Gå til innhold

Jeg ønsker åpent forhold, mannen ikke

Anbefalte innlegg

Sommerkroppen 2029 skrev (1 minutt siden):

Men mannen din har jo sagt at han ikke ønsker å ha et åpent forhold. Hvorfor går du ikke bare fra han da, og lever det livet du faktisk ønsker å leve? 

Selv om det ikke er "på bygda" så kan du lett bli avslørt. Verden er ikke så stor. 

«Avslørt» antyder jo at noe er hemmelig. Det trenger det jo ikke å være. 

Anonymkode: b8954...adc

Fortsetter under...

Sommerkroppen 2029 skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke skrevet at hun kun er der for pengenes skyld, men hun blir for bekvemmelighetens skyld og fordi det er praktisk for barna. Mannen kan jo heller ikke være så fryktelig forelsket lenger, som ikke reagerer her. Så hva de ønsker å oppnå med å leve i et slikt ekteskap, vet jeg ikke. Jeg er såpass voksen at jeg forstår at folk har det forskjellig. Men dette er spesielt. 

Hvordan ville du reagert dersom din mann hadde fortalt deg at han ikke ville ha sex med deg lenger, og foreslått åpent forhold som en ordning for å få dekket sine seksuelle behov. Hadde du følt at dette mennesket  var det  helt greit å leve et livslangt partnerskap med?

Det vil være mest praktisk for han å bli med meg og. Han er den med minst midler av oss, så han vil være den mest skadelidende. Han vil faktisk måtte flytte inn til foreldrene sine ved et eventuelt brudd. 
HI

Anonymkode: 47633...6e2

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Hvorfor engasjerer og provoserer hi deg så intenst? Dette er da virkelig ikke det første, eller siste, forholdet der en av partneren mister seksuell tenning på den andre parten, men likevel finner grunner til å ikke bryte opp ekteskapet (som barn, vennskap, kjærlighet osv, selv om de fleste i denne tråden later som om hi velger å bli kun av materielle grunner, selv om hun har nevnt både barn, vennskap og kjærlighet som årsak - men klart, det er enklere å demonisere henne om man overbeviser seg selv om at dette kun gjelder hus og hytte).

Å miste de seksuelle følelsene for partneren sin er både vanlig og menneskelig altså, merkelig at det sjokkerer så innmari…

Anonymkode: d167b...ebc

Ekspander  

Dette tenker jeg også. Man hopper glatt bukk over alle andre elementer enn hytta, liksom. 

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Men når den ene ikke ønsker å godta at den andre puler rundt, så er det kun brudd som er løsningen. Det blir ikke kult for ungene å få høre når de blir større at mora går og puler rundt på bygda bak fars rygg. Hvordan tror du barn vil forholde seg til mor da? De forstår ikke dette hippie-fri sex-pisset til mora si. De forstår bedrag.

Anonymkode: b3b0f...bba

«Bedrag»? «Puler rundt»? 

Skal si du har noen sementerte tanker om hva sex er… Og noen rimelig pervo tanker om hva barn skal informeres om. 

Bare som et startpunkt: ikke noe er «bedrag» før noen begynner å lyve eller skjule. Så lenge partene snakker om saken, er det verken løgn eller bedrag involvert. Det er jo det HI har prøvd å gjøre, for å ivareta ærligheten i dette. 

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Skal det da være automatikk i at alle forhold der utroskap har skjedd ender i skilsmisse? Ingen grunn å jobbe med tilgivelse, for det kan jo hende at barna får vite at mor eller far har pult rundt?

For øvrig tror jeg barn er mer nyanserte enn mange voksne er. Jeg tror de forstår både tilgivelse og at mennesker lever i ulike typer forhold.

Anonymkode: d167b...ebc

Så HI sin mann skal tilgi, tilgi, tilgi kg tilgi hver gang hun har sex med annen mann? 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

«Avslørt» antyder jo at noe er hemmelig. Det trenger det jo ikke å være. 

Nei man kan jo selvsagt velge å være direkte slem også. 

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

«Bedrag»? «Puler rundt»? 

Skal si du har noen sementerte tanker om hva sex er… Og noen rimelig pervo tanker om hva barn skal informeres om. 

Bare som et startpunkt: ikke noe er «bedrag» før noen begynner å lyve eller skjule. Så lenge partene snakker om saken, er det verken løgn eller bedrag involvert. Det er jo det HI har prøvd å gjøre, for å ivareta ærligheten i dette. 

Hvis hun går bak ryggen til mannen og puler andre, så skjuler hun og lyver. Han har sagt nei. Å pule andre når man er gift er ikke en menneskerett. 

Så HI sin mann skal tilgi, tilgi, tilgi kg tilgi hver gang hun har sex med annen mann? 

Hvis han ikke kan gi henne det de begge trenger, så har han vel selv vært ute om det? 

Hvis hun går bak ryggen til mannen og puler andre, så skjuler hun og lyver. Han har sagt nei. Å pule andre når man er gift er ikke en menneskerett. 

Å regulere hvem andre ligger med er da enda mindre en menneskerett. 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Det vil være mest praktisk for han å bli med meg og. Han er den med minst midler av oss, så han vil være den mest skadelidende. Han vil faktisk måtte flytte inn til foreldrene sine ved et eventuelt brudd. 
HI

Så dette er et kjærlighetsløst ekteskap. Hvor lenge tror du det vil vare? Jeg ville uten tvil avsluttet dette før jeg gikk bak ryggen på mannen min. Dersom alt dette kommer for en dag, er det jo uten tvil du som blir skadelidende. 

Endret av Sommerkroppen 2029
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvis han ikke kan gi henne det de begge trenger, så har han vel selv vært ute om det? 

De begge trenger det ikke. Han har talt. Han trenger ikke sex med andre, han vil holde seg til kona. 

Nei man kan jo selvsagt velge å være direkte slem også. 

Eller man kan velge å være ærlig og si at siden det vi to har sammen er mer enn sex, og siden sexlivet ikke funker, så må jeg finne det jeg trenger et annet sted. 

Å regulere hvem andre ligger med er da enda mindre en menneskerett. 

Da bør man la være å gifte seg og love partneren trofasthet. Man kan enten være singel eller bli sammen med noen som også ønsker åpent forhold. 

Annonse

Sommerkroppen 2029 skrev (3 minutter siden):

Men mannen din har jo sagt at han ikke ønsker å ha et åpent forhold. Hvorfor går du ikke bare fra han da, og lever det livet du faktisk ønsker å leve? 

Selv om det ikke er "på bygda" så kan du lett bli avslørt. Verden er ikke så stor. 

Det har jeg forklart flere ganger. Det er ikke bare meg og mitt manglende sexliv å ta hensyn til, selv om det begynner å tære på. Jeg har som sagt ikke lyst på sex med mannen min, det skjer ingenting når jeg forsøker. Men i og med at vi har hus, hytte, biler og unger, er det ikke bare å gå. Ved et brudd vil vi begge måtte flytte i en sokkelleilighet for at barna skal kunne gå på skolen sin. Vi har ikke råd til noe mer på hver vår kant. Alternativt må vi flytte langt vekk, men pga jobb går ikke det. Han vil antagelig måtte flytte til foreldrene sine pga økonomien, og barna vil da måtte pendle 50/50 til dem og min sokkelleilighet. Livene våre slik vi kjenner det vil bli snudd på hodet, og barna vil være de mest skadelidende. Fra å ha en enebolig med stor hage, hvert sitt rom, venner overalt rundt seg, til det jeg nettopp beskrev. Vi samarbeider godt, og jeg liker han, vi har det ofte gøy sammen, men jeg klarer snart ikke sex med han mer. Jeg klarer ikke. Derfor har jeg vært inne på tanken med åpent forhold, for å beholde livene våre sånn nogen lunde. Han ønsker ikke det, han vil bare fortsette slik vi har det med pliktsex nå og da. Han er happy med det. Så hva gjør man da? 

HI

Så dette er et kjærlighetsløst ekteskap. Hvor lenge tror du det vil vare? Jeg ville uten tvil avsluttet dette før jeg gikk bak ryggen på mannen min. Dersom alt dette kommer for en dag, er det jo uten tvil du som blir skadelidende. 

Du sliter seriøst med leseforståelsen. Ingen har antydet «kjærlighetsløst». Det er ikke synonymt med «sexløst»!

Eller man kan velge å være ærlig og si at siden det vi to har sammen er mer enn sex, og siden sexlivet ikke funker, så må jeg finne det jeg trenger et annet sted. 

Og da må man akseptere at mannen forlater forholdet. Men det vil jo ikke HI. 

Da bør man la være å gifte seg og love partneren trofasthet. Man kan enten være singel eller bli sammen med noen som også ønsker åpent forhold. 

Eller: da bør man la være å fucke opp sexlivet så grundig at partneren får avsmak på å ligge med deg. Det er også ett av elementene her. Du bør egentlig lese HIs svar i tråden. 

Det har jeg forklart flere ganger. Det er ikke bare meg og mitt manglende sexliv å ta hensyn til, selv om det begynner å tære på. Jeg har som sagt ikke lyst på sex med mannen min, det skjer ingenting når jeg forsøker. Men i og med at vi har hus, hytte, biler og unger, er det ikke bare å gå. Ved et brudd vil vi begge måtte flytte i en sokkelleilighet for at barna skal kunne gå på skolen sin. Vi har ikke råd til noe mer på hver vår kant. Alternativt må vi flytte langt vekk, men pga jobb går ikke det. Han vil antagelig måtte flytte til foreldrene sine pga økonomien, og barna vil da måtte pendle 50/50 til dem og min sokkelleilighet. Livene våre slik vi kjenner det vil bli snudd på hodet, og barna vil være de mest skadelidende. Fra å ha en enebolig med stor hage, hvert sitt rom, venner overalt rundt seg, til det jeg nettopp beskrev. Vi samarbeider godt, og jeg liker han, vi har det ofte gøy sammen, men jeg klarer snart ikke sex med han mer. Jeg klarer ikke. Derfor har jeg vært inne på tanken med åpent forhold, for å beholde livene våre sånn nogen lunde. Han ønsker ikke det, han vil bare fortsette slik vi har det med pliktsex nå og da. Han er happy med det. Så hva gjør man da? 

HI

Du kan ikke få alt uten å ofre noe. Det er ikke slik voksenlivet fungerer. Du må rett og slett enten ofre driftene eller fasaden. 

Eller: da bør man la være å fucke opp sexlivet så grundig at partneren får avsmak på å ligge med deg. Det er også ett av elementene her. Du bør egentlig lese HIs svar i tråden. 

Så det beste er at de to går fra hverandre. Noe som flere av oss har påpekt. 

Hun sier at hun SELV ikke vil forlate. Hvis HAN vil det, kan han jo bare gjøre det…

Han har ikke noe reelt alternativ.

HI

Du kan ikke få alt uten å ofre noe. Det er ikke slik voksenlivet fungerer. Du må rett og slett enten ofre driftene eller fasaden. 

Barnas trivsel og skolegang er ikke «fasade»… 

Så det beste er at de to går fra hverandre. Noe som flere av oss har påpekt. 

Eller - kanskje det KAN være bedre hvis de lever sammen, men ikke har sexlivet sammen? Bare en aldri så liten idé! 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

De begge trenger det ikke. Han har talt. Han trenger ikke sex med andre, han vil holde seg til kona. 

De begge trenger at begge nyter det… 🙄 Du ser virkelig ikke den? Seksuelle forhold er pr. definisjon mislykkede hvis kun den ene liker det de gjør! 

Sommerkroppen 2029 skrev (5 minutter siden):

Det er ikke kjærlighetsløst. Vi er veldig glade i hverandre og ønsker hverandre alt godt. Det er kanskje nettopp derfor vi ikke bryter, fordi vi det vil medføre er svært mye dårligere liv for begge, samt barna.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...