Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #1 Skrevet 12. august 2022 Vi er i Danmark, sammen med besteforeldrene til barna. De tilbyr å passe den yngste på 5 år, han kan få slags anfall ved for mye stimuli. Dyrt er det også. MEN han blir vell skuffet... vi vil jo ikke fortelle om det til han.. (har pratet mye om det på forhånd men..) hva ville du gjort? Anonymkode: e1108...ed7
Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #2 Skrevet 12. august 2022 Gjort med hva da? Vil dere ikke ha han med i legoland, eller snakker du om noe annet? Anonymkode: 1e003...cd7
Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #3 Skrevet 12. august 2022 Med andre ord, dere ønsker å dra til Legolang med de eldste og la 5 åringen være sammen med besteforeldrene? Løveparken, Givskud Zoo er ikke så langt unna så da ville jeg sendt 5 åringen og besteforeldrene dit slik at 5 åringen også fikk oppleve noe gøy den dagen. Mye roligere og ikke så mye stimuli, men en fantastisk park Anonymkode: f1453...506
Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #4 Skrevet 12. august 2022 Jeg ville tatt med gutten og besteforeldrene til Legoland Mange muligheter for å trekke seg tilbake i parken, de kan sitte å bygge Lego i et av legorommene e.l når han blir sliten. Så kan dere snakke sammen om opplevelsen etterpå. Veldig kjedelig for de andre barna også å ikke kunne snakke om det de har gjort etterpå. Anonymkode: 024c7...6bd
Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #5 Skrevet 12. august 2022 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Vi er i Danmark, sammen med besteforeldrene til barna. De tilbyr å passe den yngste på 5 år, han kan få slags anfall ved for mye stimuli. Dyrt er det også. MEN han blir vell skuffet... vi vil jo ikke fortelle om det til han.. (har pratet mye om det på forhånd men..) hva ville du gjort? Anonymkode: e1108...ed7 Han får ikke bli med? Anonymkode: b11e1...d8f
*Miss Marple* Skrevet 12. august 2022 #6 Skrevet 12. august 2022 Dere har snakket om Legoland og nå vil dere dra uten han? Siden du spør, det hadde aldri falt meg inn. Har man barn med spesielle behov får man jo tilrettelegge, man fratar dem ikke opplevelsen.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #7 Skrevet 12. august 2022 Hva slags anfall? Sinne? Epilepsi? Det har noe å si for hva jeg ville gjort. har han problem å stå i kø eller problem med å ra karuseller? Anonymkode: fd443...7aa
Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #8 Skrevet 12. august 2022 Da ville jeg hatt med besteforeldre slik at de kunne gjøre rolige aktiviteter og reise hjem tidligere/ved behov Anonymkode: a53c0...8d0
Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #9 Skrevet 12. august 2022 *Miss Marple* skrev (27 minutter siden): Dere har snakket om Legoland og nå vil dere dra uten han? Siden du spør, det hadde aldri falt meg inn. Har man barn med spesielle behov får man jo tilrettelegge, man fratar dem ikke opplevelsen. Er derfor jeg foreslår at besteforeldrene tar minste med til løveparken mens de andre er i legoland. Dersom barnet får anfall av å være på steder som legoland bør det unngås, men det bør ikke bety at søsken ikke kan oppleve det. Minste må bare få en annen fantastisk opplevelse istedenfor. Anonymkode: f1453...506
Anonym bruker Skrevet 17. august 2022 #10 Skrevet 17. august 2022 en dyrepark er nok bedre Anonymkode: 8facd...0b2
Anonym bruker Skrevet 17. august 2022 #11 Skrevet 17. august 2022 Hadd ejeg vært 5 år og hørt at mine større søsken hadd evørt på LEGOLAND, hadde jeg blitt fryktelig skuffet og forbanna. Dårlig gjort. Anonymkode: cd8f2...af0
Anonym bruker Skrevet 17. august 2022 #12 Skrevet 17. august 2022 Du kan ikke snyte det ene barnet for dette og la de andre bli med. Det er slemt Anonymkode: 411fb...bf4
Anonym bruker Skrevet 17. august 2022 #13 Skrevet 17. august 2022 Synes som de andre at også 5 åringen må få oppleve Legoland. Har selv en sønn med autisme og har vært der med ham. Vi fikk køfri mulighet og lot ham få gjøre det han ville. Er dere to foreldre eller evt har med besteforeldrene inn i parken er dere flere som kan gi den minste litt skjerming/pause der inne. Men nå er det jo ikke så mye folk der da husk, skolene starter jo nå så de fleste er ferdig med ferien. Parken er faktisk heller ikke så stor som jeg trodde på forhånd. Har dere vært der før? Anonymkode: 4b802...0e0
prekæs Skrevet 17. august 2022 #14 Skrevet 17. august 2022 Nå vet jeg ikke hvor gamle de andre barna er, men løsningen kan være som vi gjorde i en annen fornøyelsespark. Vi tok med oss vårt 3 årige barnebarn på ting som passet alderen og lot de andre gå på aktiviteter som passet for større og mer vågale. Vinn,vinn for alle parter.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2022 #15 Skrevet 17. august 2022 Altså, vi har fire barn, to med TS og ADHD som blir veldig lett overstimulert og stresset av mye folk. De har selvfølgelig likevel fått være med både til Legoland og andre steder. Det er mulig å trekke seg litt unna og ta pauser underveis, til og med gå ut av parken. Anonymkode: ee887...d45
Anonym bruker Skrevet 17. august 2022 #16 Skrevet 17. august 2022 Legoland i disse dager er jo bare kos. Skoleferien er over i Danmark og det er ikke noe kø. Anonymkode: 2a277...3ae
Anonym bruker Skrevet 17. august 2022 #17 Skrevet 17. august 2022 Om barnet har en diagnose kan du skaffe ledsagerbevis. Har selv en nevø med tourettes og asbergers, og han har ledsagerbevis. Han orker ikke være veldig lenge i disse parkene, men har stor glede av det et par timer, så det blir en overkommelig pris når svigerinnen min kommer inn gratis sammen med han. Anonymkode: 024c7...6bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå