Gå til innhold

Flere som ikke er så fan av Olivia-restaurantene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en følelse av at alle synes de restaurantene er så fine og at maten er så god. Folk vil alltid dra dit (kolleger, venner). Jeg synes ikke maten er spesielt god. I tillegg prøver jeg å spise lavkarbo, og de har jo ingen kjøttretter, og generelt få alternativer uten pasta/pizza...

Men også lenge før jeg begynte med lavkarbo var jeg ikke så begeistret for Olivia. Var der vel første gang i 2004, da jeg var 19 år, og har sikkert vært over 20 ganger på forskjellige Olivia-restauranter siden det... Men blir ikke noen fan.

Når det først gjelder restaurant-kjeder foretrekker jeg Egon der det er stort spenn av retter, ikke alle like gode, men noen av de er veldig gode (enda flere gode etter nye meny nå i vår synes jeg), og alle kan finne seg noe de liker. 

Flere enn meg som ikke er så fan av Olivia? 😕 

Anonymkode: 8bec5...d29

Fortsetter under...

Skrevet

Olivia er helt grei. Etter min mening er Egon elendig. Begge er kjederestauranter, og litt sånn bønder i byen-steder, men kvaliteten på maten på Olivia er mye høyere enn Egon. 

Anonymkode: 715f8...e91

Skrevet

Jeg kan ikke si at jeg er spesielt begeistret for hverken Olivia eller Egon. Olivia kunne du overtalt meg til å bli mer på, men Egon ville jeg satt meg på bakbena av. 

Kjenner ingen som forguder Olivia. Det er vel heller en restaurant man havner på fordi det ikke er mulig å få bord andre steder. Det er jo også et pluss at prisene ikke er avskrekkende. 

Anonymkode: 46a28...de4

Skrevet
Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Jeg har en følelse av at alle synes de restaurantene er så fine og at maten er så god. Folk vil alltid dra dit (kolleger, venner). Jeg synes ikke maten er spesielt god. I tillegg prøver jeg å spise lavkarbo, og de har jo ingen kjøttretter, og generelt få alternativer uten pasta/pizza...

Men også lenge før jeg begynte med lavkarbo var jeg ikke så begeistret for Olivia. Var der vel første gang i 2004, da jeg var 19 år, og har sikkert vært over 20 ganger på forskjellige Olivia-restauranter siden det... Men blir ikke noen fan.

Når det først gjelder restaurant-kjeder foretrekker jeg Egon der det er stort spenn av retter, ikke alle like gode, men noen av de er veldig gode (enda flere gode etter nye meny nå i vår synes jeg), og alle kan finne seg noe de liker. 

Egon er overpriset søppelmat som du må stå i kø for å kjøpe. Olivia er helt greit hvis du går på den i Hegdehaugsveien, hvor det ikke er så mange turister

Anonymkode: 8860f...9fe

Skrevet

Jeg har ikke innrykk av at alle liker Olivia. Veldig kjedelig restaurant, men veldig "safe". Og relativt billig. 

Anonymkode: 64733...78d

Skrevet

Oliva er helt greit og sist jeg spiste der fikk jeg både god vin og en meget god kyllingrett. Egon er dårlige greier altså..

Annonse

Skrevet

Jeg skyr som regel de fleste kjede-restauranter. 

Anonymkode: e3128...48d

Skrevet

Har aldri hørt om resturantene engang, så kan ikke uttale meg. 

Anonymkode: 69271...80b

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (9 minutter siden):

Oliva er helt greit og sist jeg spiste der fikk jeg både god vin og en meget god kyllingrett. Egon er dårlige greier altså..

Egon er helt topp. 

Skrevet

Hadde Egon vært så dårlig som enkelte her inne liker å påstå, så hadde de vært konkurs. Jeg har aldri hørt noen andre klage på Egon så mye som det gjøres her inne.

Anonymkode: 42a7f...39d

Gjest NotNaomi
Skrevet

Syns både Olivia og Egon er helt greie drop in-restauranter. Helt grei mat, hyggelig betjening begge steder og god atmosfære på begge steder jeg har vært i ulike byer. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Egon er helt topp. 

Jaja.. da er man forskjellig da😊. Selv liker jeg Olivia adskillig bedre. Nå er ingen av stedene restauranter jeg ser på som « gå ut å spise god mat» steder, mer grei mat som smaker ok. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Hadde Egon vært så dårlig som enkelte her inne liker å påstå, så hadde de vært konkurs. Jeg har aldri hørt noen andre klage på Egon så mye som det gjøres her inne.

Anonymkode: 42a7f...39d

Enig med deg. Jeg synes Egon er et veldig hyggelig sted å spise, og liker veldig godt flere av rettene deres. Den nye chicken bowl'en er nydelig. Det samme gjelder fajitas og flere andre retter.

Jeg synes også det er litt rart at så mange her inne og i samfunnet forøvrig misliker Egon. Men jeg synes det er enda rarere at "alle" liker Olivia så godt.

-HI

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Har aldri hørt om resturantene engang, så kan ikke uttale meg. 

Har du ikke vært noe særlig i norske byer de siste 20 årene? Hvis du HAR det er det rart du ikke har hørt om dem, eller sett skiltene deres. Egon finnes i veldig mange norske byer, inkludert Kristiansand, Fredrikstad, Hamar, Lillehammer. Og Olivia er det (alt for) mange av i Oslo i tillegg til Trondheim, Bergen, Stavanger og Lillestrøm

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Enig med deg. Jeg synes Egon er et veldig hyggelig sted å spise, og liker veldig godt flere av rettene deres. Den nye chicken bowl'en er nydelig. Det samme gjelder fajitas og flere andre retter.

Jeg synes også det er litt rart at så mange her inne og i samfunnet forøvrig misliker Egon. Men jeg synes det er enda rarere at "alle" liker Olivia så godt.

-HI

Når en restaurant får dårlig omtale av noen med god peiling som fks en kjent kokk, så aper jo mange etter omtalen og skal liksom vise at de har "god smak" 🙂 og hjemme spiser de fiskepinner og pizza Grandiosa ( helt greit ) Så det handler ikke om oppriktighet, det handler om usikkerhet. Jeg har en slik bekjent, og han fikk servert mat fra Egon uten å vite det. Han skrøt hemningsløst av den 😅

Folk vil bare vise seg, som etter at Hellstrøm sa at Grandiosa smakte papp. Da gikk alle rundt og kvitret det. Det er ganske grei humor da 😊

Skrevet

Jeg synes Egon er helt topp. Har ikke vært så mye på Olivias, men de gangene jeg har vært der, så har jeg vært fornøyd 🙂

Skrevet

Egon er nabolagsrestauranten vår. Så er der noen ganger i året. Egon har faktisk tatt seg opp synes jeg med ny meny. Helt ok for en familiemiddag midtukes.
Olivia har jeg mest vært på fordi det har vært et praktisk valg. Dårlige greier. Bestilte pizza med scampi. Var èn scampi på hele pizzaen 🤣

Anonymkode: c0565...7e9

Skrevet
Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Olivia er helt grei. Etter min mening er Egon elendig. Begge er kjederestauranter, og litt sånn bønder i byen-steder, men kvaliteten på maten på Olivia er mye høyere enn Egon. 

Anonymkode: 715f8...e91

Enig

Anonymkode: 446c2...ec9

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Egon er nabolagsrestauranten vår. Så er der noen ganger i året. Egon har faktisk tatt seg opp synes jeg med ny meny. Helt ok for en familiemiddag midtukes.
Olivia har jeg mest vært på fordi det har vært et praktisk valg. Dårlige greier. Bestilte pizza med scampi. Var èn scampi på hele pizzaen 🤣

Godt det ikke bare er meg :)

HI

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Er det sant ang scampien, så må du klage! Jeg håper virkelig at du gjør det, for det er ekstremt dårlig. Nå er ansatte på restaurant gode menneskekjennere veldig ofte, så de kan fint spare inn på både mat og også service om de tror de kan slippe unna ( selvfølgelig sjefens "anbefaling" ), og de ser også godt hvem som vil klage! Tro meg. Så vær så snill å si fra. Hele kjede kan få elendig rykte av sånt, og det går ut over andre gjester. 

Skrevet

Olivia er helt ok, men de har urolig lite kjøtt og mye pasta i rettene sine. Blir stappmett der og da, men sulten igjen etter 2 timer 😉

Liker Egon greit også jeg, er ikke så avansert i matveien jeg.

Anonymkode: 7b9fb...77e

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (33 minutter siden):

Jaja.. da er man forskjellig da😊. Selv liker jeg Olivia adskillig bedre. Nå er ingen av stedene restauranter jeg ser på som « gå ut å spise god mat» steder, mer grei mat som smaker ok. 

Men nå lever du i en fantasiverden da ifht alle andre her inne. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ingen fan av Olivia, men mye heller det enn Egon. Egentlig vil jeg heller spise hvor som helst så lenge jeg slipper Egon. Maten der er ikke god!

Anonymkode: b2d83...863

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Jeg synes også det er litt rart at så mange her inne og i samfunnet forøvrig misliker Egon. 

Det er fordi folk er høye på seg selv og helst vil heve seg over det som er folkelig. Jeg er sikker på at om 99% av de som misliker Egon så sterkt hadde elsket maten om de fikk NØYAKTIG samme rett, bare servert på en restaurant som var anerkjent i de finere kretser og om de betalte det femdoble av prisen på Egon.

Det er de samme mekanismene som slår inn når en dyr veske, et dyrt klesplagg eller annet blir populært - det er kun populært kun til varen er blitt allemannseie - og folkelig. Da er plutselig den tingen man eeeelsket for kun kort tid siden harry og stygg.

Bare se hva som skjedde da småjentene på Oppsal gikk til masseinnkjøp av Michael Kors-vesker… plutselig var det ikke så stas å ha en slik veske likevel.

Anonymkode: 558bc...eb6

Skrevet
NotNaomi skrev (15 minutter siden):

Er det sant ang scampien, så må du klage! Jeg håper virkelig at du gjør det, for det er ekstremt dårlig. Nå er ansatte på restaurant gode menneskekjennere veldig ofte, så de kan fint spare inn på både mat og også service om de tror de kan slippe unna ( selvfølgelig sjefens "anbefaling" ), og de ser også godt hvem som vil klage! Tro meg. Så vær så snill å si fra. Hele kjede kan få elendig rykte av sånt, og det går ut over andre gjester. 

Gadd ikke klage. Var stappfull restaurant og vi hadde ventet altfor lenge med å få bestilt, så på å få maten. Bare betalte og gikk. Men løper jo ikke ned døra for å spise der igjen. Men smaker jo helt greit maten der. Men hadde faktisk valgt Egon fremfor Olivia hvis jeg skulle velge. Liker de shredded pork tacoene med mango salsa. Og bao buns der. Helt grei mat synes jeg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...