Anonym bruker Skrevet 9. august 2022 #1 Skrevet 9. august 2022 Har ei på 14 år, hun har en venn som blir 16 i år, de er nok på vei til å bli kjærester. Han er her nå på besøk, de sitter på rommet hennes og ser film. Dette er helt nytt for meg/oss. Burde de har døra åpen (de er i 2.etasje, vi er i 1.) Får de lov til å være alene hjemme hos hverandre, uten at foreldre er til stede osv? Syns det er koselig at hun har en mulug kjæreste, bare at han blir 16 og hun er 14, gar selvsagt tatt praten om sex osv. Men hvor fire tøyler har din? Takker for råd😊 Anonymkode: a8d38...3f7
Anonym bruker Skrevet 9. august 2022 #2 Skrevet 9. august 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Har ei på 14 år, hun har en venn som blir 16 i år, de er nok på vei til å bli kjærester. Han er her nå på besøk, de sitter på rommet hennes og ser film. Dette er helt nytt for meg/oss. Burde de har døra åpen (de er i 2.etasje, vi er i 1.) Får de lov til å være alene hjemme hos hverandre, uten at foreldre er til stede osv? Syns det er koselig at hun har en mulug kjæreste, bare at han blir 16 og hun er 14, gar selvsagt tatt praten om sex osv. Men hvor fire tøyler har din? Takker for råd😊 Anonymkode: a8d38...3f7 Dette er vanskelig. Har også en 14 åring. Han er ikke kommet dit ennå. Men må si at jeg gruer meg litt til den dagen. Min nevø er 14 og har kjæreste. De har overnattet hos hverandre på hver sitt rom. Han er nesten bare sammen henne og ikke kompiser 🙈 Anonymkode: 61276...cf1
Anonym bruker Skrevet 9. august 2022 #3 Skrevet 9. august 2022 Ingen overnatting, selvfølgelig prat om sex og aldersgrenser og at det ikke er greit. Anonymkode: 8af78...68f
Anonym bruker Skrevet 9. august 2022 #4 Skrevet 9. august 2022 Takk for svar dere😊nei, det kommer aldri til å skje at de får overnatte hos hverandre. Har snakket om sex og grenser, men kan vel ikke gjøre det ofte nok tenker jeg. Syns bare det er litt vanskelig hva de skal få lov til å gjøre sammen osv. Jeg vet ikke hvem foreldrene til gutten er, burde vite det etterhvert så klart, men tenker at det er greit at de møtes her hos oss når vi er hjemme, og ikke hos han så lenge vi ikke vet om foreldre der er hjemme. Off, dette er vanskelig og var ikke forberedt på det så tidlig😂hun er en snill, rolig og skikkelig jente, men man vet jo aldri. Hi Anonymkode: a8d38...3f7
Anonym bruker Skrevet 9. august 2022 #5 Skrevet 9. august 2022 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Takk for svar dere😊nei, det kommer aldri til å skje at de får overnatte hos hverandre. Har snakket om sex og grenser, men kan vel ikke gjøre det ofte nok tenker jeg. Syns bare det er litt vanskelig hva de skal få lov til å gjøre sammen osv. Jeg vet ikke hvem foreldrene til gutten er, burde vite det etterhvert så klart, men tenker at det er greit at de møtes her hos oss når vi er hjemme, og ikke hos han så lenge vi ikke vet om foreldre der er hjemme. Off, dette er vanskelig og var ikke forberedt på det så tidlig😂hun er en snill, rolig og skikkelig jente, men man vet jo aldri. Hi Anonymkode: a8d38...3f7 Jeg synes også at overnatting ikke er greit, selv om de ligger på hvert sitt rom Anonymkode: 61276...cf1
Anonym bruker Skrevet 9. august 2022 #6 Skrevet 9. august 2022 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Takk for svar dere😊nei, det kommer aldri til å skje at de får overnatte hos hverandre. Har snakket om sex og grenser, men kan vel ikke gjøre det ofte nok tenker jeg. Syns bare det er litt vanskelig hva de skal få lov til å gjøre sammen osv. Jeg vet ikke hvem foreldrene til gutten er, burde vite det etterhvert så klart, men tenker at det er greit at de møtes her hos oss når vi er hjemme, og ikke hos han så lenge vi ikke vet om foreldre der er hjemme. Off, dette er vanskelig og var ikke forberedt på det så tidlig😂hun er en snill, rolig og skikkelig jente, men man vet jo aldri. Hi Anonymkode: a8d38...3f7 Men hvorfor har du enda ikke blitt kjent med foreldrene? Jeg synes også det blir for drastisk at de skal ha romdøra oppe. Hvis du er redd for at de skal ha sex, må du overvåke henne døgnet rundt. For det som ikke går på rommet med åpen dør, går veldig finn på skoledassen eller i skogen på vei hjem fra skole eller venninnebesøk. Anonymkode: 4c686...24c
Anonym bruker Skrevet 9. august 2022 #7 Skrevet 9. august 2022 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Men hvorfor har du enda ikke blitt kjent med foreldrene? Jeg synes også det blir for drastisk at de skal ha romdøra oppe. Hvis du er redd for at de skal ha sex, må du overvåke henne døgnet rundt. For det som ikke går på rommet med åpen dør, går veldig finn på skoledassen eller i skogen på vei hjem fra skole eller venninnebesøk. Anonymkode: 4c686...24c Visste ikke om dette før nå i sommer, da har de bare snakket sammen på snap. De har ikke hengt så mye sammen heller, og første gang jeg møter han i dag. Det skjønner jeg jo at de kan ha overalt. Var batre ei venninne som praktiserte det med sin datter, så lurte. De kommer ikke til å gå på samme skole nå da han begynner på vgs, så blir jo på fritiden. Takk fot svar😊 Hi Anonymkode: a8d38...3f7
Anonym bruker Skrevet 9. august 2022 #8 Skrevet 9. august 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Visste ikke om dette før nå i sommer, da har de bare snakket sammen på snap. De har ikke hengt så mye sammen heller, og første gang jeg møter han i dag. Det skjønner jeg jo at de kan ha overalt. Var batre ei venninne som praktiserte det med sin datter, så lurte. De kommer ikke til å gå på samme skole nå da han begynner på vgs, så blir jo på fritiden. Takk fot svar😊 Hi Anonymkode: a8d38...3f7 Tror ikke at det holder lenge. En på videregående sammen ei i 9 trinn 🤔 Anonymkode: 61276...cf1
Anonym bruker Skrevet 9. august 2022 #9 Skrevet 9. august 2022 Det er nå jeg kjenner jeg er glad jenta mi allerede er 17! Heretter skal hun (nesten) få ta med seg hvem hun vil hjem! Anonymkode: 8223d...77b
Anonym bruker Skrevet 9. august 2022 #10 Skrevet 9. august 2022 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Tror ikke at det holder lenge. En på videregående sammen ei i 9 trinn 🤔 Anonymkode: 61276...cf1 Er det jeg og tenker, og har sagt det til henne at det fort kan bli slutt, vil bare forberede henne på det. Hi Anonymkode: a8d38...3f7
Anonym bruker Skrevet 9. august 2022 #11 Skrevet 9. august 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er nå jeg kjenner jeg er glad jenta mi allerede er 17! Heretter skal hun (nesten) få ta med seg hvem hun vil hjem! Anonymkode: 8223d...77b Hva mener du? Skjønte det ikke helt. Hi Anonymkode: a8d38...3f7
Gjest NotNaomi Skrevet 9. august 2022 #12 Skrevet 9. august 2022 (endret) Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Er det jeg og tenker, og har sagt det til henne at det fort kan bli slutt, vil bare forberede henne på det. Hi Anonymkode: a8d38...3f7 Du har sagt til henne at det fort kan bli slutt?? Det syns jeg var veldig feil av deg, og hun trenger jo ikke moren sin til å forberede seg på det.Det et jo å gjøre henne trist og usikker! Du kan jo ikke be dem ha døra åpen heller! Du får heller banke på iblant da. Endret 9. august 2022 av NotNaomi
Anonym bruker Skrevet 9. august 2022 #13 Skrevet 9. august 2022 NotNaomi skrev (1 minutt siden): Du har sagt til henne at det fort kan bli slutt?? Det syns jeg var veldig feil av deg, og hun trenger jo ikke moren sin til å forberede seg på det.Det et jo å gjøre henne trist og usikker! Du kan jo ikke be dem ha døra åpen heller! Du får heller banke på iblant da. Nei, sa det ikke sånn, det kom litt feil ut. Men hun ble skikkelig såret av en annen gutt som sa noen stygge ting til henne, så sa noe sånt som at han nå begynner på vgs og at ting kan endre seg. Sa ikke at dette tar slutt fort osv da. Er jo derfor jeg spør, siden jeg har en venninne som gjorde det sånn med datteren sin, de måtte ha døra åpen. Den var igjen i dag når han var her. Hi Anonymkode: a8d38...3f7
Anonym bruker Skrevet 9. august 2022 #14 Skrevet 9. august 2022 Jeg lurer på hvorfor foreldre til jenter vil kontrollere slik, kreve åpen dør, nekte besøk hos gutten på dagtid, og samtidig er det fritt frem med overnatting hos venninner, besøk og hemmeligheter bak lukket dør. Alle er så sikre på at døtrene deres er streite? Anonymkode: 4c686...24c
Anonym bruker Skrevet 9. august 2022 #15 Skrevet 9. august 2022 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Er det jeg og tenker, og har sagt det til henne at det fort kan bli slutt, vil bare forberede henne på det. Hi Anonymkode: a8d38...3f7 Hører vel egentlig ikke hjemme i denne tråden, men akkurat dette sa mine foreldre til meg på den alderen også når jeg var i samme situasjon - vi er sammen fortsatt 17 år etter ❤️ der og da var det bare kjipt å høre, men helt innafor å snakke om at man ikke bør la seg presse til noe man ikke er klar for, at sex ikke nødvendigvis er godt første gang, viktigheten av å bli kjent med seg selv og hva man liker osv. Ang åpen dør tenker jeg at det ikke har noe for seg, og at overnatting nok kan ventes med Anonymkode: d9745...bf2
Gjest NotNaomi Skrevet 9. august 2022 #16 Skrevet 9. august 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Nei, sa det ikke sånn, det kom litt feil ut. Men hun ble skikkelig såret av en annen gutt som sa noen stygge ting til henne, så sa noe sånt som at han nå begynner på vgs og at ting kan endre seg. Sa ikke at dette tar slutt fort osv da. Er jo derfor jeg spør, siden jeg har en venninne som gjorde det sånn med datteren sin, de måtte ha døra åpen. Den var igjen i dag når han var her. Hi Anonymkode: a8d38...3f7 Ok, men jeg syns de nesten må få erfare sånt selv uten at foreldre skal "forberede" dem. Det er vel ikke noe poeng å gjøre dem skeptiske og desillusjonerte? La henne heller få glede seg over å være forelsket og ha kjæreste, og så kan du jo heller oppmuntre henne om det blir slutt. Det var ihvertfall bra at hun fikk ha døren igjen da.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2022 #17 Skrevet 9. august 2022 Anonym bruker skrev (56 minutter siden): Hva mener du? Skjønte det ikke helt. Hi Anonymkode: a8d38...3f7 Bare at jeg har sluppet å ta stilling til slike spørsmål så langt! Nå er hun snart voksen (på papiret), og jeg har ikke lenger veldig mye jeg skulle ha sagt. Har en gutt også, på 18. Jeg tror ikke han har kjæreste, har ikke sett noe som gir meg hint om dette, i alle fall, og han har så langt ikke hatt med seg noen hjem. Disse ungdommene mine jobber og trener, tror jeg, og har nok lite tid og overskudd til kjærester. Men ja, selvfølgelig kan jeg ta feil! De sover i alle fall hjemme på hvert sitt rom hver natt! Sikkert litt uvanlige, disse ungdommene mine... Anonymkode: 8223d...77b
Anonym bruker Skrevet 10. august 2022 #18 Skrevet 10. august 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Hører vel egentlig ikke hjemme i denne tråden, men akkurat dette sa mine foreldre til meg på den alderen også når jeg var i samme situasjon - vi er sammen fortsatt 17 år etter ❤️ der og da var det bare kjipt å høre, men helt innafor å snakke om at man ikke bør la seg presse til noe man ikke er klar for, at sex ikke nødvendigvis er godt første gang, viktigheten av å bli kjent med seg selv og hva man liker osv. Ang åpen dør tenker jeg at det ikke har noe for seg, og at overnatting nok kan ventes med Anonymkode: d9745...bf2 Jeg var 16 og mannen min 17 når vi ble sammen, og vi er fortsatt sammen 21 år etter, så joda det er mulig😊men det er ikke normalen da😅som sagt så er alt dette nytt for oss, vi har ikke vært tenåringsforeldre før og syns mye kan være vanskelig. Overnatting blir det ikke noe av. Du som skriver at jenter som overnatter hos hverandre, selvfølgelig kan de være lesbiske og, men jeg tror det fortere kan være lettere å bli presset av en gutt til ting man ikke vil og at de er sterkere, men igjen, jeg tror bare. Hi Anonymkode: a8d38...3f7
Anonym bruker Skrevet 10. august 2022 #19 Skrevet 10. august 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Bare at jeg har sluppet å ta stilling til slike spørsmål så langt! Nå er hun snart voksen (på papiret), og jeg har ikke lenger veldig mye jeg skulle ha sagt. Har en gutt også, på 18. Jeg tror ikke han har kjæreste, har ikke sett noe som gir meg hint om dette, i alle fall, og han har så langt ikke hatt med seg noen hjem. Disse ungdommene mine jobber og trener, tror jeg, og har nok lite tid og overskudd til kjærester. Men ja, selvfølgelig kan jeg ta feil! De sover i alle fall hjemme på hvert sitt rom hver natt! Sikkert litt uvanlige, disse ungdommene mine... Anonymkode: 8223d...77b Skulle ønske jeg var deg😅syns det kan være litt vanskelig. Hi Anonymkode: a8d38...3f7
Anonym bruker Skrevet 10. august 2022 #20 Skrevet 10. august 2022 Eldste datteren min ble kjæreste med bestevennen sin da hun var 14 år gammel. Han var like gammel og hadde gått inn og ut av huset her i mange år, også vært på overnatting. Forskjellen var vel at de var like gamle. De er nå 17 år og fremdeles kjærester ❤. Hadde en periode hvor de ikke fikk sove på samme rom, var vel frem til de var nærmere 16 år, men utover det, fikk de fortsette som før. Anonymkode: 0111b...6bd
Anonym bruker Skrevet 10. august 2022 #21 Skrevet 10. august 2022 Datteren min er 14 og kjæreste med en på 15 år. Vert sammen i snart 1 år. Synes det er for tidlig. Selv om vi kjenner foreldrene, og har tatt samtalen om sex… De har jo alene iblant og har muligheten til å gjøre det meste da. Anonymkode: 2b423...774
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå