Gå til innhold

Dere som har barn som skal begynne i 6.klasse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken leggetider har dere på hverdager? Å hvilke leggetider har dere i helger?

Anonymkode: 6963c...706

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ukedag i seng mellom 20.30 og 21 som oftest. Hender den blir 21.30 av og til. 

I helg varierer det veldig, avhengig av hva som skjer. Oftest mellom 22 og 23 tror jeg.  

Anonymkode: ef7e5...33d

Skrevet

21 både på hverdager og i helgene. Her må det rutiner til, ellers sklir det ut.

Anonymkode: f8dd3...f56

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

21 både på hverdager og i helgene. Her må det rutiner til, ellers sklir det ut.

Anonymkode: f8dd3...f56

Okey er 21 jeg også har hatt som leggetid på hverdager men han sier det er såå tidlig;å at de andre legger seg mye senare. Så var bare greit å høre når andre legger barna på samme alder. Ser jo at venner ringer han 22 på hverdager for å spille;det syns jeg er sent. De er jo ikke så store enda.

Skrevet

Min skal bare begynne i 4.klasse, men han legger seg 21. Nå skal det sies at han sover lite, og må ha melatonin for å sove så han trenger ikke så mye søvn. Mellomste la seg 20 i den alderen, men han trengte mye søvn

Anonymkode: c10fc...d04

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Min skal bare begynne i 4.klasse, men han legger seg 21. Nå skal det sies at han sover lite, og må ha melatonin for å sove så han trenger ikke så mye søvn. Mellomste la seg 20 i den alderen, men han trengte mye søvn

Anonymkode: c10fc...d04

Sønnen min får også melatonin ettersom han bruker 2-3 timer på å sovne uten. 

Skrevet

I seng til 21. Kan lese litt i senga om han ønsker.

Anonymkode: 7b3a9...342

Skrevet

Her har vi begynt med leggetid mellom 21.00- 21.30 på hverdagene med mål om at han sover før kl. 22. I sommerferien har han fått lov til å være ute til kl. 22 og i seng til 23. 

Anonymkode: b9de0...508

Skrevet

Mine som starter i 5. og 7. klasse legger seg 20.30 og 21.00 i hverdagene. Leser stort sett litt på senga begge to.

Anonymkode: 7c5ec...735

Skrevet

Legger seg som regel for å sove kl. 20.30, hverdag og helg (kan innimellom få et kvarter ekstra lesing på helg). 

Anonymkode: 27df1...14a

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Okey er 21 jeg også har hatt som leggetid på hverdager men han sier det er såå tidlig;å at de andre legger seg mye senare. Så var bare greit å høre når andre legger barna på samme alder. Ser jo at venner ringer han 22 på hverdager for å spille;det syns jeg er sent. De er jo ikke så store enda.

Det er det noen som gjør her også, og ja, det er sent. Det er da min skal være klar til å sove. (Går på badet 21:30, og leser litt på senga.) Og han har alltid trengt lite søvn i forhold til det som skal være vanlig for alderen. Men jeg synes ikke det går an å la ham legge seg noe senere. Han har god tid om morgenen da (må aldri vekkes), men trives med det. :)

Vi har samme leggetid i helger med mindre det skjer noe spesielt. Han kan gjerne være oppe til midnatt om det er en grunn til det, men ikke bare for å sitte og se på ipad, da kan han heller gjøre det om morgenen så vi slipper å snu døgnet tilbake igjen til mandagen. Men får være oppe lenger i ferier hvis ikke vi skal opp tidlig pga aktiviteter osv.

Anonymkode: ee7a3...c35

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Legger seg som regel for å sove kl. 20.30, hverdag og helg (kan innimellom få et kvarter ekstra lesing på helg). 

11 år og legger seg halv 9 i helgen? Hvorfor? 

Anonymkode: 912d9...3d6

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Min som skal begynne i 6 legger seg mellom 2130 og 22 i uka, 2230 til 0000 avhengig av hva som skjer når det er fri.

Min fjerde klassing legger seg 21 da, og andre klassing 2030. 

Anonymkode: 9b0ca...8ad

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Er ikke det fint? De trenger ganske mye søvn i den alderen. Det er vanlig å måtte legge seg på den tiden hvis de skal være våkne og uthvilt om morgenen.

Min 17 åring legger seg foresten på den tiden når hun kan. Det gjør to av vennene hennes også. Da står de opp mellom 5 og 6 om morgenen.

Anonymkode: 3de99...99b

Skrevet
Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Fordi hun våkner tidlig uansett når hun legger seg. Skal ikke så mye til før hun da blir sur, grinete og lite opplagt dagen etter siden hun trenger en del søvn. Jeg skjønner heller ikke poenget med at barn skal være oppe sent bare for å være det. Er ikke så mye spennende som skjer fra den tiden og utover som ikke kan gjøres tidligere på dagen. 

Skrevet

Her skal minsten i 6 klasse og hun legger seg mellom 21-21.30 hun tar melatonin så hun må inn litt før enn de andre. Hun sliter med søvn. I helgene er hun gjerne 1 time ekstra oppe

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Fordi hun våkner tidlig uansett når hun legger seg. Skal ikke så mye til før hun da blir sur, grinete og lite opplagt dagen etter siden hun trenger en del søvn. Jeg skjønner heller ikke poenget med at barn skal være oppe sent bare for å være det. Er ikke så mye spennende som skjer fra den tiden og utover som ikke kan gjøres tidligere på dagen. 

Dere høres ut som en festlig familie....

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det er det vel få som er? Min 13-åring må være i seng mellom 22 og 22.30. Det høres sikkert sent ut, men hun har utfordringer med søvn og sovner uansett omtrent aldri før kl. 23-23.30, selv om hun tar Melatonin. Vi lar henne sove så lenge vi kan om morgenen, så vi vekker henne 7.30-7.40, da har hun 20-30 minutter på seg til å kle på seg og spise frokost, noe som holder akkurat. 

Anonymkode: 7521c...4f5

Skrevet

Da min begynte i 6. klasse var det 20.45 som var leggetid. Nå har han begynt i 7. klasse og leggetid er 21.00 om vi ikke er på kamp. Da blir det ofte litt senere.

Anonymkode: 91441...e24

Skrevet

Helst skal hun være i seng kl.21, men ofte blir det 21.30. I helgene legger hun seg rundt 22.30-23.

Anonymkode: 91bd8...ce7

Skrevet

Hun må være i seng til 21.30. I helgene er det litt forskjellig, ettersom hun har overnattingsbesøk eller ikke. Men, som regel legger hun seg rundt kl. 23. 

Anonymkode: 41fe2...13c

Skrevet
Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Dere høres ut som en festlig familie....

Lever godt med at du ikke syns det altså. 

Skrevet

21.30, men hun sovner som oftest ikke før 22… (sommerferien er et egent prosjekt 🤣😅). 

Anonymkode: eae3d...fe7

Skrevet

Kl 21 på hverdager, bortsett fra kampdager og dager med klubb. Da blir det senere. 

I helger skrus lyset av innen 0100, med mindre avtalt døgning. 

Jente 11 år

Anonymkode: ba143...735

Skrevet

I hverdager rundt kl. 21.30/22-tiden. I helgene rundt midnatt. 

Anonymkode: b78d9...6ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...