Gjest NotNaomi Skrevet 15. august 2022 #1 Skrevet 15. august 2022 (endret) Igjen hatt et møte ifb med jobb hvor kvinner kommer med unnskyldninger før forslag. De starter med å si at de vet ikke om alle er enige, men... Eller "dette er bare noe jeg har tenkt på da, men.." Hvorfor holder kvinner på sånn? En mann ville aldri unnskyldt forslag på den måten. Hvis du ikke tok plass tidligere, har du lært deg å gjøre det? Endret 15. august 2022 av NotNaomi
Anonym bruker Skrevet 15. august 2022 #2 Skrevet 15. august 2022 Det er da en mye mer høflig måte å komme med forslag på. Verre med dem som bare turer på. Har ikke noe med å unnskylde å gjøre, men den første åpner for mulighet til å være uenig, men andre forteller at personen har brukt tid på sitt forslag. Jeg turer som regel bare på da… er ikke så høflig at jeg åpner for diskusjoner Anonymkode: 7a21d...810
Gjest NotNaomi Skrevet 15. august 2022 #3 Skrevet 15. august 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Det er da en mye mer høflig måte å komme med forslag på. Verre med dem som bare turer på. Har ikke noe med å unnskylde å gjøre, men den første åpner for mulighet til å være uenig, men andre forteller at personen har brukt tid på sitt forslag. Jeg turer som regel bare på da… er ikke så høflig at jeg åpner for diskusjoner Anonymkode: 7a21d...810 Jeg syns ikke at det har noe med høflighet eller mangel på det å gjøre. Når det blir spurt om noen har forslag, så er det da ikke uhøflig å si : Ja! Jeg har tenkt på noe jeg mener er en god idé.. Det er da absolutt rom for uenighet likevel, og alt må jo vurderes ut fra flere sitt syn som oftest. Jeg er bare litt oppgitt over den unnskyldende måten mange kvinner opptrer på. De har veldig mye å komme med, og det må de skjønne! Uten å lure på om "alle er enige", "At det *bare er noe hun selv har tenkt. Jeg håper du ser den. Å opptre litt mer selvsikkert betyr veldig mye for både motivasjon og ambisjonen.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2022 #4 Skrevet 15. august 2022 Ble voksen, er nok det ene. Da kommer mye av seg selv. Et par andre, fysiske ting man lett kan gjøre for å øke sin status og dermed trygghet: 1) Jobbe med pust og stemme. Når du har kontroll på disse to, er det mye som blir lettere. Senk tempoet, ta gode innpust og lag pauser. Unngå å gå opp i tynt og pipete toneleie. 2) Jobb med øyenkontakt, la den vare bittelitt lengre enn det som er bekvemt i starten. Etter hvert vil det bli mer naturlig. Å «nagle» noen med blikket gir ro og status. 3) Dropp unnskyldende smil eller avvergende latter. 4) Rett deg opp i ryggen. Sitt på en stol som er høy nok til å gi deg direktekontakt med blikket til de andre, ikke la dem «se ned» på deg selv om du er liten av vekst. I verste fall får du pumpe stolen opp. Eller reise deg før du snakker. Anonymkode: e0347...a95
Anonym bruker Skrevet 15. august 2022 #5 Skrevet 15. august 2022 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Det er da en mye mer høflig måte å komme med forslag på. Verre med dem som bare turer på. Har ikke noe med å unnskylde å gjøre, men den første åpner for mulighet til å være uenig, men andre forteller at personen har brukt tid på sitt forslag. Jeg turer som regel bare på da… er ikke så høflig at jeg åpner for diskusjoner Anonymkode: 7a21d...810 Høflighet er noe annet enn unnvikende atferd. Men mange kvinner gjør som du: forveksler disse to. Dessverre for dem er det nok sånn at menn ikke forveksler disse. I stedet forveksler menn unnvikende atferd med svakhet eller dumhet. Så når en kvinne prøver å oppføre seg høflig, slippe andre til, åpne for dialog osv., vil hun veldig ofte bli avfeid, oversett eller latterliggjort av menn. For de ser en pushover eller et nølende fjols i stedet for en høflig diplomat. Anonymkode: e0347...a95
Anonym bruker Skrevet 15. august 2022 #6 Skrevet 15. august 2022 Kvinner gjør det fordi de er opplært til det fra de er små. Dette fortsetter i arbeidslivet der alle hører mer på menn, noe som gir mennene mer selvtillit og kvinnene mindre. Mennene tror jo at de blir hørt fordi de sier smartere ting og kvinner tror de ikke blir hørt fordi det de sier ikke er bra nok. Jeg jobber i en organisasjon med mest kvinnelige ledere. De er faktisk verst når det gjelder å avfeie og korrigere kvinner som ytrer seg og applaudere mennene. Det fremstår som om de føler seg truet av flinke kvinner og føler ar de må bevise at de forstår de smarte tingene mennene sier. Anonymkode: c0e46...76e
Anonym bruker Skrevet 15. august 2022 #7 Skrevet 15. august 2022 Jeg spiser nok sjokolade. Anonymkode: 2106f...951
Gjest NotNaomi Skrevet 15. august 2022 #8 Skrevet 15. august 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Kvinner gjør det fordi de er opplært til det fra de er små. Dette fortsetter i arbeidslivet der alle hører mer på menn, noe som gir mennene mer selvtillit og kvinnene mindre. Mennene tror jo at de blir hørt fordi de sier smartere ting og kvinner tror de ikke blir hørt fordi det de sier ikke er bra nok. Jeg jobber i en organisasjon med mest kvinnelige ledere. De er faktisk verst når det gjelder å avfeie og korrigere kvinner som ytrer seg og applaudere mennene. Det fremstår som om de føler seg truet av flinke kvinner og føler ar de må bevise at de forstår de smarte tingene mennene sier. Anonymkode: c0e46...76e Det siste du skriver om at kvinner føler seg truet av andre flinke kvinner, skjer dette åpenlyst? Jeg mener, forårsaker det noen ganger konflikter?
Anonym bruker Skrevet 15. august 2022 #9 Skrevet 15. august 2022 Enig med deg HI. Den typisk kvinnelige måten å gjøre det på er så passiv aggressiv. minner meg om «jeg er ikke så fin på håret, men..» (for at folk skal si «joda det er du») eller «tegningen mine ble ikke noe fin» igjen for å fiske etter komplimenter. Foretrekker en direkte måte jeg også. I stedet for å gjøre seg selv liten og insignifikant og inkompetent ved å si «det er bare noe jeg har tenkt på da men» kan man si «jeg har tenkt på at» Anonymkode: 61b3d...355
Gjest NotNaomi Skrevet 15. august 2022 #10 Skrevet 15. august 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Enig med deg HI. Den typisk kvinnelige måten å gjøre det på er så passiv aggressiv. minner meg om «jeg er ikke så fin på håret, men..» (for at folk skal si «joda det er du») eller «tegningen mine ble ikke noe fin» igjen for å fiske etter komplimenter. Foretrekker en direkte måte jeg også. I stedet for å gjøre seg selv liten og insignifikant og inkompetent ved å si «det er bare noe jeg har tenkt på da men» kan man si «jeg har tenkt på at» Anonymkode: 61b3d...355 Ja... Det er mangel på selvtillit, og det kan være forskjellige grunner. Kanskje noen er det kun på jobb, eller noen kun blant mannlige kollegaer ( som ikke er heldig ) Vi er tre som diskuterer dette, og vi er ikke helt enige om hva og hvorfor... Og hvordan få kvinner til å tørre og si fra, ta mer plass og si hva de mener. Direkte, som du sier.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2022 #11 Skrevet 15. august 2022 Hmmm, har aldri for å ytre meninger. Kjenner meg ikke igjen i den typiske kvinnerollen som du forutsetter. Har aldri gjort noe bevisst for å hevde meg, tror bare det har med personlighet å gjøre. Anonymkode: 96e08...071
Gjest NotNaomi Skrevet 15. august 2022 #12 Skrevet 15. august 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hmmm, har aldri for å ytre meninger. Kjenner meg ikke igjen i den typiske kvinnerollen som du forutsetter. Har aldri gjort noe bevisst for å hevde meg, tror bare det har med personlighet å gjøre. Anonymkode: 96e08...071 Nei det har nok med annet å gjøre også. Det kan være at det kun er på jobb med kollegaer de føler det sånn. Det er ikke noen kvinnetype jeg forutsetter 🙂 Dette er et helt reelt problem på ulike arbeidsplasser.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2022 #13 Skrevet 15. august 2022 NotNaomi skrev (17 minutter siden): Nei det har nok med annet å gjøre også. Det kan være at det kun er på jobb med kollegaer de føler det sånn. Det er ikke noen kvinnetype jeg forutsetter 🙂 Dette er et helt reelt problem på ulike arbeidsplasser. Ser jeg ikke skrev helt klart hva jeg mente. Jeg har aldri hatt vanskelig for å ytre meg, skulle det stå. Jeg benekter ikke at mange kvinner nok vegrer seg for å ta plass. Jeg kjenner meg bare ikke igjen i dette, uten at jeg har gjort noe bevisst for å ha det slik😊 Anonymkode: 96e08...071
Admin Skrevet 15. august 2022 #14 Skrevet 15. august 2022 Tråden er ryddet for negativ brukerdebatt. Admin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå