Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #1 Skrevet 12. august 2022 Mannen min gjorde det i sommer og jeg strever med å komme over det. Jeg har 10 kilo for mye, men syns det er min sak. Anonymkode: e39d6...d0b
Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #2 Skrevet 12. august 2022 Så respektløst av han! Hva har skjedd med samfunnet?? Jeg synes det virker som om menn bare blir frekkere og frekkere. Anonymkode: 995fd...617
Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #3 Skrevet 12. august 2022 Da hadde jeg gått fra han! Å det hadde vært dobbeltmoral ettersom han bruker større størrelse i klær enn meg. Anonymkode: b42e3...36f
Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #4 Skrevet 12. august 2022 Stor overvekt, ja. 10 for mye - nei. Men det er jo individuelt. Jeg hadde ikke blitt sur eller lei meg. Anonymkode: 37662...33d
Gjest NotNaomi Skrevet 12. august 2022 #5 Skrevet 12. august 2022 Det er ikke greit nei. Jeg klarer liksom ikke se for meg at en mann som sier sånt er ok på andre måter heller. Hvordan er han ellers?
Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #6 Skrevet 12. august 2022 Mannen min og jeg sier slike ting til hverandre. Vi var begge veldig slanke da vi ble sammen. De siste årene var tøffe og vi la på oss en del. Vi er begge enige om at vi begge trenger å gå ned litt. Sier det ikke på noen ekkel måte. Men vi er begge glad når den andre er ærlig, og påpeker ting. Vi har et godt forhold og snakker til hverandre på OK måte. Fokuset vårt er mest på helse. Vi vil spise sunnere og trene mer, og vi tror den overvekten vi har er negativt for helsa. Merker at vi får mer vondter (han mer i ryggen og jeg i skuldrene) blant annet. Og at ting bare er tyngre. Vi er ikke VELDIG overvektige, men mer enn nok for oss. Men noen vil jo at mennene skal si "neida du er så fin så" uansett. Mannen min synes forøvrig jeg er fin OG har lyst på sex med meg OG liker kroppen min OG synes at det hadde vært fint for meg å gå ned noen kg (som jeg også synes, og vi begge synes han trenger også). Ærlighet ❤️ Anonymkode: bdb32...6f1
Gjest NotNaomi Skrevet 12. august 2022 #7 Skrevet 12. august 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Mannen min og jeg sier slike ting til hverandre. Vi var begge veldig slanke da vi ble sammen. De siste årene var tøffe og vi la på oss en del. Vi er begge enige om at vi begge trenger å gå ned litt. Sier det ikke på noen ekkel måte. Men vi er begge glad når den andre er ærlig, og påpeker ting. Vi har et godt forhold og snakker til hverandre på OK måte. Fokuset vårt er mest på helse. Vi vil spise sunnere og trene mer, og vi tror den overvekten vi har er negativt for helsa. Merker at vi får mer vondter (han mer i ryggen og jeg i skuldrene) blant annet. Og at ting bare er tyngre. Vi er ikke VELDIG overvektige, men mer enn nok for oss. Men noen vil jo at mennene skal si "neida du er så fin så" uansett. Mannen min synes forøvrig jeg er fin OG har lyst på sex med meg OG liker kroppen min OG synes at det hadde vært fint for meg å gå ned noen kg (som jeg også synes, og vi begge synes han trenger også). Ærlighet ❤️ Anonymkode: bdb32...6f1 Ærlighet? Nå er dere to som er enige om å gå ned i vekt på grunn av helse, så du kan jo ikke sammenligne sånn. Å være to om noe og å bli enige er ikke det samme som at den andre peker på "feil" hos den ene!
Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #8 Skrevet 12. august 2022 NotNaomi skrev (Akkurat nå): Ærlighet? Nå er dere to som er enige om å gå ned i vekt på grunn av helse, så du kan jo ikke sammenligne sånn. Å være to om noe og å bli enige er ikke det samme som at den andre peker på "feil" hos den ene! Jo, for jeg vet at om det bare hadde vært meg som hadde gått i vekt hadde han sagt det til meg og motsatt. Igjen, på en hyggelig måte. Ikke sånn "æsj du er feit og må slanke deg". Men "Det virker som du har lagt på deg en del. Kanskje på tide og ta litt tak i kostholdet. Om du trenger tid til å trene så ordner jeg selvfølgelig med legging av barna og matpakker, så bare å dra på treningssenter :)" Anonymkode: bdb32...6f1
Gjest NotNaomi Skrevet 12. august 2022 #9 Skrevet 12. august 2022 (endret) Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jo, for jeg vet at om det bare hadde vært meg som hadde gått i vekt hadde han sagt det til meg og motsatt. Igjen, på en hyggelig måte. Ikke sånn "æsj du er feit og må slanke deg". Men "Det virker som du har lagt på deg en del. Kanskje på tide og ta litt tak i kostholdet. Om du trenger tid til å trene så ordner jeg selvfølgelig med legging av barna og matpakker, så bare å dra på treningssenter :)" Anonymkode: bdb32...6f1 Kaller du det der en hyggelig måte å si fra på? 😅 En belærende drittsekk hadde jeg kalt en som sa noe sånt. Herregud 😅 Endret 12. august 2022 av NotNaomi
Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #10 Skrevet 12. august 2022 Jeg tenker at å gi utrykk for at manner bekymret fir en usunn livsstil er innafor. Utseende er ikke og det går begge veier. Om en ikke kan forholde seg til at partnerens utseende endrer seg, er det ikke hos partneren feilen sitter. Anonymkode: 65274...69a
Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #11 Skrevet 12. august 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jo, for jeg vet at om det bare hadde vært meg som hadde gått i vekt hadde han sagt det til meg og motsatt. Igjen, på en hyggelig måte. Ikke sånn "æsj du er feit og må slanke deg". Men "Det virker som du har lagt på deg en del. Kanskje på tide og ta litt tak i kostholdet. Om du trenger tid til å trene så ordner jeg selvfølgelig med legging av barna og matpakker, så bare å dra på treningssenter :)" Anonymkode: bdb32...6f1 Og om han ikke hadde sagt det så hadde du ikke visst at du hadde lagt på deg? Jeg og mannen kan også fleipe om at vi har gått opp i vekt etter en tøff periode, men jeg fleiper om meg og han om seg. Hadde han bedt meg gå ned i vekt hadde jeg ikke likt det. Jeg kan da selv se at jeg har gått opp i vekt og det er da helt unødvendig av andre å be meg slanke meg. Jeg har da både speil og klær så jeg trenger jo ikke at andre forteller meg når jeg har gått opp i vekt og enda mindre bestemmer når jeg skal slanke meg. Anonymkode: a575c...067
Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #12 Skrevet 12. august 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jo, for jeg vet at om det bare hadde vært meg som hadde gått i vekt hadde han sagt det til meg og motsatt. Igjen, på en hyggelig måte. Ikke sånn "æsj du er feit og må slanke deg". Men "Det virker som du har lagt på deg en del. Kanskje på tide og ta litt tak i kostholdet. Om du trenger tid til å trene så ordner jeg selvfølgelig med legging av barna og matpakker, så bare å dra på treningssenter :)" Anonymkode: bdb32...6f1 Sånn at du kan drikke cola og spise feite burgere å late deg på sofaen ja,mens han blir tvunget til å trene på treningssenter. Hyggelig kone du.. Anonymkode: b42e3...36f
Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #13 Skrevet 12. august 2022 Jeg syns ærlig talt ikke det gjør noe. Jeg skjønner at du ble såret, men så lenge du er veldig overvektig og mannen din påpeker det, så er det vel bare fakta? Jeg har sett mannen min også har lagt på seg, men jeg har ikke sagt annet enn at du må passe vekten din, så du ikke får hjerteproblemer. Men jeg er jo like glad i han for det. Med eller uten 20 kilo pluss. Desverre er det slik at enkelte mister tenningen og dermed også kjærestefølelser for partneren sin om vekten endrer seg betydelig den ene eller andre veien. Selv så strever jeg for ikke å legge på meg, og da må man gjøre en innsats selv. Jeg passer på å ikke spise for mye godteri, og å spise meg stappmett. Ikke for mannen min, men for meg selv og mitt eget velvære. Anonymkode: 683bf...f9b
Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #14 Skrevet 12. august 2022 Anonym bruker skrev (54 minutter siden): Mannen min gjorde det i sommer og jeg strever med å komme over det. Jeg har 10 kilo for mye, men syns det er min sak. Anonymkode: e39d6...d0b Men om du hadde sagt det til han hadde vært innafor? Anonymkode: 4c598...5e5
Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #15 Skrevet 12. august 2022 Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Da hadde jeg gått fra han! Å det hadde vært dobbeltmoral ettersom han bruker større størrelse i klær enn meg. Anonymkode: b42e3...36f Ikke rart mange er single så lenge ikke det skal mer til for å bli krenket. Anonymkode: 4c598...5e5
Gjest NotNaomi Skrevet 12. august 2022 #16 Skrevet 12. august 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ikke rart mange er single så lenge ikke det skal mer til for å bli krenket. Anonymkode: 4c598...5e5 Ja det er sikkert grunnen til at mange er single 🙄
Luksusdyret Skrevet 12. august 2022 #17 Skrevet 12. august 2022 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Og om han ikke hadde sagt det så hadde du ikke visst at du hadde lagt på deg? Jeg og mannen kan også fleipe om at vi har gått opp i vekt etter en tøff periode, men jeg fleiper om meg og han om seg. Hadde han bedt meg gå ned i vekt hadde jeg ikke likt det. Jeg kan da selv se at jeg har gått opp i vekt og det er da helt unødvendig av andre å be meg slanke meg. Jeg har da både speil og klær så jeg trenger jo ikke at andre forteller meg når jeg har gått opp i vekt og enda mindre bestemmer når jeg skal slanke meg. Anonymkode: a575c...067 Nettopp. Jeg har lagt på meg 11 kilo siden koronaens inntog fordi jeg akkurat da fikk en kronisk sykdom. Kroppen samler vann som bare det, og forbrenningen er ødelagt. Jeg klarte nå å stabilisere vekta, men er fortsatt full av vann og ser pløsete ut. Mannen er lei seg fordi jeg er lei meg for den "nye" kroppen, ikke fordi jeg har lagt på meg 11 kilo. Jeg VET at jeg burde gå ned, jeg jobber for å gå ned, men det fungerer ikke foreløpig. Det er ikke noe behov for å fortelle litt overvektige mennesker om at de er litt overvektige. Det blir det samme som å fortelle en skallet person at han/hun er skallet. Vi har speil, målebånd og badevekt. Det jeg likevel synes er innenfor, er å si fra når overvekten begynner å være farlig for helsa. 10 kilo fra normalvekt er det ikke.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #18 Skrevet 12. august 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Ikke rart mange er single så lenge ikke det skal mer til for å bli krenket. Anonymkode: 4c598...5e5 De aller fleste greier fint se eller merke selv at de har lagt på seg. Og de fleste ønsker jo heller ikke det. Ergo, så er det ikke bare bare å gå ned, det er ingen bryter for det. Å da skulle få gnidd det inn av partner at han også synes du har blitt så feit at han faktisk ber deg slanke deg er jo ikke noe gøy. Hadde man greid å gå ned hadde man vel ikke hatt overvekt? Tviler på at motivasjon og evne til å gå ned øker etter en slik kommentar. Da får han heller ta initiativ til mer aktivitet, bedre kosthold osv, uten å si noe om at man er feit. Anonymkode: e5e9e...92a
Luksusdyret Skrevet 12. august 2022 #19 Skrevet 12. august 2022 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Jeg syns ærlig talt ikke det gjør noe. Jeg skjønner at du ble såret, men så lenge du er veldig overvektig og mannen din påpeker det, så er det vel bare fakta? Jeg har sett mannen min også har lagt på seg, men jeg har ikke sagt annet enn at du må passe vekten din, så du ikke får hjerteproblemer. Men jeg er jo like glad i han for det. Med eller uten 20 kilo pluss. Desverre er det slik at enkelte mister tenningen og dermed også kjærestefølelser for partneren sin om vekten endrer seg betydelig den ene eller andre veien. Selv så strever jeg for ikke å legge på meg, og da må man gjøre en innsats selv. Jeg passer på å ikke spise for mye godteri, og å spise meg stappmett. Ikke for mannen min, men for meg selv og mitt eget velvære. Anonymkode: 683bf...f9b 10 kilo opp fra normalvekt er ikke VELDIG overvektig. For eksempel, ei dame på 170 cm og 66 kilo (normalvekt) har BMI på 22,8. Den samme dama vil ha BMI på26,3 (LETT overvekt) med 10 kilo mer (76 kilo). Også med 20 kilo mer (86 kilo) vil hun ikke være innenfor fedme (BMI 29,8), men veldig nært. Så når mannen kommenterer 10 kilo vektoppgang og ber HI om å slanke seg, handler det om utseendet, ikke helsa.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #20 Skrevet 12. august 2022 Men når damene her inne sier at mannen har blitt feit og at de ikke lenger tenner, så må de si fra til han. Men han kan ikke si fra til henne. Og HI vet det selv, mannen har rett. Særlig gode antenner er det ikke, men det må være greit å si fra? Og er det ikke greit å vite at han er en koppsfiksert dust? Anonymkode: 7da98...3f7
Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #21 Skrevet 12. august 2022 Mulig jeg har altfor god selvtillit eller mangler følelser eller noe, men når jeg tenker meg GODT om, hadde jeg ikke blitt lei meg et sted. 10 kilo er lett gå ned, men baller fort på seg om man ikke gjør noe med det. Mest sannsynlig hadde jeg begynt ferden selv, men hvis jeg ikke hadde satt igang, hadde jeg blitt glad for et vennlig spark i ræva fra ham jeg elsker. Det hadde for øvrig gått begge veier. SÅ høytidelig tar vi ikke kropp her i huset, altså Anonymkode: 37662...33d
Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #22 Skrevet 12. august 2022 VeslePesle skrev (8 minutter siden): Nettopp. Jeg har lagt på meg 11 kilo siden koronaens inntog fordi jeg akkurat da fikk en kronisk sykdom. Kroppen samler vann som bare det, og forbrenningen er ødelagt. Jeg klarte nå å stabilisere vekta, men er fortsatt full av vann og ser pløsete ut. Mannen er lei seg fordi jeg er lei meg for den "nye" kroppen, ikke fordi jeg har lagt på meg 11 kilo. Jeg VET at jeg burde gå ned, jeg jobber for å gå ned, men det fungerer ikke foreløpig. Det er ikke noe behov for å fortelle litt overvektige mennesker om at de er litt overvektige. Det blir det samme som å fortelle en skallet person at han/hun er skallet. Vi har speil, målebånd og badevekt. Det jeg likevel synes er innenfor, er å si fra når overvekten begynner å være farlig for helsa. 10 kilo fra normalvekt er det ikke. Hvorfor er det plutselig greit å si i fra når overvekten blir mer enn litt overvekt. De personene har og badevekt, speil og målebånd. Det er jo ikke som om at de ikke vet det selv. Anonymkode: 603dd...711
Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #23 Skrevet 12. august 2022 Jeg hadde blitt veldig lei meg! Anonymkode: c5d0b...47b
Gjest NotNaomi Skrevet 12. august 2022 #24 Skrevet 12. august 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Mulig jeg har altfor god selvtillit eller mangler følelser eller noe, men når jeg tenker meg GODT om, hadde jeg ikke blitt lei meg et sted. 10 kilo er lett gå ned, men baller fort på seg om man ikke gjør noe med det. Mest sannsynlig hadde jeg begynt ferden selv, men hvis jeg ikke hadde satt igang, hadde jeg blitt glad for et vennlig spark i ræva fra ham jeg elsker. Det hadde for øvrig gått begge veier. SÅ høytidelig tar vi ikke kropp her i huset, altså Anonymkode: 37662...33d Tenker du at dette handler om å ta kropp høytidlig eller ikke?
Luksusdyret Skrevet 12. august 2022 #25 Skrevet 12. august 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Hvorfor er det plutselig greit å si i fra når overvekten blir mer enn litt overvekt. De personene har og badevekt, speil og målebånd. Det er jo ikke som om at de ikke vet det selv. Anonymkode: 603dd...711 Det er greit å være bekymret for partnerens helse - at partneren dør fra deg før tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå