvinge» norske borgere til å være vaksinert? Eller hva mente du her? 

Anonymkode: 19b62...a8d

Annonse

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Skjekket passet mitt nå! Tok 2. dose i sep. 2021, hadde korona rett etter jul. I EU/EØS har jeg gyldig pass frem til nov, men jeg har ikke gyldig i Norge! 🤔 Eller har jeg misforstått noe? 

Anonymkode: 607d5...f34

Hva trenger du det til i Norge?

Anonymkode: e91b1...907

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Skjekket passet mitt nå! Tok 2. dose i sep. 2021, hadde korona rett etter jul. I EU/EØS har jeg gyldig pass frem til nov, men jeg har ikke gyldig i Norge! 🤔 Eller har jeg misforstått noe? 

Anonymkode: 607d5...f34

Sånn har det vært hele tiden, vi trenger det jo ikke i Norge,

Anonymkode: fed38...407

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

du får tatt test og får "fit-to-fly" attest fra fastlegen din dersom du skal ut å reise til et sted hvor de krever pass. dette er virkelig en ikke-sak!

Anonymkode: 2b141...d98

Det bestemmer da ikke du om det er eller ikke 🤷‍♀️

• Opprett ny...