Anonym bruker Skrevet 13. august 2022 #1 Skrevet 13. august 2022 Jeg må ærlig innrømme at jeg sliter veldig med å like folk som kverulerer ofte/mye. Alle gjør nok dette innimellom, rundt noen ting, men enkelte ser ut for å gjøre det nærmest til sin hobby. Både i den virkelige verden og her inne. Jeg spurte en gang en slik person om hvorfor denne trangen til å kverulere rundt alt mulig, og svaret var at vedkommende synes det var morsomt og underholdende. Min mening er at det nesten alltid bare er irriterende. Ikke fordi jeg ikke har evne til å diskutere eller klarer å stå opp for meningene mine, men fordi jeg synes det er unødvendig å starte diskusjoner bare "fordi", og ikke fordi man faktisk er uenig. Nå lurer jeg egentlig litt på om noen, som ikke selv er utpregede kverulanter, faktisk liker kverulanter? Anonymkode: 82475...c80
Anonym bruker Skrevet 13. august 2022 #2 Skrevet 13. august 2022 Det tror jeg ingen liker. Og så blir det en litt slik at kverulanten merker at folk ikke liker dem, men i stede for å moderere seg så blir de helt opphengt i å vise at de har rett. Denne sommeren har vi jo fått noen nye brukere med denne hang up’en og man merker hvor maniske de blir etter å ha rett. Koste hva det koste vil. Anonymkode: 28d4b...c98
Anonym bruker Skrevet 13. august 2022 #3 Skrevet 13. august 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det tror jeg ingen liker. Og så blir det en litt slik at kverulanten merker at folk ikke liker dem, men i stede for å moderere seg så blir de helt opphengt i å vise at de har rett. Denne sommeren har vi jo fått noen nye brukere med denne hang up’en og man merker hvor maniske de blir etter å ha rett. Koste hva det koste vil. Anonymkode: 28d4b...c98 Ja, jeg har merket meg det samme, og blitt skikkelig irritert over dem også. Jeg sliter litt med å forstå at de faktisk synes det er morsomt å holde på slik. HI Anonymkode: 82475...c80
Anonym bruker Skrevet 13. august 2022 #4 Skrevet 13. august 2022 Nei, ingen liker kverulanter. Anonymkode: 06bd5...5aa
Anonym bruker Skrevet 13. august 2022 #5 Skrevet 13. august 2022 Tror heller ingen liker kverulanter. De kommer bare med støy, og ødelegger diskusjonene. Anonymkode: b3933...718
Gjest NotNaomi Skrevet 13. august 2022 #6 Skrevet 13. august 2022 Ingen liker kverulanter. Men når det er sagt, så handler det ofte om at mange hater at en spesiell person har mye rett, er mer observant enn mange og får med seg alle elementer i en sak. At personen har gode og viktige poeng. Slike personer får ofte visse typer mennesker til å føle seg dumme eller mindreverdige, og så går de i strupen på den som får dem til å føle seg sånn. Nå glemmer den type mennesker at det faktisk ikke er andres skyld at de føler sånn, med mindre noen bevisst går inn for å sjikanere dem. Det er som om jeg skulle angrepet og hatet de damene med blankt blondt hår, med roser i kinnene og gjennomtrengende blikk fordi de alltid bør kunne bedømme folk riktig. Sånne damer får meg til å føle meg helt frynsete, men det er da vitterlig ikke deres skyld 🙂
Anonym bruker Skrevet 13. august 2022 #7 Skrevet 13. august 2022 NotNaomi skrev (Akkurat nå): Ingen liker kverulanter. Men når det er sagt, så handler det ofte om at mange hater at en spesiell person har mye rett, er mer observant enn mange og får med seg alle elementer i en sak. At personen har gode og viktige poeng. Slike personer får ofte visse typer mennesker til å føle seg dumme eller mindreverdige, og så går de i strupen på den som får dem til å føle seg sånn. Nå glemmer den type mennesker at det faktisk ikke er andres skyld at de føler sånn, med mindre noen bevisst går inn for å sjikanere dem. Det er som om jeg skulle angrepet og hatet de damene med blankt blondt hår, med roser i kinnene og gjennomtrengende blikk fordi de alltid bør kunne bedømme folk riktig. Sånne damer får meg til å føle meg helt frynsete, men det er da vitterlig ikke deres skyld 🙂 Her inne opplever jeg ofte folk som selv tror de vet bedre, eller har sett ting andre ikke ser, men som ikke helt har forstått hva diskusjonen handler om, eller ikke selv ser sine egne begrensninger innen temaet som diskuterer. Av og til får man lyst til å be slike holde kjeft mens de voksne snakker. De som maler videre skaper bare støy. Hvis man virkelig har et poeng skal det svært mye til at ingen andre ser det hvis man forklarer seg godt. Anonymkode: b3933...718
Anonym bruker Skrevet 13. august 2022 #8 Skrevet 13. august 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Her inne opplever jeg ofte folk som selv tror de vet bedre, eller har sett ting andre ikke ser, men som ikke helt har forstått hva diskusjonen handler om, eller ikke selv ser sine egne begrensninger innen temaet som diskuterer. Av og til får man lyst til å be slike holde kjeft mens de voksne snakker. De som maler videre skaper bare støy. Hvis man virkelig har et poeng skal det svært mye til at ingen andre ser det hvis man forklarer seg godt. Anonymkode: b3933...718 *diskuteres Anonymkode: b3933...718
Anonym bruker Skrevet 13. august 2022 #9 Skrevet 13. august 2022 NotNaomi skrev (3 minutter siden): Ingen liker kverulanter. Men når det er sagt, så handler det ofte om at mange hater at en spesiell person har mye rett, er mer observant enn mange og får med seg alle elementer i en sak. At personen har gode og viktige poeng. Slike personer får ofte visse typer mennesker til å føle seg dumme eller mindreverdige, og så går de i strupen på den som får dem til å føle seg sånn. Nå glemmer den type mennesker at det faktisk ikke er andres skyld at de føler sånn, med mindre noen bevisst går inn for å sjikanere dem. Det er som om jeg skulle angrepet og hatet de damene med blankt blondt hår, med roser i kinnene og gjennomtrengende blikk fordi de alltid bør kunne bedømme folk riktig. Sånne damer får meg til å føle meg helt frynsete, men det er da vitterlig ikke deres skyld 🙂 Du trenger ikke skape deg. Alle, inkludert deg selv, vet at du er en av dem som gjør at folk vegrer seg for å være på forumet for tiden. Du ser hvor lite aktivitet det er for tiden? Det kan du ta en stor del av «æren» for. Og dette blir mitt siste tilsvar til deg i denne tråden. Anonymkode: 28d4b...c98
Anonym bruker Skrevet 13. august 2022 #10 Skrevet 13. august 2022 NotNaomi skrev (6 minutter siden): Ingen liker kverulanter. Men når det er sagt, så handler det ofte om at mange hater at en spesiell person har mye rett, er mer observant enn mange og får med seg alle elementer i en sak. At personen har gode og viktige poeng. Slike personer får ofte visse typer mennesker til å føle seg dumme eller mindreverdige, og så går de i strupen på den som får dem til å føle seg sånn. Nå glemmer den type mennesker at det faktisk ikke er andres skyld at de føler sånn, med mindre noen bevisst går inn for å sjikanere dem. Det er som om jeg skulle angrepet og hatet de damene med blankt blondt hår, med roser i kinnene og gjennomtrengende blikk fordi de alltid bør kunne bedømme folk riktig. Sånne damer får meg til å føle meg helt frynsete, men det er da vitterlig ikke deres skyld 🙂 Sånn svarer en kverulant. Anonymkode: c8cfe...69c
Anonym bruker Skrevet 13. august 2022 #11 Skrevet 13. august 2022 Nei, ingen liker kverulanter. Anonymkode: c8cfe...69c
Anonym bruker Skrevet 13. august 2022 #12 Skrevet 13. august 2022 Nei. For meg virker mange av de som kverulere tilbakestående Anonymkode: bb5af...ffb
Anonym bruker Skrevet 13. august 2022 #13 Skrevet 13. august 2022 Nei! Kjæresten min har en bror som holder på sånn, å han er bare skikkelig slitsom og irriterende! Kjæresten min skjønner ikke hvorfor jeg ikke liker han så godt. Anonymkode: 81b95...9ac
Gjest NotNaomi Skrevet 13. august 2022 #14 Skrevet 13. august 2022 Anonym bruker skrev (54 minutter siden): Du trenger ikke skape deg. Alle, inkludert deg selv, vet at du er en av dem som gjør at folk vegrer seg for å være på forumet for tiden. Du ser hvor lite aktivitet det er for tiden? Det kan du ta en stor del av «æren» for. Og dette blir mitt siste tilsvar til deg i denne tråden. Anonymkode: 28d4b...c98 Du har i hvertfall fått med deg at jeg tåler en støyt, for ellers kunne det du skrev her rett og slett såret andre, for det er en sjikanerende ting å si. Nå er det også veldig feil tatt i betrakning at mine tråder er av dem det er mest trafikk på, både når jeg skriver som anonym og med nick. Det er overhodet ikke mindre aktivitet når jeg er her, og ellers gikk jo selvfølgelig denne tråden også over i persondebatt.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2022 #15 Skrevet 13. august 2022 NotNaomi skrev (Akkurat nå): Du har i hvertfall fått med deg at jeg tåler en støyt, for ellers kunne det du skrev her rett og slett såret andre, for det er en sjikanerende ting å si. Nå er det også veldig feil tatt i betrakning at mine tråder er av dem det er mest trafikk på, både når jeg skriver som anonym og med nick. Det er overhodet ikke mindre aktivitet når jeg er her, og ellers gikk jo selvfølgelig denne tråden også over i persondebatt. Du er en skikkelig berikelse for forumet..... Anonymkode: c8cfe...69c
Anonym bruker Skrevet 13. august 2022 #16 Skrevet 13. august 2022 Det er bare kverulanten selv som syns det er morsomt og underholdende. NotNaomi: på seg selv kjenner man andre. Viser til det første svaret i denne tråden. Jeg syns du bare er irriterende, ikke morsom. Tror flere er enig i det. Anonymkode: 5bcec...452
Anonym bruker Skrevet 13. august 2022 #17 Skrevet 13. august 2022 NotNaomi skrev (1 time siden): Ingen liker kverulanter. Men når det er sagt, så handler det ofte om at mange hater at en spesiell person har mye rett, er mer observant enn mange og får med seg alle elementer i en sak. At personen har gode og viktige poeng. Slike personer får ofte visse typer mennesker til å føle seg dumme eller mindreverdige, og så går de i strupen på den som får dem til å føle seg sånn. Nå glemmer den type mennesker at det faktisk ikke er andres skyld at de føler sånn, med mindre noen bevisst går inn for å sjikanere dem. Det er som om jeg skulle angrepet og hatet de damene med blankt blondt hår, med roser i kinnene og gjennomtrengende blikk fordi de alltid bør kunne bedømme folk riktig. Sånne damer får meg til å føle meg helt frynsete, men det er da vitterlig ikke deres skyld 🙂 Jeg er en veldig observant person, men jeg har ikke et behov for å påpeke eller forsøke å belære andre mennesker om det jeg ser, tenker og observerer i mange situasjoner likevel. Det er vel kanskje litt det som beskriver en kverulant, nemlig trangen til å dele alt man tenker (ser, observerer, og at man har rett! (i egne øyne)) med andre, eller for å provosere fram reaksjoner hos dem. Det er som regel man selv som er mest interessert i egne meninger og betraktninger, ikke andre. HI Anonymkode: 82475...c80
Gjest NotNaomi Skrevet 13. august 2022 #18 Skrevet 13. august 2022 (endret) Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Jeg er en veldig observant person, men jeg har ikke et behov for å påpeke eller forsøke å belære andre mennesker om det jeg ser, tenker og observerer i mange situasjoner likevel. Det er vel kanskje litt det som beskriver en kverulant, nemlig trangen til å dele alt man tenker (ser, observerer, og at man har rett! (i egne øyne)) med andre, eller for å provosere fram reaksjoner hos dem. Det er som regel man selv som er mest interessert i egne meninger og betraktninger, ikke andre. HI Anonymkode: 82475...c80 Hvis du er observant så har du nok fått med deg at jeg er veldig lite påståelig? 🙂 jeg stiller som regel spørsmål. Jeg forventer overhodet ikke oppreisning eller unnskyldninger heller. Endret 13. august 2022 av NotNaomi
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 13. august 2022 #19 Skrevet 13. august 2022 Nei, det gjør vel ingen. Her inne er det noen skikkelige kverulanter om dagen. De har liksom noe å bidra med i hver bidige tråd og ved deres deltagelse følger avsporing og stengte tråder. DET er slitsomt og lite positivt for en god debatt.
Ekspatt Skrevet 13. august 2022 #20 Skrevet 13. august 2022 Det skal bli fint når grunnskolen åpner igjen neste uke, tenker jeg.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2022 #21 Skrevet 13. august 2022 NotNaomi skrev (32 minutter siden): Hvis du er observant så har du nok fått med deg at jeg er veldig lite påståelig? 🙂 jeg stiller som regel spørsmål. Jeg forventer overhodet ikke oppreisning eller unnskyldninger heller. Nå har jeg vært lite her i sommer, så jeg har egentlig ikke dannet meg noe inntrykk av deg enda (du er ny?). Dette var en generell betraktelig til det du skrev. HI Anonymkode: 82475...c80
Gjest NotNaomi Skrevet 13. august 2022 #22 Skrevet 13. august 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ja, jeg har merket meg det samme, og blitt skikkelig irritert over dem også. Jeg sliter litt med å forstå at de faktisk synes det er morsomt å holde på slik. HI Anonymkode: 82475...c80 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Sånn svarer en kverulant. Anonymkode: c8cfe...69c Anonym bruker skrev (1 time siden): Du er en skikkelig berikelse for forumet..... Anonymkode: c8cfe...69c Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er bare kverulanten selv som syns det er morsomt og underholdende. NotNaomi: på seg selv kjenner man andre. Viser til det første svaret i denne tråden. Jeg syns du bare er irriterende, ikke morsom. Tror flere er enig i det. Anonymkode: 5bcec...452 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Nå har jeg vært lite her i sommer, så jeg har egentlig ikke dannet meg noe inntrykk av deg enda (du er ny?). Dette var en generell betraktelig til det du skrev. HI Anonymkode: 82475...c80 Ok. Det første svaret er ditt. Mtp at du er "veldig" observant 😊
Gjest NotNaomi Skrevet 13. august 2022 #23 Skrevet 13. august 2022 (endret) Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Nå har jeg vært lite her i sommer, så jeg har egentlig ikke dannet meg noe inntrykk av deg enda (du er ny?). Dette var en generell betraktelig til det du skrev. HI Anonymkode: 82475...c80 Og en annen ting er jo at du som ikke har vært her så mye lager et innlegg som helt åpenbart legger opp til brukerdebatt. Jeg vet ikke hva du tenker er så bra med det, og i hvertfall ikke når du samtidig skriver at selv om du er veldig observant, ikke har behov for å si alt du tenker, vil belære eller påpeke. Det er akkurat det du gjør her, og på minst fruktbare måte da dette ikke under noen omstendighet blir en positiv debatt som en som deltar i akkurat denne tråden, er misfornøyd med at diskusjoner ofte ikke blir. Rimelig ironisk. Endret 13. august 2022 av NotNaomi
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 13. august 2022 #24 Skrevet 13. august 2022 NotNaomi skrev (2 minutter siden): Og en annen ting er jo at du som ikke har vært her så mye lager et innlegg som helt åpenbart legger opp til brukerdebatt. Jeg vet ikke hva du tenker er så bra med det, og i hvertfall ikke når du samtidig skriver at selv om du er veldig observant, ikke har behov for å si alt du tenker, vil belære eller påpeke. Det er akkurat det du gjør her, og på minst fruktbare måte da dette ikke under noen omstendighet blir en positiv debatt som en som deltar i akkurat denne tråden, er misfornøyd med at diskusjoner ofte ikke blir. Rimelig ironisk. Her kverulerer du i alle fall på høyt plan
Anonym bruker Skrevet 13. august 2022 #25 Skrevet 13. august 2022 NotNaomi skrev (1 minutt siden): Og en annen ting er jo at du som ikke har vært her så mye lager et innlegg som helt åpenbart legger opp til brukerdebatt. Jeg vet ikke hva du tenker er så bra med det, og i hvertfall ikke når du samtidig skriver at selv om du er veldig observant, ikke har behov for å si alt du tenker, vil belære eller påpeke. Det er akkurat det du gjør her, og på minst fruktbare måte da dette ikke under noen omstendighet blir en positiv debatt som en som deltar i akkurat denne tråden, er misfornøyd med at diskusjoner ofte ikke blir. Rimelig ironisk. Hun gjorde la ikke opp til det, men du føler deg helt tydelig truffet, noe du burde og. Anonymkode: c8cfe...69c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå