Anonym bruker Skrevet 10. august 2022 #1 Skrevet 10. august 2022 ..om et tema eller en sak du vet mye om, sier du da nettopp det, at du vet det? En venn har reagert på at jeg har latt han snakke i vei om noe jeg allerede vet mye om, og sier jeg burde sagt noe da han la ut om det. Da har det altså kommer fram litt senere at jeg vet mye om tema eller saken. Han ble ganske irritert på grunn av dette. Jeg mener at man ikke skal si at man vet mens noen snakker, fordi det går under å avbryte, og det syns jeg er uhøflig og veldig irriterende når folk gjør. Så, sier dere ifra når det skjer? Anonymkode: d8aca...dea
Anonym bruker Skrevet 10. august 2022 #2 Skrevet 10. august 2022 Det handler ikke om å «si fra», det handler om å snakke sammen. satt du bare der uten å si noe, så er det rart ja. Hadde du ingen innspill eller meninger? Anonymkode: 223c2...eff
Anonym bruker Skrevet 10. august 2022 #3 Skrevet 10. august 2022 Ja, det gjør jeg. Jeg blir også irritert om noen holder kjeft og ikke deltar i samtalen om ting de kan mye om. Dialog er hyggeligere enn monolog når man er to Anonymkode: 8d96f...fdb
Pobie Skrevet 10. august 2022 #4 Skrevet 10. august 2022 Hvis man har en samtale vil man jo komme med kommentarer som viser at man kan mye. Satt du der stille og lot han holde en lang monolog? Det er rart ja.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2022 #5 Skrevet 10. august 2022 Pobie skrev (1 minutt siden): Hvis man har en samtale vil man jo komme med kommentarer som viser at man kan mye. Satt du der stille og lot han holde en lang monolog? Det er rart ja. Jeg sa jo ting som tydet på at jeg visste en del, men han var ivrig og la ut ganske lenge uten stans. Anonymkode: d8aca...dea
Anonym bruker Skrevet 10. august 2022 #6 Skrevet 10. august 2022 Jeg avbryter ikke. Men hvis personen trekker pusten, så skyter jeg kanskje inn at ja, jeg tok masteren min på akkurat det emnet. Så slipper han å føle seg flau over å ha mansplainet meg. Anonymkode: 327e1...cf7
Anonym bruker Skrevet 10. august 2022 #7 Skrevet 10. august 2022 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Jeg sa jo ting som tydet på at jeg visste en del, men han var ivrig og la ut ganske lenge uten stans. Anonymkode: d8aca...dea Han er ikke så veldig lyttende, da. Så egentlig er han sint på seg selv nå, fordi han dreit seg litt ut. Han var udannet. Og siden det er ubehagelig å være sint og skamfull over sin egen oppførsel, velger han å dytte det over på deg. Anonymkode: 327e1...cf7
Anonym bruker Skrevet 10. august 2022 #8 Skrevet 10. august 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Han er ikke så veldig lyttende, da. Så egentlig er han sint på seg selv nå, fordi han dreit seg litt ut. Han var udannet. Og siden det er ubehagelig å være sint og skamfull over sin egen oppførsel, velger han å dytte det over på deg. Anonymkode: 327e1...cf7 Jeg tror han blir flau ja, for han er helt typisk besserwisser, og derfor kan det også være vanskelig å si noe når han legger ut om ting. Han er ingen god lytter selv, så han får nok ikke med seg det jeg får puttet inn av kommentarer. Anonymkode: d8aca...dea
Anonym bruker Skrevet 10. august 2022 #9 Skrevet 10. august 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg tror han blir flau ja, for han er helt typisk besserwisser, og derfor kan det også være vanskelig å si noe når han legger ut om ting. Han er ingen god lytter selv, så han får nok ikke med seg det jeg får puttet inn av kommentarer. Anonymkode: d8aca...dea Problemet er jo hans eget. Ikke ditt. Han er sur nå fordi du ikke berget egoet hans og redda ham fra å dumme seg. Men det er ikke ditt ansvar. Anonymkode: 327e1...cf7
Pobie Skrevet 10. august 2022 #10 Skrevet 10. august 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg sa jo ting som tydet på at jeg visste en del, men han var ivrig og la ut ganske lenge uten stans. Anonymkode: d8aca...dea Nei da kan han bare skylde på seg selv.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2022 #11 Skrevet 11. august 2022 Haha, jeg syns han hadde godt av det. Han føler seg dum fordi han forstår at han satt og mansplainet til ei som var mye mer kunnskapsrik enn ham selv. Hvis du sa ting som tydet på at du kan en del, er det sånt normale folk tar til seg, og slutter å "besserwizze", men heller følger opp og ber deg si mer. Han bare antok at han visste best. Ellers er jeg enig med deg at man ikke skal avbryte folk og si at man kan mye om noe, men heller la det komme frem i samtalen. Anonymkode: 3f36d...9bb
Anonym bruker Skrevet 11. august 2022 #12 Skrevet 11. august 2022 Ikke nødvendigvis. Ville kanskje stilt noen spørsmål som gjorde han skjønte at jeg ikke var helt blank på området. Anonymkode: 193cc...f28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå