Anonym bruker Skrevet 13. august 2022 #51 Del Skrevet 13. august 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jada, det er velkjent at dårligere kandidater som ønsker å jobbe i retten drar to år ut på landet. Poenget mitt var å vise at det finnes (mange!) steder som både krever A og som får nok a-kandidater til at de ikke trenger å ta til takke med en dårligere kandidat som attpåtil prøver å bortforklare dårlige karakterer. Anonymkode: 52ff4...564 Forklaring og bortforklaring er to forskjellige ting. Min første arbeidsgiver ble imponert av at jeg stod på eksamen innenfor et krevende felt bare et par år etter å ha kommet til Norge uten å kunne språket fra før. Når vi ansetter, ser vi blant annet på livssituasjonen, ærlighet og dynamikk. Hvis en søker har hull i CV på grunn av kreftsykdom, er det ikke en "bortforklaring". Og så videre. Anonymkode: e16d7...c0f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144432842-b-i-snitt-p%C3%A5-universitetet-vil-du-si-det-er-bra/page/3/#findComment-149816560 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. august 2022 #52 Del Skrevet 13. august 2022 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Jeg tillater meg å sitere fra artikkelen noen har limt inn lenger opp i tråden: Tingretten krever A I en epost til Khrono forteller HR-rådgiver Brita Meel i Oslo tingrett at de erfaringsmessig har veldig gode søkere. — Stillingene hos oss krever gode karakterer, fortrinnsvis A, Anonymkode: 52ff4...564 Det betyr ikke A i snitt. Det betyr sterke prestasjoner over hele linjen, og antagelig også A på masteroppgaven. Det siste er veldig vanlig. 70% av alle jusstudenter får A eller B på masteroppgavene sine. Det er enorme forskjeller på kandidater med B i snitt. Noen har stor overvekt av A-er men tippes rett under på grunn av en og annen B. Andre har stort sett B og en jevn fordeling av A’er og C’er som gjør at de likevel får B i snitt. Anonymkode: 7b225...03e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144432842-b-i-snitt-p%C3%A5-universitetet-vil-du-si-det-er-bra/page/3/#findComment-149816564 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. august 2022 #53 Del Skrevet 13. august 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Forklaring og bortforklaring er to forskjellige ting. Min første arbeidsgiver ble imponert av at jeg stod på eksamen innenfor et krevende felt bare et par år etter å ha kommet til Norge uten å kunne språket fra før. Når vi ansetter, ser vi blant annet på livssituasjonen, ærlighet og dynamikk. Hvis en søker har hull i CV på grunn av kreftsykdom, er det ikke en "bortforklaring". Og så videre. Anonymkode: e16d7...c0f Ok, men du jobber kanskje ikke noen av de stedene jeg har listet opp som krever primært A? Anonymkode: 52ff4...564 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144432842-b-i-snitt-p%C3%A5-universitetet-vil-du-si-det-er-bra/page/3/#findComment-149816601 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå