Gå til innhold

Jeg ønsker åpent forhold, mannen ikke

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Hvorfor engasjerer og provoserer hi deg så intenst? Dette er da virkelig ikke det første, eller siste, forholdet der en av partneren mister seksuell tenning på den andre parten, men likevel finner grunner til å ikke bryte opp ekteskapet (som barn, vennskap, kjærlighet osv, selv om de fleste i denne tråden later som om hi velger å bli kun av materielle grunner, selv om hun har nevnt både barn, vennskap og kjærlighet som årsak - men klart, det er enklere å demonisere henne om man overbeviser seg selv om at dette kun gjelder hus og hytte).

Å miste de seksuelle følelsene for partneren sin er både vanlig og menneskelig altså, merkelig at det sjokkerer så innmari…

Anonymkode: d167b...ebc

Det sjokkerer ikke. Det som sjokkerer er at hun prøver å finne støtte for å ha sex med andre menn samtidig som hun blir i ekteskapet av praktiske grunner. 

Anonymkode: b3b0f...bba

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det sjokkerer ikke. Det som sjokkerer er at hun prøver å finne støtte for å ha sex med andre menn samtidig som hun blir i ekteskapet av praktiske grunner. 

«Finne støtte»? 
HI prøver å starte en samtale om emnet; men folk svarer jo som om hun allerede skulle ha ligger med 100 nye elskere allerede i forgårs 🙄

Anonymkode: b27f3...b15

Den perfekte mor, påan igjen skrev (3 timer siden):

Å ha frivillig sex med mannen er ikke utnyttelse. At hun velger å ha sex uten å egentlig ha lyst, kan ikke mannen vite. 

De gikk jo i terapi og til sexolog og alt. Det står i tråden. 
Men du syntes jo det var en fair pris å betale, da. Håper du får prøve det selv…

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg har ikke planer om å tvinge mannen min til noen ting. Han elsker meg, antagelig mye høyere enn jeg elsker han, men det betyr ikke at jeg ikke vil han alt godt for det. For det gjør jeg, ønsker han alt godt, altså. 
Det er han som ikke klarer seg uten sex med meg, ikke omvendt. Jeg hadde klart meg resten av livet uten sex med ham. 
Mye tyder på at valget mitt faller på å bli i ekteskapet og ha pliktsex for hus, hjem, mannen og ungenes skyld. 
Hi

Anonymkode: 47633...6e2

Hun har ikke nevnt kjærlighet. 

Jo, her. 

Annonse

Det er helt tydelig at "alt annet" ikke fungerer fint. Hvis alt annet hadde fungert fint så ville dere to sammen ha kommunisert på en helt annen måte om sexlivet deres for mange år siden.

De HAR jo kommunisert om sexlivet sitt for lenge siden.

At man snakker om det; betyr jo ikke at de to personene finner felles tenningsmønster likevel. Jamfør tråden om analsex; der var det i alle fall mange som ikke på noen måte kunne snakkes til å prøve. Langt mindre snakkes til å nyte det. 

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

De gikk jo i terapi og til sexolog og alt. Det står i tråden. 
Men du syntes jo det var en fair pris å betale, da. Håper du får prøve det selv…

Jada, jeg har masse frivillig sex jeg👍🏻 Jeg vet ikke helt hva som er prisen og hva du mener hun betaler for, men når mannen (rimelig nok) ikke vil ha åpent forhold, så må HI velge mellom å bli i det forholdet eller gå ut av det. Hva hun velger å gjøre i eller utenfor det forholdet er det uansett bare hun som bestemmer.

Den perfekte mor, påan igjen skrev (På 11.8.2022 den 18.10):

Fordi det er han som må endre seg? Du blir jo åpenbart bare av materialistiske grunner, det er liten forskjell på deg og en prostituert uansett🤷🏼‍♀️

Den perfekte mor, påan igjen skrev (5 minutter siden):

Jada, jeg har masse frivillig sex jeg👍🏻 Jeg vet ikke helt hva som er prisen og hva du mener hun betaler for, men når mannen (rimelig nok) ikke vil ha åpent forhold, så må HI velge mellom å bli i det forholdet eller gå ut av det. Hva hun velger å gjøre i eller utenfor det forholdet er det uansett bare hun som bestemmer.

Å leve som prostituert og tolerere sex man ikke liker er en fair pris for å få beholde familien, er vel det jeg får ut av dine innlegg her. Skammelig å lese at kvinner faktisk mener at andre kvinner skal la seg misbruke. Vil du gi din datter samme råd når hun blir voksen? Det er i så fall et skadelig råd. 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Å leve som prostituert og tolerere sex man ikke liker er en fair pris for å få beholde familien, er vel det jeg får ut av dine innlegg her. Skammelig å lese at kvinner faktisk mener at andre kvinner skal la seg misbruke. Vil du gi din datter samme råd når hun blir voksen? Det er i så fall et skadelig råd. 

Jeg har aldri bedt hi «tolerere» sex man ikke liker har jeg aldri bedt hi om, og jeg har heller aldri lest at det er noe hun må. Jeg ser at hun vil velge det, og det er hennes valg. Når hun velger det for å oppnå materielle goder, så mener jeg hun lever som en prostituert. 
Jeg håper mine barn har nok selvrespekt og respekt for andre, til å jobbe med forholdene sine, reparere det som kan repareres, og gå ut av det når ikke det er noe mer som kan reddes. 

Det er forskjell på pliktsex og voldtekt. Pliktsex er et valg.

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Den perfekte mor, påan igjen skrev (8 minutter siden):

Jeg har aldri bedt hi «tolerere» sex man ikke liker har jeg aldri bedt hi om, og jeg har heller aldri lest at det er noe hun må. Jeg ser at hun vil velge det, og det er hennes valg. Når hun velger det for å oppnå materielle goder, så mener jeg hun lever som en prostituert. 
Jeg håper mine barn har nok selvrespekt og respekt for andre, til å jobbe med forholdene sine, reparere det som kan repareres, og gå ut av det når ikke det er noe mer som kan reddes. 

Dere har på hver deres måte rett begge to. Han har faktisk sagt det ved et par anledninger, at det føles som han voldtar meg. Jeg lever muligens per dags dato som en slags prostituert. Og joda, mannen er nok klar over det han og. Spørsmålet er hvor lenge han er ok med det. 

Du som nevnte «hva ville du rådet datteren din,» fikk meg til å tenke. Hva ville JEG rådet datteren min? 
Hi

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Dere har på hver deres måte rett begge to. Han har faktisk sagt det ved et par anledninger, at det føles som han voldtar meg. Jeg lever muligens per dags dato som en slags prostituert. Og joda, mannen er nok klar over det han og. Spørsmålet er hvor lenge han er ok med det. 

Du som nevnte «hva ville du rådet datteren din,» fikk meg til å tenke. Hva ville JEG rådet datteren min? 
Hi

Det må du tenke over. Ville du rådet datteren din å leve med en mann hun ikke er tiltrukket av for å beholde materielle goder og praktisk hjelp? Eller ville du rådet henne til å bli selvstendig, lære å stå på egne bein praktisk og økonomisk, gå ut av et forhold som ikke fungerer på et viktig område for henne slik at hun får mulighet til å finne en mann som er fullt kompatibel med henne?

Den perfekte mor, påan igjen skrev (7 timer siden):

Det er vel ikke akkurat det du ser. Men du støtter tydeligvis  den ene i et par skal la seg ødelegge mentalt for at det ikke skal gå ut over den andres stolthet. Selv om han ikke påvirkes på noen måte av hva hun gjør når hun er ute av huset, og ikke kan skades av hennes sex med andre, så mener du det er riktig av henne  å la seg selv skades i stedet. Enten det, eller skade ungene ved å skille seg. 

Den eneste løsningen som ikke skader noen, nemlig den at hun får noe hun trenger et annet sted, er den eneste som de fleste her unisont fordømmer, og de ser ikke engang selv hvor sykt det er. Mannens ego som målestokk på alt.

Anonymkode: b8954...adc

Annonse

Det eneste rette her er jo å skille seg. Hadde min mann fortalt meg at han ikke tente på meg lengre, og ikke lenger ville hatt sex med meg så ville jeg blitt såret. Det hadde definitivt toppet seg max om han i tillegg fortalte at han ønsket et åpent forhold, slik at han kunne hatt sex med andre i stedet! Hadde ikke funnet meg i sånt, og avsluttet ekteskapet selv. Det er rart ikke mannen din gjør det. Den eneste grunnen må jo være at han heller ikke har de rette følelsene for deg lengre. 

At du ikke selv ser hvor galt dette er, er jo bare helt hinsides....

Sommerkroppen 2029 skrev (1 minutt siden):

Det eneste rette her er jo å skille seg. Hadde min mann fortalt meg at han ikke tente på meg lengre, og ikke lenger ville hatt sex med meg så ville jeg blitt såret. Det hadde definitivt toppet seg max om han i tillegg fortalte at han ønsket et åpent forhold, slik at han kunne hatt sex med andre i stedet! Hadde ikke funnet meg i sånt, og avsluttet ekteskapet selv. Det er rart ikke mannen din gjør det. Den eneste grunnen må jo være at han heller ikke har de rette følelsene for deg lengre. 

At du ikke selv ser hvor galt dette er, er jo bare helt hinsides....

Men hadde du fortsatt å ligge med ham på en måte han ikke liker eller nyter, når du vet han opplever det som en sur plikt? 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Men hadde du fortsatt å ligge med ham på en måte han ikke liker eller nyter, når du vet han opplever det som en sur plikt? 

Jeg hadde avsluttet forholdet. Det er jo uten tvil det eneste riktige her. Det virker som verken HI eller mannen hennes har de rette følelsene for hverandre, nå de faktisk tenker å fortsette som før bare fordi det er mest praktisk. 

Sommerkroppen 2029 skrev (35 minutter siden):

Jeg hadde avsluttet forholdet. Det er jo uten tvil det eneste riktige her. Det virker som verken HI eller mannen hennes har de rette følelsene for hverandre, nå de faktisk tenker å fortsette som før bare fordi det er mest praktisk. 

Det er jo flere involvert, da. HI har jo prøvd å fortelle det i mange innlegg her. Men alt blir redusert ned til «du er der kun for pengenes skyld». Det er jo ikke sant. 

Jeg ville syns det var vanskelig å forsvare en skilsmisse med barn involvert ved at kun sexlivet var problemet, altså. Særlig når det kan løses ved at de to separerer sexlivet fra det øvrige. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo flere involvert, da. HI har jo prøvd å fortelle det i mange innlegg her. Men alt blir redusert ned til «du er der kun for pengenes skyld». Det er jo ikke sant. 

Jeg ville syns det var vanskelig å forsvare en skilsmisse med barn involvert ved at kun sexlivet var problemet, altså. Særlig når det kan løses ved at de to separerer sexlivet fra det øvrige. 

Men når den ene ikke ønsker å godta at den andre puler rundt, så er det kun brudd som er løsningen. Det blir ikke kult for ungene å få høre når de blir større at mora går og puler rundt på bygda bak fars rygg. Hvordan tror du barn vil forholde seg til mor da? De forstår ikke dette hippie-fri sex-pisset til mora si. De forstår bedrag.

Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Det er vel ikke akkurat det du ser. Men du støtter tydeligvis  den ene i et par skal la seg ødelegge mentalt for at det ikke skal gå ut over den andres stolthet. Selv om han ikke påvirkes på noen måte av hva hun gjør når hun er ute av huset, og ikke kan skades av hennes sex med andre, så mener du det er riktig av henne  å la seg selv skades i stedet. Enten det, eller skade ungene ved å skille seg. 

Den eneste løsningen som ikke skader noen, nemlig den at hun får noe hun trenger et annet sted, er den eneste som de fleste her unisont fordømmer, og de ser ikke engang selv hvor sykt det er. Mannens ego som målestokk på alt.

Den løsningen du skisserer og påstår at ikke skader noen, det er på ingen måte noen løsning i det hele tatt. Den eneste løsningen er å avslutte forholdet. Det er forsåvidt redelig å foreslå åpent forhold, men det er urimelig å forvente at det skal være enighet om det på dette grunnlaget. De fleste med åpne forhold har det heller ikke fordi de ikke vil ligge med mannen, men fordi de ønsker spenning og variasjon. En forutsetning for at det skal funke er enighet om det, hvilket HI ikke har. 
Det er stor forskjell på et åpent forhold (som forutsetter enighet), og utroskap. Så lenge mannen er uenig, er det utroskap. Du ville synes det var helt innafor om mannen din lå med andre?

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Men når den ene ikke ønsker å godta at den andre puler rundt, så er det kun brudd som er løsningen. Det blir ikke kult for ungene å få høre når de blir større at mora går og puler rundt på bygda bak fars rygg. Hvordan tror du barn vil forholde seg til mor da? De forstår ikke dette hippie-fri sex-pisset til mora si. De forstår bedrag.

Skal det da være automatikk i at alle forhold der utroskap har skjedd ender i skilsmisse? Ingen grunn å jobbe med tilgivelse, for det kan jo hende at barna får vite at mor eller far har pult rundt?

For øvrig tror jeg barn er mer nyanserte enn mange voksne er. Jeg tror de forstår både tilgivelse og at mennesker lever i ulike typer forhold.

Anonymkode: d167b...ebc

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Jeg har ikke skrevet at hun kun er der for pengenes skyld, men hun blir for bekvemmelighetens skyld og fordi det er praktisk for barna. Mannen kan jo heller ikke være så fryktelig forelsket lenger, som ikke reagerer her. Så hva de ønsker å oppnå med å leve i et slikt ekteskap, vet jeg ikke. Jeg er såpass voksen at jeg forstår at folk har det forskjellig. Men dette er spesielt. 

Hvordan ville du reagert dersom din mann hadde fortalt deg at han ikke ville ha sex med deg lenger, og foreslått åpent forhold som en ordning for å få dekket sine seksuelle behov. Hadde du følt at dette mennesket  var det  helt greit å leve et livslangt partnerskap med?

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Men jeg har da ikke tenkt til «å pule rundt på bygda bak fars rygg.» 😳 Det finnes da andre og mer diskre måter

HI

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Det må du tenke over. Ville du rådet datteren din å leve med en mann hun ikke er tiltrukket av for å beholde materielle goder og praktisk hjelp? Eller ville du rådet henne til å bli selvstendig, lære å stå på egne bein praktisk og økonomisk, gå ut av et forhold som ikke fungerer på et viktig område for henne slik at hun får mulighet til å finne en mann som er fullt kompatibel med henne?

Kanskje familien består av flere enn bare 2 personer. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Men jeg har da ikke tenkt til «å pule rundt på bygda bak fars rygg.» 😳 Det finnes da andre og mer diskre måter

HI

Men mannen din har jo sagt at han ikke ønsker å ha et åpent forhold. Hvorfor går du ikke bare fra han da, og lever det livet du faktisk ønsker å leve? 

Selv om det ikke er "på bygda" så kan du lett bli avslørt. Verden er ikke så stor. 

Sommerkroppen 2029 skrev (2 minutter siden):

Hvordan ville du reagert dersom din mann hadde fortalt deg at han ikke ville ha sex med deg lenger, og foreslått åpent forhold som en ordning for å få dekket sine seksuelle behov. Hadde du følt at dette mennesket  var det  helt greit å leve et livslangt partnerskap med?

Hvis du spør meg personlig: Jeg var i et livslangt partnerskap med en person som nå er død; og jeg la meg aldri borti hvem han lå med når jeg ikke var til stede.

Vi kom aldri til det punktet der vi sluttet å ha seksuell tenning eller nytelse med hverandre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...