Gå til innhold

Hva bruker dere tomater til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv bruker jeg de til saus og i salat nå og da. Ellers er det lite som slår hardkokte egg og tomatskiver på brød! Det er noe av det beste som fins, lett ristet brød med det og litt salt og hvitt pepper. 

Anonymkode: 66832...b71

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På skiva sammen med agurk er heller ikke vondt. Litt salt og pepper gjør susen, eller majones for de som er glad i det. 

Anonymkode: ad5e2...4bc

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

På skiva sammen med agurk er heller ikke vondt. Litt salt og pepper gjør susen, eller majones for de som er glad i det. 

Anonymkode: ad5e2...4bc

Nei det er ikke vondt nei. Litt grill på hamburgerbrød eller ferske rundstykker med tomat, og agurkskiver er veldig godt med litt salt og pepper og majones eller dressing av olje, hvitløk og persille ❤

Skrevet

Snacks

Anonymkode: fbe32...615

Skrevet

Noen ganger spiser jeg cherrytomater som snacks. Har gjerne med meg noen på jobb, som jeg kan maule etter å ha spist matpakka. Jeg liker godt å ha tomater på diverse pålegg på brødskiver. Det er digg i salater. Jeg steker gjerne tomater som tilbehør til for eksempel biff. 

Skrevet

Mauler som snacks, koker pastasaus/ pizzasaus, har i omelett, pastaretter, på pizza og burger, i salater, halvtørker og legger på glass med olje og krydder, steker i panna som tilbehør...det eneste jeg ikke bruker det noe særlig til er på brødskiva. Da spiser jeg de ved siden av isteden. 

Skrevet
Himmel og hav skrev (1 minutt siden):

Mauler som snacks, koker pastasaus/ pizzasaus, har i omelett, pastaretter, på pizza og burger, i salater, halvtørker og legger på glass med olje og krydder, steker i panna som tilbehør...det eneste jeg ikke bruker det noe særlig til er på brødskiva. Da spiser jeg de ved siden av isteden. 

Jeg glemte å nevne pasta- og pizzasaus. Vil gjerne føye til det. 🙂 

Skrevet

Sofrito! Til paella og slikt. Tomatene er nøkkelen til god paella.

Skrevet

Vi spiser som hovedregel smaksrike småtomater. De har vi i salater, salsa, gratenger, forskjellige pastasauser, paier etc. I tillegg er de utrolig gode å langtidssteke i ovn med olje.

Skrevet
On 8/10/2022 at 8:10 PM, Anonym bruker said:

Selv bruker jeg de til saus og i salat nå og da. Ellers er det lite som slår hardkokte egg og tomatskiver på brød! Det er noe av det beste som fins, lett ristet brød med det og litt salt og hvitt pepper. 

på brødskive med egg

brødskive med tomat med salt og pepper ved siden av løst kokte egg

tomat salat

tomat i salat

på pizzzaen

Anonymkode: 2aefb...219

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 10.8.2022 den 20.10):

Rugsprø knekkebrød, hvitost, tomat i tynne skiver oppå, og en sløyfe majones på toppen 😋

Anonymkode: 69e53...d3a

Skrevet

Ingenting. Noen av det verste som finnes. 

Anonymkode: bc8e2...1eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...