Anonym bruker Skrevet 14. august 2022 #1 Skrevet 14. august 2022 Har to barn, en gutt og ei jente. 7 og 6 (jente). Naturligvis leker barna mye sammen, etter vi flyttet til en annen kommune så har sønnen min blitt kjent med en gutt som har frie tøyler på alt. Foreldrene kan ikke mye norsk og er fra Eritrea. Sønnen min elsker å leke sammen med han også dattera mi. Denne sommeren har denne gutten vært veldig mye hos oss. Men måtte irettesette han flere ganger. Språkbruket hans er katastrofe, jeg har sett flere ganger at han driver å drar buksa på dattera mi. Dette var bare ett eksempel, jeg har prøvd å snakke med foreldrene men de forstår ingenting. I kveld fant jeg en video på klokka til sønnen min hvor han filmer denne gutten at han kysser dattera mi. Jeg ønsker ikke at barna mine skal omgås denne gutten mer da han veldig dårlig innflytelse på mine barn. Men, alle tre kommer til å gå på samme skole og sfo. Hva skal jeg gjøre? Skal også sies at foreldrene til denne gutten har en annen sønn med downs syndrom, så deres sønn på 7 er over alt og ingen steder. Han kan finne på å komme kl 22.00 å ringe på å spørre om leke med mine barn. Jeg synes jo synd på gutten for det virker som at han ikke får omsorgen eller oppdragelsen han skal ha. På skolen er det også utfordringer, han drar ned buksa å viser tissen sin og tisser seg ut både på skolegården (for morros skyld) og inne i klasserommet. Når jeg snakker med sønnen min så sier han « ja men han sa at jeg skulle gjøre det». Virker som sønnen min og dattera mi nesten ser opp til han. Han er jo absolutt ikke et forbilde. Har dere noen gode råd på hvordan jeg går fram? Vi skal uansett flytte til neste år men allikevel, det er 1 år til. Ønsker ikke mine barn skal ha han rundt seg. Anonymkode: f13fd...850
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 14. august 2022 #2 Skrevet 14. august 2022 Dette er jo bekymringsfull adferd, jeg ville meldt til barnevernet. Ellers ville jeg sørget for at barna bare lekte sammen når jeg kunne følge med ( i den grad det er mulig), og selvsagt da slått ned på seksualisert adferd.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2022 #3 Skrevet 14. august 2022 Jeg ville ringt barnevernet, for det er flere ting du forteller om denne andre gutten som er bekymringsfullt. Han trenger hjelp! Og da kan du samtidig spørre hvordan du best kan forholde deg videre. Anonymkode: cdfca...296
Anonym bruker Skrevet 14. august 2022 #4 Skrevet 14. august 2022 Enig med de over her, du bør ringe barnevernet for en samtale her. Det er også rart hvis ikke skolen alt har gjort det. Gutten trenger hjelp. Anonymkode: aed89...071
Anonym bruker Skrevet 14. august 2022 #5 Skrevet 14. august 2022 Den perfekte mor, påan igjen skrev (7 minutter siden): Dette er jo bekymringsfull adferd, jeg ville meldt til barnevernet. Ellers ville jeg sørget for at barna bare lekte sammen når jeg kunne følge med ( i den grad det er mulig), og selvsagt da slått ned på seksualisert adferd. Jeg ønsker ikke å være den som melder, jeg synes det er veldig rart at skolen faktisk ikke har meldt enda. Jeg ønsker ikke han mer her i huset mitt på fritiden. Jeg kan ikke kontrollere helt hvem som leker med hvem på skolen. Men jeg har tatt en prat med en av ansatte på skolen om at jeg ønsker at min sønn skal bli oppfordret til å leke med andre barn enn med dette barnet. Jeg har også snakket med min sønn. Men det har hjulpet lite 😟 Anonymkode: f13fd...850
Anonym bruker Skrevet 14. august 2022 #6 Skrevet 14. august 2022 Nei uff å huff,en kyssefilm faktisk,noe så gruuusomt da! Datteren din må jo få traumer av det 😂😂 Anonymkode: 249ec...fb6
Anonym bruker Skrevet 14. august 2022 #7 Skrevet 14. august 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jeg ønsker ikke å være den som melder, jeg synes det er veldig rart at skolen faktisk ikke har meldt enda. Jeg ønsker ikke han mer her i huset mitt på fritiden. Jeg kan ikke kontrollere helt hvem som leker med hvem på skolen. Men jeg har tatt en prat med en av ansatte på skolen om at jeg ønsker at min sønn skal bli oppfordret til å leke med andre barn enn med dette barnet. Jeg har også snakket med min sønn. Men det har hjulpet lite 😟 Anonymkode: f13fd...850 Men hvis du mener at han ikke får den omsorgen han burde ha, så må du jo melde. Anonymkode: 11703...f0a
Anonym bruker Skrevet 14. august 2022 #8 Skrevet 14. august 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Jeg ønsker ikke å være den som melder, jeg synes det er veldig rart at skolen faktisk ikke har meldt enda. Jeg ønsker ikke han mer her i huset mitt på fritiden. Jeg kan ikke kontrollere helt hvem som leker med hvem på skolen. Men jeg har tatt en prat med en av ansatte på skolen om at jeg ønsker at min sønn skal bli oppfordret til å leke med andre barn enn med dette barnet. Jeg har også snakket med min sønn. Men det har hjulpet lite 😟 Anonymkode: f13fd...850 Skolen kan jo ha meldt, det er jo ikke noe du ville visst om. Anonymkode: 11703...f0a
Anonym bruker Skrevet 14. august 2022 #9 Skrevet 14. august 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Nei uff å huff,en kyssefilm faktisk,noe så gruuusomt da! Datteren din må jo få traumer av det 😂😂 Anonymkode: 249ec...fb6 Det handler ikke om hun fikk traume av det eller ei. Hun alt for lita til å gå rundt og kline. Dessuten så er ikke det greit at han f.eks vil stappe fingrene nedi buksa hennes. Vi alle foreldre er forskjellige, men jeg som mor ønsker ikke at dattera mi skal lære dette i en alder av 6 år. Om du ønsker at ditt barn skal kunne dette, ja værsegod. Anonymkode: f13fd...850
Anonym bruker Skrevet 14. august 2022 #10 Skrevet 14. august 2022 Meld til bv med det samme! Kan være annonym! Slik holdt ei i bygda her på også, med å vise tissen og rumpa på skolen. Hun har det ikke bra hjemme! Anonymkode: e7887...19a
Anonym bruker Skrevet 14. august 2022 #11 Skrevet 14. august 2022 Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Jeg ønsker ikke å være den som melder, jeg synes det er veldig rart at skolen faktisk ikke har meldt enda. Jeg ønsker ikke han mer her i huset mitt på fritiden. Jeg kan ikke kontrollere helt hvem som leker med hvem på skolen. Men jeg har tatt en prat med en av ansatte på skolen om at jeg ønsker at min sønn skal bli oppfordret til å leke med andre barn enn med dette barnet. Jeg har også snakket med min sønn. Men det har hjulpet lite 😟 Anonymkode: f13fd...850 Seriøst, dette er et barn som viser alle tegn på å leve under omsorgssvikt, til og med mulig overgrep. Og du "ønsker ikke være den som melder". Nei, da ønsker du vel ikke å beskytte hverken egne eller andres barn, da. Av og til er det nettopp fordi flere ikke melder som gjør at uegnede foreldre kan fortsette å ødelegge barna sine og de igjen kan ødelegge andres barn, f.eks. dine. Du tok et valg om å få barn - det inkluderer også å gjøre de mer ubehagelige ansvarlige tingene. Du kan også melde fra anonymt til barnevernet, men det beste er om du blir så konkret som mulig og ikke er anonym. Anonymkode: cdfca...296
Anonym bruker Skrevet 14. august 2022 #12 Skrevet 14. august 2022 Du har bestemt deg for at problemet er en sjuåring, men det EGENTLIGE problemet her er jo en masse feige førtiåringer som ikke vil si noe! Anonymkode: 16055...a45
Anonym bruker Skrevet 15. august 2022 #13 Skrevet 15. august 2022 Guttens adferd er da ikke så uvanlig. Han virker litt umoden, men det er mange små gutter som gjør sånt. Det er ikke uvanlig at jenter i barnehagealder kysser og driver med seksuell utforsking heller. Du bør nok snakke med dem om at de ikke skal filme kryssing ol og du bør melde fra hvis du tror gutten har det vondt, men ellers høres det ut som barn som har det gøy sammen. Anonymkode: ac86d...7b7
Anonym bruker Skrevet 15. august 2022 #14 Skrevet 15. august 2022 Ring bv og rådføre deg. Men jeg hadde helt klart meldt. Å holdt mine barn laaaangt unna Anonymkode: 2ed48...895
Anonym bruker Skrevet 15. august 2022 #15 Skrevet 15. august 2022 Bare det med at en 7-åring kommer til dere kl 22.00 i seg selv er barneverns-bekymringsmeldingsgrunn. Men med alt det andre også. LØP til barnevernet! Som i: kontakt dem snarest. Dette er IKKE bra Anonymkode: b8fc3...181
Anonym bruker Skrevet 15. august 2022 #16 Skrevet 15. august 2022 Jeg er helt enig med resten. Her må du bare melde til barnevernet selv om du synes det er veldig vanskelig og ekkelt. Oppførselen til gutten kommer jo tydeligvis av omsorgssvikt, og at han har en såpass seksualisert atferd er spesielt bekymringsverdig, hvor har han lært dette? Beklager, HI, men her har du faktisk et ansvar som voksen og medmenneske, og jeg håper du ikke er for feig til å ta det ansvaret. Anonymkode: 4636c...39c
Anonym bruker Skrevet 15. august 2022 #17 Skrevet 15. august 2022 Normal seksuell utforskning hos barn: https://www.overgrep.no/hva-er-normal-seksuell-lek-mellom-barn/ Anonymkode: ac86d...7b7
Anonym bruker Skrevet 15. august 2022 #18 Skrevet 15. august 2022 Det du beskriver høres ikke i seg selv problematisk ut. Det er normalt at barn leker med å kysse eller er interessert i hverandres tisser. I utgangspunktet er det normalt å utforske slikt i den alderen, og noe du bør være forsiktig med å sanksjonere eller påføre skam for. Men det kommer veldig an på hvordan han gjør det. En "kyssevideo" kan være uskyldig, men kanskje ikke hvis det er mange tungkyss eller annet med preg av voksen seksualitet som gjør at man lurer på hvor de har lært sånt? Anonymkode: cc501...8be
Anonym bruker Skrevet 15. august 2022 #19 Skrevet 15. august 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Bare det med at en 7-åring kommer til dere kl 22.00 i seg selv er barneverns-bekymringsmeldingsgrunn. Men med alt det andre også. LØP til barnevernet! Som i: kontakt dem snarest. Dette er IKKE bra Anonymkode: b8fc3...181 Ikke nødvendigvis. I mange land, uten at jeg vet hvordan det er i Eritrea da, så har man en siesta midt på dagen hvor barna sover, også er de oppe like lenge som foreldrene om kvelden. Men foreldrene trenger jo et kurs i norsk kultur da, for sånn er det ikke her og da kan ikke barna ringe på hos naboer på den tiden av døgnet. Anonymkode: d26e7...da2
gale damen Skrevet 15. august 2022 #20 Skrevet 15. august 2022 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Jeg ønsker ikke å være den som melder, jeg synes det er veldig rart at skolen faktisk ikke har meldt enda. Jeg ønsker ikke han mer her i huset mitt på fritiden. Jeg kan ikke kontrollere helt hvem som leker med hvem på skolen. Men jeg har tatt en prat med en av ansatte på skolen om at jeg ønsker at min sønn skal bli oppfordret til å leke med andre barn enn med dette barnet. Jeg har også snakket med min sønn. Men det har hjulpet lite 😟 Anonymkode: f13fd...850 Gud bedre! Hvor tarvelig et menneske er det mulig å bli?
Anonym bruker Skrevet 15. august 2022 #21 Skrevet 15. august 2022 Skolen har garantert meldt dette allerede, men det skader ikke at du gjør det. Du kan melde anonymt. Anonymkode: 00d95...4de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå