Gjest NotNaomi Skrevet 13. august 2022 #51 Skrevet 13. august 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er også en mulighet å vende det andre kinnet til. På den måten kan DU og alle andre bidra til ro. Anonymkode: feff4...0fc Riktig. Så jeg må ta ansvaret for hvordan mobben holder på her. Flott!
Anonym bruker Skrevet 13. august 2022 #52 Skrevet 13. august 2022 NotNaomi skrev (1 minutt siden): Riktig. Så jeg må ta ansvaret for hvordan mobben holder på her. Flott! Nå har du forstått det! 👏 Anonymkode: f24ae...e85
Anonym bruker Skrevet 13. august 2022 #53 Skrevet 13. august 2022 NotNaomi skrev (1 minutt siden): Riktig. Så jeg må ta ansvaret for hvordan mobben holder på her. Flott! Du kan ta DIN del av ansvaret. Du kan eie ditt eget ansvar , på lik linje som alle andre må. Det valget må DU ta. Når du ser at de trådene du deltar i gjerne utarter seg så er det valget DITT. Ikke bidra til mer rot. Å skylde på at noen andre er verre eller at andre startet er som når en 3åring påstår at han hadde den røde spaden først. Anonymkode: feff4...0fc
Gjest NotNaomi Skrevet 13. august 2022 #54 Skrevet 13. august 2022 (endret) Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Du kan ta DIN del av ansvaret. Du kan eie ditt eget ansvar , på lik linje som alle andre må. Det valget må DU ta. Når du ser at de trådene du deltar i gjerne utarter seg så er det valget DITT. Ikke bidra til mer rot. Å skylde på at noen andre er verre eller at andre startet er som når en 3åring påstår at han hadde den røde spaden først. Anonymkode: feff4...0fc Tro det eller ei, men jeg kan faktisk ikke ta noe ansvar for hvordan andre oppfører seg. Jeg kan ta min del av ansvaret for avsporinger, ved å ikke gidde svare, og det gjør jeg veldig ofte også. Endret 13. august 2022 av NotNaomi
Anonym bruker Skrevet 13. august 2022 #55 Skrevet 13. august 2022 NotNaomi skrev (1 time siden): Ok. Jeg tar selvkritikk på at jeg satt ord i hermetegn. Det var ikke nødvendig... Jeg kjenner ikke igjen det jeg skriver som kverulering, da å kverulere betyr å være uenig i den minste ting, å være påståelig og ville ha oppreisning og unnskyldninger. Så jeg kan ikke bare nikke å si ja til noe jeg ikke kjenner meg igjen i. At andre kan oppfatte meg som kan jeg til en viss grad forstå, og jeg har faktisk latt være å respondere på veldig mye for å unngå unødvendige sirkeldiskusjoner. Som du nok observerer i tråden her, så blir det brukerdebatt, og jeg må få korrigere feil. At andre irriterer seg eller misliker meg driter jeg i, og jeg er jo ikke personlig venner med noen her, så ergo blåser jeg i hvem som er hva, bortsett fra er par, tre jeg har mer sans for på grunn av inntrykket de gir. Jeg er her for å dele, og for å snakke sak. Det er ingen som syns kverulanter er kule eller tøffe, og det syns jeg du bør vite veldig godt. Det er mulig det er et annet ord du forveksler med kverulant? Haha, ja, det er nok ikke helt riktige ord, men jeg brukte dem fordi det kan virke som noen kverulanter selv oppfatter at noen tenker slik om dem. Ellers ville de vel neppe likt så godt å kverulere? Altså, de færreste går vel inn for å bli mislikt, så da må jo svaret være at de enten tror at de blir oppfattet omtrent slik, eller at noen faktisk liker dem? Men det er mulig at jeg tar helt feil, derav spørsmålet. Når det gjelder brukerdebatt, forsøker jeg i det lengste å diskutere sak og heller bruke meg selv enn andre som eksempler, men i dette tilfellet ble det relevant å blande inn deg fordi jeg faktisk lurte på hvordan du oppfattet deg selv i denne tråden i forhold til nettopp det å kverulere. Det var ikke meningen å støte deg dersom jeg gjorde det. HI Anonymkode: 82475...c80
Anonym bruker Skrevet 13. august 2022 #56 Skrevet 13. august 2022 Det er slitsomt når det blir mye kverulering - hele tiden. Men heller en kverulant som selskap enn en som bare er enig i alt og ikke eier egne meninger Anonymkode: e62ce...b21
Anonym bruker Skrevet 13. august 2022 #57 Skrevet 13. august 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Jeg må ærlig innrømme at jeg sliter veldig med å like folk som kverulerer ofte/mye. Alle gjør nok dette innimellom, rundt noen ting, men enkelte ser ut for å gjøre det nærmest til sin hobby. Både i den virkelige verden og her inne. Jeg spurte en gang en slik person om hvorfor denne trangen til å kverulere rundt alt mulig, og svaret var at vedkommende synes det var morsomt og underholdende. Min mening er at det nesten alltid bare er irriterende. Ikke fordi jeg ikke har evne til å diskutere eller klarer å stå opp for meningene mine, men fordi jeg synes det er unødvendig å starte diskusjoner bare "fordi", og ikke fordi man faktisk er uenig. Nå lurer jeg egentlig litt på om noen, som ikke selv er utpregede kverulanter, faktisk liker kverulanter? Anonymkode: 82475...c80 Var nok det rett forummet du spurte om det spørsmålet 😂 her inne er det jo bare det Anonymkode: 14f79...839
Anonym bruker Skrevet 13. august 2022 #58 Skrevet 13. august 2022 NotNaomi skrev (1 time siden): Tro det eller ei, men jeg kan faktisk ikke ta noe ansvar for hvordan andre oppfører seg. Jeg kan ta min del av ansvaret for avsporinger, ved å ikke gidde svare, og det gjør jeg veldig ofte også. Har du vært lenge på forumet? Anonymkode: 4179a...cab
Himmel og hav Skrevet 13. august 2022 #59 Skrevet 13. august 2022 Nei, jeg liker ikke kverulanter. Jeg synes kverulering er slitsomt, irriterende og gjør at jeg skygger unna. Jeg gidder som regel ikke å bruke tid på å diskutere med folk som er mer opptatt av å "vinne" en diskusjon enn å komme med noe interessant og etterrettelig eller i det minste litt morsomt. Kverulanter dreper gode samtaler. Jeg skal allikevel innrømme at jeg av og til, når jeg er i det humøret, kan synes at det er morsomt å terge kverulanter litt. Men det er morsomt i 10 minutter.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2022 #60 Skrevet 14. august 2022 Her inne er det mange som ikke kjenner forskjellen på «kverulant» og «person som motsier meg og ikke gir meg rett selv om jeg vil ha det». Anonymkode: 7e588...7d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå