Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #26 Skrevet 12. august 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): De aller fleste greier fint se eller merke selv at de har lagt på seg. Og de fleste ønsker jo heller ikke det. Ergo, så er det ikke bare bare å gå ned, det er ingen bryter for det. Å da skulle få gnidd det inn av partner at han også synes du har blitt så feit at han faktisk ber deg slanke deg er jo ikke noe gøy. Hadde man greid å gå ned hadde man vel ikke hatt overvekt? Tviler på at motivasjon og evne til å gå ned øker etter en slik kommentar. Da får han heller ta initiativ til mer aktivitet, bedre kosthold osv, uten å si noe om at man er feit. Anonymkode: e5e9e...92a Ja, men å gjøre det slutt, skille seg ol er jo helt på tryne. Anonymkode: 4c598...5e5
Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #27 Skrevet 12. august 2022 VeslePesle skrev (2 minutter siden): Det er greit å være bekymret for partnerens helse - at partneren dør fra deg før tiden. Da burde man si i fra før det blir helseskadelig, ikke først når det er blitt så ille. Anonymkode: 603dd...711
Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #28 Skrevet 12. august 2022 NotNaomi skrev (7 minutter siden): Tenker du at dette handler om å ta kropp høytidlig eller ikke? Sorry, ser at det ble uklart. Jeg tar kropp, trivsel og helse på største alvor - men vi tar ikke oss selv så veldig høytidlig. Fort gjort å legge litt på seg, fort gjort å gå ned litt, ingen big deal, det har skjedd folk før liksom. Anonymkode: 37662...33d
Gjest NotNaomi Skrevet 12. august 2022 #29 Skrevet 12. august 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Sorry, ser at det ble uklart. Jeg tar kropp, trivsel og helse på største alvor - men vi tar ikke oss selv så veldig høytidlig. Fort gjort å legge litt på seg, fort gjort å gå ned litt, ingen big deal, det har skjedd folk før liksom. Anonymkode: 37662...33d Nei, men jeg tenker at det er opp til hver enkelt hvordan de ser ut, og hva de trives med. Ti kilo "overvekt" er ikke helseskadelig, og man kan fint være i topp form med det. Så når mannen pirker på dette så er det jo veldig respektløst syns jeg. Akkurat som om han har et ideal som HI må tilpasse seg.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #30 Skrevet 12. august 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Sorry, ser at det ble uklart. Jeg tar kropp, trivsel og helse på største alvor - men vi tar ikke oss selv så veldig høytidlig. Fort gjort å legge litt på seg, fort gjort å gå ned litt, ingen big deal, det har skjedd folk før liksom. Anonymkode: 37662...33d For mange er det ikke fort gjort å gå ned i vekt..... Anonymkode: a575c...067
Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #31 Skrevet 12. august 2022 Hi er ikke med i tråden lenger? Om det er ok at partner sier at den andre bør slanke seg, kommer an på forskjellige ting. Hva var vekten før de 10 kg kom på. Hvordan partneren sier det. I tillegg vil faktorer som overskudd, helseplager, sykdom m.m. spille inn. Jeg tenker at det er greit å si fra når man ser at partneren stadig blir større, men det skal sies på en ordentlig måte og med oppriktig omtanke. En eks av meg gikk opp en del da vi var sammen. Jeg sa fra til ham, gjorde det helt klart for ham at jeg kun tenkte på hans helse. Han ble glad for at jeg sa fra, for han hadde følt på det selv en stund, ikke vært fornøyd med vektoppgangen, og han hadde tenkt at han måtte ta tak. Det at jeg tok det opp med ham på en ordentlig måte sa han ga ham de lille sparket som skulle til for å ta tak i det. Han ble da langt mer aktiv og han regulerte litt matinntaket, og gikk ned på en fornuftig måte. Og sa ofte hvor glad han var i ettertid for dette, for han fikk mer energi, mindre smerter i kroppen og han ble gladere av å bli sterkere i kroppen av mer aktivitet/trening. Så lenge vi ikke vet mer enn den ene setningen fra HI så er det egentlig ikke mulig å svare generelt på det hun spør om. Anonymkode: 6964f...004
Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #32 Skrevet 12. august 2022 NotNaomi skrev (8 minutter siden): Nei, men jeg tenker at det er opp til hver enkelt hvordan de ser ut, og hva de trives med. Ti kilo "overvekt" er ikke helseskadelig, og man kan fint være i topp form med det. Så når mannen pirker på dette så er det jo veldig respektløst syns jeg. Akkurat som om han har et ideal som HI må tilpasse seg. Absolutt! Så jeg svarer virkelig bare for meg selv her. Faren med 10 kilo overvekt er imidlertid at det i de fleste tilfeller blir mer, så det er et bra tidspunkt å trekke i bremsen. Og jeg hadde altså foretrukket om mannen hadde gjort det hvis jeg ikke hadde gjort det selv. Men igjen; her er vi ulike! Anonymkode: 37662...33d
Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #33 Skrevet 12. august 2022 Jeg tenker det er ok å lufte det, hvis det går på helsa løs og er til bekymring. Anonymkode: ded59...c83
Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #34 Skrevet 12. august 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Men når damene her inne sier at mannen har blitt feit og at de ikke lenger tenner, så må de si fra til han. Men han kan ikke si fra til henne. Og HI vet det selv, mannen har rett. Særlig gode antenner er det ikke, men det må være greit å si fra? Og er det ikke greit å vite at han er en koppsfiksert dust? Anonymkode: 7da98...3f7 Ofte er det andre grunner til at menn går opp. Damer har en tendens til å bli større etter x svangerskap og hormonendringer selv uten at de egentlig har sluttet å ta vare på seg selv. Menn derimot går opp når de har vært i et forhold en stund og ikke lenger trenger jobbe for å holde på dama. Da er det ikke nødvendigvis overvekten i seg selv partner reagerer på, mer det at han har blitt "lat" og ikke lenger tar vare på seg selv. Jeg ville ikke reagert på overvekt i seg selv, men ser jeg at han setter seg til, drikker øl og sluttet å trene og dusje og være aktiv og dermed blir feit, ville jeg jo reagert på det. Anonymkode: e5e9e...92a
Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #35 Skrevet 12. august 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Sorry, ser at det ble uklart. Jeg tar kropp, trivsel og helse på største alvor - men vi tar ikke oss selv så veldig høytidlig. Fort gjort å legge litt på seg, fort gjort å gå ned litt, ingen big deal, det har skjedd folk før liksom. Anonymkode: 37662...33d Ikke fort gjort å gå ned 10 kilo for alle. Før var det lett, men etter 3 svangerskap, passert 45 og en mage/tarm sykdom så sitter kiloene godt og kommer på lett. Anonymkode: e5e9e...92a
Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #36 Skrevet 12. august 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Ikke fort gjort å gå ned 10 kilo for alle. Før var det lett, men etter 3 svangerskap, passert 45 og en mage/tarm sykdom så sitter kiloene godt og kommer på lett. Anonymkode: e5e9e...92a I ditt tilfelle vil det da også være bedritent gjort av mannen å komme med stikk. Anonymkode: 37662...33d
Luksusdyret Skrevet 12. august 2022 #37 Skrevet 12. august 2022 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Ikke fort gjort å gå ned 10 kilo for alle. Før var det lett, men etter 3 svangerskap, passert 45 og en mage/tarm sykdom så sitter kiloene godt og kommer på lett. Anonymkode: e5e9e...92a Samme her. Jeg har vært hos legen, spesialisthelsetjenesten, jeg har vært hos PT og ernæringsfysiolog, prøvd alle mulige dietter, treningsopplegg og så videre. Har ikke gått ned et gram. Før svangerskapene hadde jeg BMI på 18, nå er jeg 25 kilo tyngre enn før barn nummer 1. Jeg er fortvilet og hater kroppen min, men har egentlig gitt opp og fokuserer heller på å ikke gå mer opp.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #38 Skrevet 12. august 2022 Men altså, dere damer som har gått opp i vekt og misliker kroppen deres: Forventer dere at mannen deres skal mene at dere er like fine som da dere var slanke? Er det det at de SIER det som et problemet, eller forventer dere at de skal synes dere er like sexy med 10+ kilo ekstra? Anonymkode: c1bcb...2f3
Gjest Forumassistent Skrevet 12. august 2022 #39 Skrevet 12. august 2022 Ryddet for brukerangrep. Forumassistent
Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #40 Skrevet 12. august 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Men altså, dere damer som har gått opp i vekt og misliker kroppen deres: Forventer dere at mannen deres skal mene at dere er like fine som da dere var slanke? Er det det at de SIER det som et problemet, eller forventer dere at de skal synes dere er like sexy med 10+ kilo ekstra? Anonymkode: c1bcb...2f3 Jeg forventer at han ikke skal kommentere at jeg har blitt tykk og be meg slanke meg. Det hadde jeg jo gjort om det var bare å gjøre det. Hva han synes om kroppen får jeg jo ikke gjort noe med, men om han syntes jeg var usexy hadde jeg forventet at han ikke sa noe om det. Anonymkode: e5e9e...92a
Gjest NotNaomi Skrevet 12. august 2022 #41 Skrevet 12. august 2022 (endret) Anonym bruker skrev (1 time siden): Men altså, dere damer som har gått opp i vekt og misliker kroppen deres: Forventer dere at mannen deres skal mene at dere er like fine som da dere var slanke? Er det det at de SIER det som et problemet, eller forventer dere at de skal synes dere er like sexy med 10+ kilo ekstra? Anonymkode: c1bcb...2f3 Det spiller ingen rolle hva vi forventer. Det som er feil her er at mannen tillater seg å presse HI inn i en mal han syns er akseptabel. Jeg la på meg ca 15 kg i de to første årene etter en ulykke. Da den rehabiliteringen begynte å blir bra, så ble jeg akutt og alvorlig syk. Da var det null mosjon og lite aktivitet. Så skjedde enda mer hvor jeg fikk intensiv behandling på sykehuset av enda et skutt tilfelle. Det var ikke mulig å gå ned fordi jeg var mer eller mindre paralysert av så mye på så kort tid. Så jeg la på meg ja, for jeg nektet å ofte god mat som er en lidenskap hos meg. Mannen sa ikke et kvekk negativt, tvert om. Han sa faktisk at jeg kledde de ekstra kiloene. Så ble jeg i stand til å trene og raste ned i vekt. Jeg var helt oppriktig i tvil om jeg ville bli så slank som jeg var tidligere i alle år, for jeg syns jeg så freshere ut faktisk. Mannen var helt enig. Så det er ikke sånn at menn nødvendigvis syns at å være sylslank er mest sexy altså. Endret 12. august 2022 av NotNaomi
Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #42 Skrevet 12. august 2022 NotNaomi skrev (18 minutter siden): Det spiller ingen rolle hva vi forventer. Det som er feil her er at mannen tillater seg å presse HI inn i en mal han syns er akseptabel. Jeg la på meg ca 15 kg i de to første årene etter en ulykke. Da den rehabiliteringen begynte å blir bra, så ble jeg akutt og alvorlig syk. Da var det null mosjon og lite aktivitet. Så skjedde enda mer hvor jeg fikk intensiv behandling på sykehuset av enda et skutt tilfelle. Det var ikke mulig å gå ned fordi jeg var mer eller mindre paralysert av så mye på så kort tid. Så jeg la på meg ja, for jeg nektet å ofte god mat som er en lidenskap hos meg. Mannen sa ikke et kvekk negativt, tvert om. Han sa faktisk at jeg kledde de ekstra kiloene. Så ble jeg i stand til å trene og raste ned i vekt. Jeg var helt oppriktig i tvil om jeg ville bli så slank som jeg var tidligere i alle år, for jeg syns jeg så freshere ut faktisk. Mannen var helt enig. Så det er ikke sånn at menn nødvendigvis syns at å være sylslank er mest sexy altså. Selvsagt synes ikke alle menn at sylslank er det mest sexy. Men jeg tror de fleste, både kvinner og menn, foretrekker partneren slank og i form snarere enn halvfeit og dvask. Og det er jo lov å ha preferanser. Jeg synes IKKE fedme er sexy, og hadde blitt oppriktig skuffa om mannen min hadde tillatt seg å bli feit, i hvert fall om fedmen kom av latskap og dårlig kosthold. Anonymkode: c1bcb...2f3
Luksusdyret Skrevet 12. august 2022 #43 Skrevet 12. august 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Selvsagt synes ikke alle menn at sylslank er det mest sexy. Men jeg tror de fleste, både kvinner og menn, foretrekker partneren slank og i form snarere enn halvfeit og dvask. Og det er jo lov å ha preferanser. Jeg synes IKKE fedme er sexy, og hadde blitt oppriktig skuffa om mannen min hadde tillatt seg å bli feit, i hvert fall om fedmen kom av latskap og dårlig kosthold. Anonymkode: c1bcb...2f3 10 kilo for mye er ikke fedme.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #44 Skrevet 12. august 2022 VeslePesle skrev (4 minutter siden): 10 kilo for mye er ikke fedme. Det kommer helt an på. Er man dvask og utrent så kan 10 kilo ekstra være veldig ukledelig. Anonymkode: c1bcb...2f3
Gjest NotNaomi Skrevet 12. august 2022 #45 Skrevet 12. august 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Selvsagt synes ikke alle menn at sylslank er det mest sexy. Men jeg tror de fleste, både kvinner og menn, foretrekker partneren slank og i form snarere enn halvfeit og dvask. Og det er jo lov å ha preferanser. Jeg synes IKKE fedme er sexy, og hadde blitt oppriktig skuffa om mannen min hadde tillatt seg å bli feit, i hvert fall om fedmen kom av latskap og dårlig kosthold. Anonymkode: c1bcb...2f3 Så sexy i ditt syn kommer av grunnen til at de er det? Ti kilo er ikke mye overvekt og de kan da være i like god form som andre.
Luksusdyret Skrevet 12. august 2022 #46 Skrevet 12. august 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Det kommer helt an på. Er man dvask og utrent så kan 10 kilo ekstra være veldig ukledelig. Anonymkode: c1bcb...2f3 Det er fortsatt ikke fedme.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #47 Skrevet 12. august 2022 Helt vanlig å si det hos oss. Ikke så lett å se selv at man legger på seg heller så syns det er fint at mannen sier i fra før fettet tar helt overhånd. Anonymkode: c7d15...e4b
Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #48 Skrevet 12. august 2022 VeslePesle skrev (15 minutter siden): Det er fortsatt ikke fedme. Poenger var ikke hva man kaller det, men hva man mener er tiltrekkende. Anonymkode: c1bcb...2f3
Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #49 Skrevet 12. august 2022 6 hours ago, Anonym bruker said: Mannen min gjorde det i sommer og jeg strever med å komme over det. Jeg har 10 kilo for mye, men syns det er min sak. Anonymkode: e39d6...d0b Ja det synes jeg, lite pent med for mye kjøtt på kroppen Anonymkode: 464ec...521
Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #50 Skrevet 12. august 2022 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Helt vanlig å si det hos oss. Ikke så lett å se selv at man legger på seg heller så syns det er fint at mannen sier i fra før fettet tar helt overhånd. Anonymkode: c7d15...e4b Du er jo rimelig blåst om du ikke selv merker at du har lagt pådrg 10 kg altså. Anonymkode: e5e9e...92a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå