Gå til innhold

Flere som ikke er så fan av Olivia-restaurantene?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Men nå lever du i en fantasiverden da ifht alle andre her inne. 

Anonymkode: 69271...80b

I alle dager… hva er poenget med dette?

Anonymkode: bc284...351

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg vil hverken gå på Olivia eller Egon, synes ikke maten er spesielt god på noen av stedene.

Anonymkode: ee740...7a4

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Det er fordi folk er høye på seg selv og helst vil heve seg over det som er folkelig. Jeg er sikker på at om 99% av de som misliker Egon så sterkt hadde elsket maten om de fikk NØYAKTIG samme rett, bare servert på en restaurant som var anerkjent i de finere kretser og om de betalte det femdoble av prisen på Egon.

Det er de samme mekanismene som slår inn når en dyr veske, et dyrt klesplagg eller annet blir populært - det er kun populært kun til varen er blitt allemannseie - og folkelig. Da er plutselig den tingen man eeeelsket for kun kort tid siden harry og stygg.

Bare se hva som skjedde da småjentene på Oppsal gikk til masseinnkjøp av Michael Kors-vesker… plutselig var det ikke så stas å ha en slik veske likevel.

Anonymkode: 558bc...eb6

Ikke helt enig med deg fra eget ståsted. Jeg misliker kjede-resturanter, da matrettene ofte er de samme og typisk mat man ofte fint kan lage selv til en brøkdel av prisen. Biff, burger, pasta og pizza skal det litt ekstra til å revolusjonere. Gjerrige meg river seg i håret når jeg bruker mye penger på ett dårligere alternativ 😅 

Til gjengjeld kjenner jeg stor glede ved motsatt. Bluberry mojito hos Viana, det er 5 år siden og jeg husker både sted og hva. Smake ting du aldri ville funnet på å lage selv. Det er magi når det klaffer. Sikkert en absurd tankegang, men det er jo begrenset hvor mange middager man spiser ute i løpet av ett liv, forbaska kjedelig å kaste det bort på noe man allerede har spist før. 

Anonymkode: e3128...48d

Skrevet

Egon i Oslo er kjent for å være forferdelig. Men siden de holder til der det er aller mest folk i sentrum, vil de alltid få kunder. 

Jeg spiste på Egon en gang i Trondheim, og der var det god mat, men det er mange år siden, vet ikke hvordan de er nå. 

Selv kjederestauranter har ulik kvalitet og forskjellige kokker, så man kan godt hate Egon på Jernbanetorget men synes at en annen Egon har god mat. 

Skrevet

Jeg er av dem som er veldig glad i Olivia, mest fordi jeg er helt forelsket i ene pastaretten deres 😅 Og jeg liker Egon også, så jeg har aldri helt skjønt motviljen mange her inne viser. Helt grei mat, og ikke minst lett å finne noe for en hver smak. Nå må det også innrømmes at jeg ikke er så glad i den mest fancy maten da. Var f.eks. på Huggorm og spiste pizza, men jeg synes smakene der ble for spesielle. 

Anonymkode: 7c31c...756

Skrevet

Egon er legendarisk dårlig. Velger det aldri frivillig. Olivia synes jeg er ok, men fantastisk er det ikke,. 

Anonymkode: 21815...b8b

Annonse

Gjest NotNaomi
Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Ikke helt enig med deg fra eget ståsted. Jeg misliker kjede-resturanter, da matrettene ofte er de samme og typisk mat man ofte fint kan lage selv til en brøkdel av prisen. Biff, burger, pasta og pizza skal det litt ekstra til å revolusjonere. Gjerrige meg river seg i håret når jeg bruker mye penger på ett dårligere alternativ 😅 

Til gjengjeld kjenner jeg stor glede ved motsatt. Bluberry mojito hos Viana, det er 5 år siden og jeg husker både sted og hva. Smake ting du aldri ville funnet på å lage selv. Det er magi når det klaffer. Sikkert en absurd tankegang, men det er jo begrenset hvor mange middager man spiser ute i løpet av ett liv, forbaska kjedelig å kaste det bort på noe man allerede har spist før. 

Folk går ikke på restaurant fordi de nødvendigvis får mat de ikke lager hjemme. Det er det å slippe og lage, atmosfære og det å slappe av som er mye av poenget. Når jeg har droppet innom Egon er det ikke for å få en stor gourmet-opplevelse sånn sett, men maten er faktisk helt okay, og betjeningen har vært topp de stedene vi har vært, og det teller ekstremt mye for meg. God service og blide hyggelige folk! Husk også at Egon ikke er stedet du går for å ha en romantisk middag eller for å få eksklusiv og eksotisk mat, og det går fint an å sitte der med et par halvlitere før og etter maten også. Prisene er helt allrighte.

Men hvis det faktisk handler om at du er gjerrig så... Kjipt a

Endret av NotNaomi
Skrevet
NotNaomi skrev (Akkurat nå):

Folk går ikke på restaurant fordi de nødvendigvis får mat de ikke lager hjemme. Det er det å slippe og lage, atmosfære og det å slappe av som er mye av poenget. Når jeg har droppet innom Egon er det ikke for å få en stor gourmet-opplevelse sånn sett, men maten et faktisk helt okay, og betjeningen har vært topp de stedene vi har vært, og det teller ekstremt mye for meg. God service og blide hyggelige folk! Husk også at Egon ikke er stedet du går for å ha en romantisk middag eller for å få eksklusiv og eksotisk mat, og det går fint an å sitte der med et par halvlitere før og etter maten også. Prisene er helt allrighte.

Jeg går ofte på restaurant for å spise bedre mat enn jeg selv lager. Spesielt biff. Går også på restauranter som serverer mat jeg ikke lager selv.

Gjest NotNaomi
Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Jeg går ofte på restaurant for å spise bedre mat enn jeg selv lager. Spesielt biff. Går også på restauranter som serverer mat jeg ikke lager selv.

Jeg skrev "nødvendigvis" da..

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Enig

Anonymkode: 446c2...ec9

Det er bønder i byen som synes Egon er helt okej, og som gjør at det søpplestedet med blodpriser kan overleve. 

Anonymkode: a086b...917

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det er bønder i byen som synes Egon er helt okej, og som gjør at det søpplestedet med blodpriser kan overleve. 

Så blodpriser i din verden er det som er rimelig? Blodpriser her jeg kommer fra betyr at det er dyrt. 

Anonymkode: 69271...80b

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hva mener du med at bønder i byen syns Egon er helt okej ??  

Skrevet
Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Jeg vil hverken gå på Olivia eller Egon, synes ikke maten er spesielt god på noen av stedene.

Anonymkode: ee740...7a4

Samme her. Synes Olivia er bedre enn Egon, men det er på ingen måte steder jeg går fordi maten er god.

Annonse

Skrevet

Egon syns jeg er stress og helt ok mat, men Olivia liker jeg bedre. Har spist noen supper der som har vært helt nydelige. 

Skrevet
NotNaomi skrev (39 minutter siden):

Folk går ikke på restaurant fordi de nødvendigvis får mat de ikke lager hjemme. Det er det å slippe og lage, atmosfære og det å slappe av som er mye av poenget. Når jeg har droppet innom Egon er det ikke for å få en stor gourmet-opplevelse sånn sett, men maten er faktisk helt okay, og betjeningen har vært topp de stedene vi har vært, og det teller ekstremt mye for meg. God service og blide hyggelige folk! Husk også at Egon ikke er stedet du går for å ha en romantisk middag eller for å få eksklusiv og eksotisk mat, og det går fint an å sitte der med et par halvlitere før og etter maten også. Prisene er helt allrighte.

Jeg har flere tenåringer, så en middag ute er sjelden under 1500. Må være litt gjerrig på en gjennomsnittslønn i dag, for å få råd til den middagen må jeg jobbe 7 timer 😅 

Skrevet
*Miss Marple* skrev (35 minutter siden):

Egon syns jeg er stress og helt ok mat, men Olivia liker jeg bedre. Har spist noen supper der som har vært helt nydelige. 

Stress? Da må det være i Oslo eller annet sted med mye folk?

Der jeg bor (en liten by) er Egon veldig rolig og hyggelig. Ikke noe stress. Maaange plasser å velge mellom, hyggelige ansatte med mye tid og som følger opp, og man kan bli sittende lenge etter ferdig måltid uten å bli kastet ut, som jeg har inntrykk av at man blir på det hektiske stedene i Oslo

Anonymkode: 8bec5...d29

Skrevet

Jeg elsker pasta, så Olivia funker helt ok, selv om jeg ikke akkurat forventer noen kulinarisk magi. Egon i mitt distrikt er bedre enn den midt i Oslo, så jeg kan godt gå dit med ungene. Alt til sin tid og anledning, tenker jeg, også når det gjelder matopplevelser.

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Jeg har flere tenåringer, så en middag ute er sjelden under 1500. Må være litt gjerrig på en gjennomsnittslønn i dag, for å få råd til den middagen må jeg jobbe 7 timer 😅 

Ok. Det var du som skrev at du var gjerrig, og så tenkte jeg kanskje at du faktisk var det da..  Ja, det skal litt til for at en middag er verdt 7 timers lønn! 

Skrevet
NotNaomi skrev (3 minutter siden):

Ok. Det var du som skrev at du var gjerrig, og så tenkte jeg kanskje at du faktisk var det da..  Ja, det skal litt til for at en middag er verdt 7 timers lønn! 

Det var mest myntet på at folk er høye på seg selv. Jeg har funnet meg i at jeg har mine sære sider, blant annet å spise en middels middag for en prislapp verdt 7 timer jobb, ikke verdt det. River meg i håret når jeg kaster bort tid og penger på mat som bare er magefyll, dessverre opplever jeg at kjede-restauranter utmerker seg der. For all del, jeg kan nok oppleve å møte meg selv i døra der også, men det er dessverre sjelden jeg gjør det. Man betaler 400 kr for en biffmiddag og det serveres hermetikkmais inntil? Bah 🤯 Tenk så mange matskatter man kan finne i butikkhyllene for den prisen… 

Mat er viktig for meg da, som du sikkert har skjønt 😅 

Skrevet

Aldri hørt om olivia, og jeg har vært masse i Oslo, Drammen, Kristiansand, Bergen, Trondheim osv. 😂

Anonymkode: 98d38...7a6

Skrevet

For en krangel 🙈

Anonymkode: 759e5...6d1

Skrevet

Har kun vore på Olivia 2-3 gongar, og har ingenting å utsette på maten der. Men skjønar jo det blir lite å velge mellom om ein ikkje skal ha pasta eller pizza.

Egon passar oss som familie perfekt, sidan det er såpass stor variasjon i menyen, og alle finn noko dei likar, så vi endar ofte opp der.

Maten er etter min smak god nok for ein familiemiddag, ein forventar ikkje gourmetmat når ein går verken på Egon eller Olivia, og det er heller ikkje konseptet. 

Anonymkode: 1f2e4...1ab

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

For en krangel 🙈

Er det så mye krangel da? Mulig jeg har oversett noen innlegg, men jeg synes diskusjonen var helt innafor jeg. Lov å ha forskjellige syn på ting 👍🏻

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Er det så mye krangel da? Mulig jeg har oversett noen innlegg, men jeg synes diskusjonen var helt innafor jeg. Lov å ha forskjellige syn på ting 👍🏻

Ja absolutt! Bare en av de virkelig små tingene i verden 😄

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Ja absolutt! Bare en av de virkelig små tingene i verden 😄

Jeg var nødt til å se over tråden for å skjønne hva du mener, men igjen, lite krangel her. Annet enn den vanlige, skal slenge en liten møkk kommentar til mammatiladhd, men den er jo i alle tråder. Kjole, ferie eller middag. Kanskje jeg har blitt immun mot den, er like forventa som julaften. Ellers stort sett bare forskjellige meninger, som tross alt må være helt greit? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...