Gå til innhold

Dere som har barn på mellomtrinnet som ikke kan sykle

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere når skolen har sykkeldag? 

Anonymkode: 62d1d...c64

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lærer selvsagt barnet å sykle i god tid før sykkeldag. Her var ikke sykkeldag før i 5.klasse,da bør alle barn ha lært å sykle.

Anonymkode: 8955d...435

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Lærer selvsagt barnet å sykle i god tid før sykkeldag. Her var ikke sykkeldag før i 5.klasse,da bør alle barn ha lært å sykle.

Anonymkode: 8955d...435

Ikke alle som får det til. Har har vi øvet hver sesong fra barnehagen, men barnet får det ikke til rett og slett. Begynner i 7. trinn nå og utredes for autisme. Klassen har sykkeldag en dag i uken, men får ikke til å sykle. Har lånt sykkel, men får det ikke til. Rett og slett. Det er ikke sånn at alle for det til bare de øver nok

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ikke alle som får det til. Har har vi øvet hver sesong fra barnehagen, men barnet får det ikke til rett og slett. Begynner i 7. trinn nå og utredes for autisme. Klassen har sykkeldag en dag i uken, men får ikke til å sykle. Har lånt sykkel, men får det ikke til. Rett og slett. Det er ikke sånn at alle for det til bare de øver nok

Da må dere kunne søke om spesialsykkel da? Forøvrig ikke enig i at det ikke skal være mulig for barnet å lære sykling. 

Anonymkode: 4ad26...484

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Har barnet fysioterapaut? Barnet mitt var sikkert minst 8 år før han lærte å sykle,her var det fysioterapauten som klarte å lære han å sykle etter bare en time. Vi hadde selvsagt øvet mye med han selv uten at det hjalp så mye. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Da må dere kunne søke om spesialsykkel da? Forøvrig ikke enig i at det ikke skal være mulig for barnet å lære sykling. 

Anonymkode: 4ad26...484

Hva du er enig i er ikke hva som er realitet. Det finnes de som bare ikke får det til. Kan ikke søke om noe før en diagnose er på plass

Bergen_by skrev (10 minutter siden):

Har barnet fysioterapaut? Barnet mitt var sikkert minst 8 år før han lærte å sykle,her var det fysioterapauten som klarte å lære han å sykle etter bare en time. Vi hadde selvsagt øvet mye med han selv uten at det hjalp så mye. 

Ja, men de fikk det heller ikke til. Eldste min med ADHD lærte å sykle da hun var 8, neste da hun var 5, men denne er 12 og får det fortsatt ikke til

Skrevet

Jeg har en sønn på ungdomsskolen som har bare en arm. Han kan sykle, men ikke så langt for han blir veldig sliten i overkroppen 

Enten kjører jeg han dit de skal eller han sitter på med en lærer. Det er alltid minst en lærer som kjører bil, og alltid flere elever som ikke sykler. Det er noen som mangler sykkel og noen som har div skader.

Vet forresten om ei jente som aldri lærte å sykle. Hun ble ansett som motorisk klønete og fikset liksom ikke hverken ballspill, løping eller sykling. Tror hun gikk på ungdomsskolen da de fant ut at hun hadde CP. En ganske mild form, men nok til at hun ikke fikset motoriske ting. Hun er voksen nå.

Anonymkode: 848f3...d6b

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har en sønn på ungdomsskolen som har bare en arm. Han kan sykle, men ikke så langt for han blir veldig sliten i overkroppen 

Enten kjører jeg han dit de skal eller han sitter på med en lærer. Det er alltid minst en lærer som kjører bil, og alltid flere elever som ikke sykler. Det er noen som mangler sykkel og noen som har div skader.

Vet forresten om ei jente som aldri lærte å sykle. Hun ble ansett som motorisk klønete og fikset liksom ikke hverken ballspill, løping eller sykling. Tror hun gikk på ungdomsskolen da de fant ut at hun hadde CP. En ganske mild form, men nok til at hun ikke fikset motoriske ting. Hun er voksen nå.

Anonymkode: 848f3...d6b

Her er det ingen som kjører. Begge lærere sykler, og turen starter og slutter på skolen. Frem til nå har han syklet det han klarer og ellers trillet sykkelen. Han får til å sykle litt, men ikke langt, og han vingler og krasjer i lyktestolper og kjører i grøften. Ikke så kult når man er 12. Det er grunnlag for mobbing, og han er litt outsider fra før. Får til ballspill og slikt. Men autister er ofte litt klønete motorisk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...