Anonym bruker Skrevet 13. august 2022 #1 Skrevet 13. august 2022 Dere som tror på himmelen, hvordan vil denne arte seg ifølge dere? Min far som var sterkt troende, døde nylig. Jeg har pga min sviktende tro slitt mye med at jeg er redd han ikke får oppleve alt det storslåtte han viet hele livet sitt til..Han var helt klar på at alle troende skulle møtes igjen, slekt og venner, og hovedsakelig møte Jesus. Han brukte store mengder tid og penger på menighetsliv, derfor håper jeg bare det var verdt det for hans del. Han var en svært oppegående mann på så mange områder, men akkurat når det kom til troen kjente jeg de siste årene at jeg dessverre ikke så for meg det samme..det kunne jeg selvsagt aldri dele med ham. Anonymkode: df4b1...659
Anonym bruker Skrevet 13. august 2022 #2 Skrevet 13. august 2022 Jeg tror det finnes en gud, så slik er jeg vel troende. Samtidig sliter jeg med de som tar Bibelen veldig bokstavelig, f.eks. at det kun er de som har funnet Jesus som får frelse og kommer til himmelen. Det får jeg ikke til å stemme, for det har vært og er mange som ikke får mulighet til å "finne Jesus" i verden, og jeg tror ikke en gud vil utelukke så mange fra "himmelen" pga. ting de absolutt ikke kan for selv. Pga. flere opplevelser rundt død selv. Holdt på å dø og så livet passere i revy selv, men overlevde. Har også alltid fått beskjed på forhånd før noen i familien dør, og har hatt opplevelser med beskjeder eller kontakt fra personer som har gått bort. Dette var noe som skremte vettet av meg som barn. Men som voksen har det vært så konkrete eksempler, også ting som jeg på ingen måte hadde mulighet til å vite, at jeg vet at det er en form for eksistens etter døden. Kunne gitt flere eksempler, men noen er lett å kjenne igjen og ikke alle er bare min historie, så lar det være. Min mening er at det er en eksistens etter vi dør fra det livet vi har nå. Jeg vet ikke hva som er etterpå, men ut fra det jeg har erfart er det en eksistens hvor det er mye harmoni, mye kjærlighet og lys. Jeg tror vi der er oss selv mer enn vi greier å være her, hvor vi kjemper mot tvil og tro, ytre omstendigheter, sykdom m.m. En i den andre tråden tror jeg nevnte energi, og jeg tror eksistensen der er mer på energinivå, man er en del av helheten og samtidig seg selv. Uansett om din far møter sin Gud eller Jesus så tror jeg han er på et godt sted, et sted hvor han møter de han har vært glad i og som har vært glad i ham. Ingen av oss kan vite helt sikkert før vi selv dør. Men jeg tror den eksistensen vi møter etter døden både er langt mer komplisert (ikke negativ, men på et nivå vi ikke fullt ut kan fatte i dette livet) og mye enklere enn hva vi ser for oss. Jeg tror ikke man nødvendigvis heller må dele samme tro for å møtes igjen, jeg tror kjærlighet til hverandre er nok. Anonymkode: 7f89f...003
Gjest NotNaomi Skrevet 13. august 2022 #3 Skrevet 13. august 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Dere som tror på himmelen, hvordan vil denne arte seg ifølge dere? Min far som var sterkt troende, døde nylig. Jeg har pga min sviktende tro slitt mye med at jeg er redd han ikke får oppleve alt det storslåtte han viet hele livet sitt til..Han var helt klar på at alle troende skulle møtes igjen, slekt og venner, og hovedsakelig møte Jesus. Han brukte store mengder tid og penger på menighetsliv, derfor håper jeg bare det var verdt det for hans del. Han var en svært oppegående mann på så mange områder, men akkurat når det kom til troen kjente jeg de siste årene at jeg dessverre ikke så for meg det samme..det kunne jeg selvsagt aldri dele med ham. Anonymkode: df4b1...659 Jeg så for meg himmelen som lite utfordrende, og ettersom jeg liker utfordringer så tenkte jeg at det kanskje var en litt kjedelig plass å være på 😅 Så satt jeg en tidlig morgen ved et vann med tre svære hunder som ofte lagde leven uten at de var aggresive da. Det var en pitbull og to shæfere og du vet..der er energinivået høyt! Så satt jeg der og solen hadde akkurat stått opp, hundene gikk bare og tuslet fredelig i vannkanten, og jeg satt der mens en helt uvanlig ro og kjærlighet til hundene kom over meg. Og det var i det øyeblikket jeg tenkte at himmelen nok ikke var så verst likevel. Så, jeg tror det blir en sånn ro som føles euforisk. Og de rundt deg er like easy og happy. Kjærlighet og fred rett og slett. Bare tro på at faren din trodde det helt rette for seg selv 💛
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå