Woah0 Skrevet 10. august 2022 #1 Skrevet 10. august 2022 (endret) Det er mye negativt holdning til om du er maskulin eller feminin i begge disse bevegelsene, det å kontrollere språk og holdning er også veldig stort fokus på feminister og incels. Eneste forskjell er incels er smule mer patetisk, og ser for meg den typiske Trump Malding folkene som definerer incels litt, og så er det mordere i den bevegelsen også som er ganske ræva. Men du vet med feminister av hele greia at maskulinitet må temmes og det er ondskapen, du vet den typiske praten hos venstre feminister osv. Hva tenker du om det? Endret 10. august 2022 av Woah0
Gjest NotNaomi Skrevet 10. august 2022 #2 Skrevet 10. august 2022 Jeg kan kalle meg feminist, men jeg hater ikke menn akkurat. Incels er jo styrt av hat mot kvinner, mens jeg har fokus på at kvinner skal ha like rettigheter som menn og også samme verdi som dem I yrkesliv og ellers. Jeg ser ingen sammenheng mellom dem med andre ord, men begge betegnelsene kan misbrukes. Så har du kvinner som selvfølgelig har mye aggresjon rettet mot menn, og noen av dem kaller seg, eller betegner seg som feminister.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2022 #3 Skrevet 10. august 2022 Feminisme som sådan ble startet av menn. Så det ville være litt rart om menn startet en bevegelse som hater menn liksom. Anonymkode: af8f1...1f9
Gjest NotNaomi Skrevet 10. august 2022 #4 Skrevet 10. august 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Feminisme som sådan ble startet av menn. Så det ville være litt rart om menn startet en bevegelse som hater menn liksom. Anonymkode: af8f1...1f9 Forklar?
Anonym bruker Skrevet 10. august 2022 #5 Skrevet 10. august 2022 NotNaomi skrev (2 minutter siden): Forklar? ? Anonymkode: af8f1...1f9
Anonym bruker Skrevet 10. august 2022 #6 Skrevet 10. august 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Feminisme som sådan ble startet av menn. Så det ville være litt rart om menn startet en bevegelse som hater menn liksom. Anonymkode: af8f1...1f9 Og det var en Canadisk kvinne ved navn Alana som startet Incel-bevegelsen - eller prosjektet, som det i utgangspunktet var Anonymkode: f501f...171
Gjest NotNaomi Skrevet 10. august 2022 #7 Skrevet 10. august 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): ? Anonymkode: af8f1...1f9 Hvordan feminismen startet?
Anonym bruker Skrevet 10. august 2022 #8 Skrevet 10. august 2022 NotNaomi skrev (Akkurat nå): Hvordan feminismen startet? https://en.wikipedia.org/wiki/Seneca_Falls_Convention Konvensjonen ble startet av menn, 200 av de 300 som var der var menn, det var menn som tok til orde for kvinners likestilling. Feminismebevegelsen ble startet av menn. Anonymkode: af8f1...1f9
Gjest NotNaomi Skrevet 10. august 2022 #9 Skrevet 10. august 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): https://en.wikipedia.org/wiki/Seneca_Falls_Convention Konvensjonen ble startet av menn, 200 av de 300 som var der var menn, det var menn som tok til orde for kvinners likestilling. Feminismebevegelsen ble startet av menn. Anonymkode: af8f1...1f9 Takk for svar.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2022 #10 Skrevet 10. august 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): https://en.wikipedia.org/wiki/Seneca_Falls_Convention Konvensjonen ble startet av menn, 200 av de 300 som var der var menn, det var menn som tok til orde for kvinners likestilling. Feminismebevegelsen ble startet av menn. Anonymkode: af8f1...1f9 Møtet kom i stand da kvinner kalte inn til møte fordi de ikke fikk talerett på en anti-slavekonferanse i 1840. Det var kvinner som tok til ordet og kalte inn til konferanse om ‘kvinnespørsmål’ Anonymkode: f501f...171
Anonym bruker Skrevet 10. august 2022 #11 Skrevet 10. august 2022 NotNaomi skrev (1 minutt siden): Takk for svar. Selvfølgelig! Jeg ble litt usikker på hva du mente bare. Beklager. Anonymkode: af8f1...1f9
Gjest NotNaomi Skrevet 10. august 2022 #12 Skrevet 10. august 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Selvfølgelig! Jeg ble litt usikker på hva du mente bare. Beklager. Anonymkode: af8f1...1f9 Nei, jeg lurte oppriktig. Jeg ser Charles Fourier var sentral. Jeg visste det virkelig ikke 🙂
Anonym bruker Skrevet 10. august 2022 #13 Skrevet 10. august 2022 HI, du mangler veldig peiling på det aller meste. Også dette. Du har en STOR lesejobb foran deg for å innhente basal allmennkunnskap. Men for å koke ned temaet til den viktigste buljongterningen: Nei, incels og feminister ligner ikke hverandre. Incels kategoriserer mennesker i grader, etter hvem som er mest verd og mest verdig, og incels vil straffe noen og belønne andre. Feminister er ute etter at alle skal ha samme rettigheter og muligheter, alle skal være like mye verd, og at kvinner skal anerkjennes som likeverdige med menn. Grunnleggende sett mener feminister at alle mennesker fortjener samme sjanser, mens incels mener at mennesker er ulike og fortjener ulikt. En slags kjønnsbestemt fascisme, kort fortalt. Anonymkode: 04392...2be
Anonym bruker Skrevet 10. august 2022 #14 Skrevet 10. august 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Og det var en Canadisk kvinne ved navn Alana som startet Incel-bevegelsen - eller prosjektet, som det i utgangspunktet var Anonymkode: f501f...171 Nei, det var hun som først fant opp ordet, men hun har null å gjøre med det innholdet det har i dag. Anonymkode: 04392...2be
Anonym bruker Skrevet 10. august 2022 #15 Skrevet 10. august 2022 Du er helt klart inne på noe her! Misogyni og Misandri er svært vanlig hos henholdsvis Incels og Feminister. Anonymkode: 0703b...686
Gjest Forumassistent Skrevet 11. august 2022 #16 Skrevet 11. august 2022 Ryddet for spekulasjoner og brukerdebatt. Forumassistent
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå