Gå til innhold

Frisøren min har klipt meg alt for kort, jeg har grått i 4 dager i stekk. Tips til å få det langt igjen raskt?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

For en nydelig farge!

Anonymkode: cae19...8f3

Tusen takk 🙏🏻💛

Anonymkode: b0566...c19

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Jeg vet, men kjære deg. Jeg har spart mange år. Det blir som en trauma 🫣😫 Jeg elsket det lange blonde håret mitt 😞 Jeg har faktisk helt panikk.

sånn så det ut når jeg var hos henne sist i 2021 

32BB6E29-4D53-4C85-963E-959BCFF74C9A.png

5-10 cm av denne lengden er jo ingenting?! Det synes jo nesten ikke engang! 😳

Anonymkode: 0d33b...1be

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Jeg har gått til samme frisør i 5 år nå, drar dit en gang i året. Jeg hadde langt blondt hår som jeg har spart i mange år, men jeg har klipt det hvert år når jeg har vært hos henne. Men alltid beholdt lengden bare tatt bort det verste på tuppene.
Jeg har vært deprimert i over 1 år nå av ulike årsaker og hun mente da at håret mitt var veldig slitt å at min depresjon kunne være årsaken til så slitt hår. 
 Så jeg sa ja bare klipp det men ikke kort, vil fortsatt beholde lengden. Vel når hun ble ferdig og tørket med føner så er håret myyeee kortere. Føltes som hele rommet gikk rundt, ville bare ut til bilen og gråte. 
Jeg elsket håret mitt nå hater jeg håret mitt. Jeg vet det vokser igjen, men hver gang jeg ser i speilet så begynner jeg å gråte. Jeg har typisk nordisk hår, tynne hårstrå og tror egentlig ikke håret mitt vokser så fort. 

Jeg spurte henne hvor mange cm hun egentlig tok og at dette ikke var en klage bare spørsmål om hvor mange cm. Siden hun er egentlig veldig flink og vil ikke skape dårlig stemning. Men når hun skrev at hun tok mellom 5-10 cm en plass så ble jeg bare enda mer lei meg 😞😞😫

Hva kan jeg gjøre for å få det langt igjen til neste sommer i alle fall? 

tar gjerne i mot alle tips. Jeg har striper på håret mitt som jeg har hatt nå i 6 år. 

vitaminer eller hva det enn måtte være så tar jeg i mot alle tips

Det er nok depresjonen din som gjør at du reagerer så sterkt på dette. 

5-10 centimeter er ikke spesielt mye om du har langt hår og slitt hår er veldig lite pent 

Anonymkode: 77bb2...b4e

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det går fint, jeg tar meg ikke nær av det. Jeg bare er lei meg fordi jeg ikke har det fine lenge håret lenger. Også tror jeg som ei sa her - tror jeg fikk det litt slengt i trynet at håret mitt er ikke slik som før pga at jeg har hatt tunge perioder i livet mitt med dårlig kosthold osv. så innser jeg nå at jeg har vært alt for slem meg håret mitt med å ikke ta vare på det. 

men bildet fra i går var ustelt og dårlig lys. Kortere er det, skal ta et bilde til senere i sollys så får dere se hva jeg mener med lengden

Vi trenger ikke flere bilder av håret ditt nå 😊

Går du i behandling? Da bør du snakke med psykologen om depresjonen, reaksjonen din og det at så alt for mye av selvfølelsen din er knyttet til håret og utseende ditt. 

Jeg vil tenke at du kam behøve noe ute for deg selv å bry deg om og få løftet perspektivet ditt.

Hva med å jobbe frivillig for en sak eller organisasjon? 

Anonymkode: 77bb2...b4e

Jeg skjønner at du er deprimert og synes det er leit med håret ditt, men å grine for det i 4 dager i strekk er en overreaksjon til de grader.

Anonymkode: 39743...8df

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Forresten hva mener du «hvis det er samme håret»? Påstår du at bildene jeg har lagt ut er ikke mitt hår eller hva mener du?

Det ser faktisk ut som håret er på 2 forskjellige damer. Det er jo en vanvittig forskjell på bilde 1 og 2. Og det er ikke lengden på håret som er den store forskjellen. Den synes jo knaptnok. Det er mengden hår som er forskjellen. Tykkelsen og kvaliteten. 

Anonymkode: 1f962...325

Annonse

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Til å være mann har du veldig fint hår, HI.

Anonymkode: 7eeb3...018

Hva er problemet ditt?

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Det ser faktisk ut som håret er på 2 forskjellige damer. Det er jo en vanvittig forskjell på bilde 1 og 2. Og det er ikke lengden på håret som er den store forskjellen. Den synes jo knaptnok. Det er mengden hår som er forskjellen. Tykkelsen og kvaliteten. 

Det tenkte jeg og, at det ser ut som 2 forskjellige personer.

Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Det tenkte jeg og, at det ser ut som 2 forskjellige personer.

Men det er det ikke. Virker som dere ikke har lest hva jeg har skrevet i hovedet tråden min. Når man har en depresjon så går det dessverre utover hår, negler, hud og ikke minst helse. Samtlige av dere på tråden virker nesten mer deprimert enn meg selv. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Men det er det ikke. Virker som dere ikke har lest hva jeg har skrevet i hovedet tråden min. Når man har en depresjon så går det dessverre utover hår, negler, hud og ikke minst helse. Samtlige av dere på tråden virker nesten mer deprimert enn meg selv. 

Ja jøss, vi er nok alle mer deprimert enn deg.

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Men da har du jo svaret selv!! Du har mistet hår pga sykdom. Hvorfor har du da grinet i 4 dager pga en klipp hos frisøren?? Hårlengden er type densamme på begge bildene.

Og fordi vi sier det som tydelig synes på dine egne bilder er vi mer deprimerte enn deg…..? Hjelpes🙄

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det går fint, jeg tar meg ikke nær av det. Jeg bare er lei meg fordi jeg ikke har det fine lenge håret lenger. Også tror jeg som ei sa her - tror jeg fikk det litt slengt i trynet at håret mitt er ikke slik som før pga at jeg har hatt tunge perioder i livet mitt med dårlig kosthold osv. så innser jeg nå at jeg har vært alt for slem meg håret mitt med å ikke ta vare på det. 

men bildet fra i går var ustelt og dårlig lys. Kortere er det, skal ta et bilde til senere i sollys så får dere se hva jeg mener med lengden

Du har fortsatt langt hår, så det er ikke her problemet ditt ligger. Jeg trodde du hadde blitt skamklipt og da hadde jeg forstått litt gråt. Ingen andre enn deg selv kommer til å legge merke til at du har klipt håret. Du kan også være glad for at frisøren har klipt håret ditt. Jeg har ei venninde som nekter å klippe seg, og det blir mer og mer slitt for hver gang jeg ser henne.

Du må imidlertid ta grep i psyken din, ikke midler for hurtig hårvekst.

Anonymkode: 63a7f...319

Annonse

Vet du jeg opplevde det samme nylig. Jeg hadde like langt hår som deg, og ble klipt like kort. Føler meg velidg korthåret nå. Men det er faktisk ikke som kommenterer at "Har du klipt deg??"  Jeg ble veldig overrasket. Håret ditt er nydelig. Kjempefin farve og ser sunt ut. 

Jeg tror det er vanen mye til meg, Jeg var vant til å kjenne det nesten ned til rompen. 

Anonymkode: 9e866...514

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Vel jeg har ikke stengt meg selv på et rom i fire dager å grått strekk? Jeg begynner å gråte når jeg ser meg selv i speilet eller når noen i familien sier hva f har du gjort med håret ditt som var langt?

Men hvorfor må absolutt håret være såååååå langt da? 

Anonymkode: 9d166...14e

Ja, det er vanlig ølgjær. De skjønner hva du mener på helsekostbutikk. Ikke kjøp pulver, det smaker ille uansett hva du blander det med. 

Ikke massér hodebunnen din sånn som en over skriver, da får du fort fett hår. Selv om håret kan vokse fortere av det. 

Jeg skjønner hva du mener med at håret føles kortere, jeg gjorde dette nylig selv. Samme lengde før og etter. Ble svært missfornøyd men jeg ba om det selv fordi håret virkelig trengte det.

De som ikke er i denne situasjonen selv, forstår ikke hvilken forskjell det gjør med 5-10 cm.

Hilsen frisør.

Anonymkode: 9008e...b10

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Ja, det er vanlig ølgjær. De skjønner hva du mener på helsekostbutikk. Ikke kjøp pulver, det smaker ille uansett hva du blander det med. 

Ikke massér hodebunnen din sånn som en over skriver, da får du fort fett hår. Selv om håret kan vokse fortere av det. 

Jeg skjønner hva du mener med at håret føles kortere, jeg gjorde dette nylig selv. Samme lengde før og etter. Ble svært missfornøyd men jeg ba om det selv fordi håret virkelig trengte det.

De som ikke er i denne situasjonen selv, forstår ikke hvilken forskjell det gjør med 5-10 cm.

Hilsen frisør.

Det er da virkelig ingen grunn til å gå i kjelleren fordi det er blitt klippet 10 cm av håret.

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Det er da virkelig ingen grunn til å gå i kjelleren fordi det er blitt klippet 10 cm av håret.

Nå er det jo sånn at folk er forskjellige. 

Med mindre det er utypisk for deg å gå i kjelleren for filleting (altså at denne sorgen er et symptom på depresjonen), så skjønner jeg hvorfor du er blitt deprimert. 

Det er hår! Som vokser noen millimeter i uka. 

Hva i alle dager skal skje om du har 20 eller 20 cm kortere hår? Blir du stygg? Blir du mislikt? Blir du utstøtt? Blir du upopulær? 

Anonymkode: f801b...e87

Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Nå er det jo sånn at folk er forskjellige. 

Uansett hvor forskjellige folk err. så er det tullete å grine i 4 dager for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...