Gå til innhold

Hvor mye gi i dåp til nevø?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

På hvilken måte ødelegger det ungdommen? 

Anonymkode: d8ba8...dea

På et forum der 5000 kroner til en 14-åring skaper 3 ukers debatt, er det veldig rart om ingen reagerte på 100.000 til en 18-åring. Hvis da poenget var at ungdommer selv skal skjønne hva penger er verd og hvor mye tid og krefter som går med til å samle en større sum. 
Dette er jo mange månedslønner for en voksen. Men for 18-åringen er det hva han/hun bare får, rett i lomma, til å gå ut i verden med? Jeg har ikke noe problem med å se hvordan det kan være ødeleggende.

Anonymkode: fcbab...6c4

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Normale folk retter seg etter ønsker uten å lage en diger prinsippsak ut av det. 

Anonymkode: f2f27...3e5

Mange i tråden her ser i så fall ut til å være helt unormale.

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Det gjør ikke besteforeldre her. Og det syns jeg er lurt. En fireåring har ingen egne behov som ikke foreldrene dekker. 

Anonymkode: e577e...6e8

Og det er helt greit. Full respekt for deres måte å gjøre det på. Andre gjør det annerledes, hvorfor er det feil? Hvem døde og gjorde deg til konge over fasiten?

Anonymkode: ee33e...303

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

På et forum der 5000 kroner til en 14-åring skaper 3 ukers debatt, er det veldig rart om ingen reagerte på 100.000 til en 18-åring. Hvis da poenget var at ungdommer selv skal skjønne hva penger er verd og hvor mye tid og krefter som går med til å samle en større sum. 
Dette er jo mange månedslønner for en voksen. Men for 18-åringen er det hva han/hun bare får, rett i lomma, til å gå ut i verden med? Jeg har ikke noe problem med å se hvordan det kan være ødeleggende.

Det er jo spart opp gjennom en hel barndom. Av barnets egne penger og gaver. 

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Du skjønner ikke helt prinsippet ved å spare? Du har ikke spart opp noe til barnas fremtid? Barna vet hvor pengene kommer fra og har respekt for det. Noen av oss klare å oppdra brukende folk. 

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Mange i tråden her ser i så fall ut til å være helt unormale.

Helt sant. 

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Og det er helt greit. Full respekt for deres måte å gjøre det på. Andre gjør det annerledes, hvorfor er det feil? Hvem døde og gjorde deg til konge over fasiten?

«Jeg syns det er lurt»

betyr 

«Jeg er konge over fasiten»? 

Du er i alle fall ikke kongen av leseforståelse. 

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du skjønner ikke helt prinsippet ved å spare? Du har ikke spart opp noe til barnas fremtid? Barna vet hvor pengene kommer fra og har respekt for det. Noen av oss klare å oppdra brukende folk. 

Man har levd rimelig beskyttet hvis man tror alle Norges tenåringsforeldre har en bankkonto med 100.000 til hvert barn som ingen egentlig har hatt bruk for før ungen blir myndig…

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Man har levd rimelig beskyttet hvis man tror alle Norges tenåringsforeldre har en bankkonto med 100.000 til hvert barn som ingen egentlig har hatt bruk for før ungen blir myndig…

Man må ha en rimelig elendig leseforståelse om det var dét du klarte å få ut av min kommentar.  

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Man må ha en rimelig elendig leseforståelse om det var dét du klarte å få ut av min kommentar.  

«Du skjønner ikke prinsippene ved å spare? Noen av oss klarer å oppdra brukende folk»

Nei, ut over et rent retorisk spørsmål og resten lettkrenket selvrettferdighet fant jeg ikke noe særlig innhold i den kommentaren. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...