Gå til innhold

Er så lei av sur og sint samboer

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Det er mange som er syke og som likevel går ut av et forhold som er så dysfunksjonelt som det du beskriver. Så her går det på din vilje.

Ikke bare blir du garantert langt sykere av å være i et slikt forhold.

Barna dine blir også skadet og kan bli syke av det.

Fordi du ikke tar ansvar for at forholdet er så dårlig som det er og går.

Anonymkode: fc69f...74c

Det er mange som klarer det som er syke ja, så spørs det hvordan syke de er også. Alle sykdommer er ikke like og man kan ikke ta alle under samme kam.

det går ikke på min vilje nei, og det å sitte å antyde noe slikt viser bare at du ikke vet hvordan folk kan bli når de er syke. 
kjenner jeg rett og slett blir irritert på uvitenhet på enkelte personer og det å komme med slike utsagn gjør meg forbanna rett og slett

Anonymkode: 6daf2...b64

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er mange som klarer det som er syke ja, så spørs det hvordan syke de er også. Alle sykdommer er ikke like og man kan ikke ta alle under samme kam.

det går ikke på min vilje nei, og det å sitte å antyde noe slikt viser bare at du ikke vet hvordan folk kan bli når de er syke. 
kjenner jeg rett og slett blir irritert på uvitenhet på enkelte personer og det å komme med slike utsagn gjør meg forbanna rett og slett

OK, hva feiler du da? Siden psykisk mishandling er bedre enn å være alene? (Svaret bør være «langt framskreden kreft». Husk, vi er faktisk flere som har prøvd hvordan det er å være syk… også langvarig syk. Min lengste periode som sykmeldt varte i 2 år, og den var ikke den første.) 

Anonymkode: 302df...d8b

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

OK, hva feiler du da? Siden psykisk mishandling er bedre enn å være alene? (Svaret bør være «langt framskreden kreft». Husk, vi er faktisk flere som har prøvd hvordan det er å være syk… også langvarig syk. Min lengste periode som sykmeldt varte i 2 år, og den var ikke den første.) 

Hva som feiler meg er ikke noe jeg legger ut her, men jeg kan si det slikt at det jeg har er like smertefullt og like lite livskvalitet med de som har kreft. Er ikke noe som kan kureres og man får ingen hjelp. Jeg har vært syk siden 2011 så 11 år. 
Min helse er veldig kompleks. 

Det at man må ha langt framskredet kreft får å leve slikt er det dummeste jeg har hørt. Jeg trur folk egentlig lever i en litt rosa verden der alt er perfekt, ingenting krangling, unger som er eksemplariske. Beklager å måtte si det men slik er faktisk ikke livet! Jeg kjenner flere som alle har sine ting de sliter med og langt ifra ett perfekt forhold som folk prøver å legge ut til. Så hvis ditt liv er perfekt med perfekt mann osv så gratulere. Du er en av de sjeldne desverre. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 10.8.2022 den 2.14):

Plikter hun å like en slem person? Jeg har ønsket livet av mange, jeg. Dø skal de uansett, jeg ønsket bare at det kom tidsnok til at jeg får nyte min verden uten dem.

Da får man ta ansvar for seg selv og  gå fra den personenn. Det å spille martyr og ønske personen død, da er man litt psycho selv altså.

Anonymkode: 6b1a0...6fa

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Opplever du ofte å bli tatt under en kam?

Det er mange her som peker på hvor helseskadelig det er å leve i ødeleggende, sure forhold. Spesielt for barna. Du har ansvar som mor, og kommunen har ansvar for å følge opp helse- og omsorgstjenester. Får du ikke den hjelpen du har krav på etter lov, kan Statsforvalteren ser på saken. Dette vet du nok, men velger å ignorere. 

Skrevet
Ekspatt skrev (5 timer siden):

Opplever du ofte å bli tatt under en kam?

Det er mange her som peker på hvor helseskadelig det er å leve i ødeleggende, sure forhold. Spesielt for barna. Du har ansvar som mor, og kommunen har ansvar for å følge opp helse- og omsorgstjenester. Får du ikke den hjelpen du har krav på etter lov, kan Statsforvalteren ser på saken. Dette vet du nok, men velger å ignorere. 

Godt at du vet hva man har krav på, for det vet nemlig jeg også. Og tenk om alt hadde vært så enkelt som du skriver her, da hadde nok verden, familier hatt ett mye bedre liv enn det de sitter med idag. Men det er i fantasi verden. Trur du ikke jeg har søkt på det det går ann å søke på og fått avslag etter avslag. Hvis du ikke har skjønt det enda så handler alt om penger for kommunene. De får en viss sum i året som de skal forvalte og bruke på forskjellige områder. 
Meg hadde de sendt på ett sykehjem som de gjør med andre for de har ikke kapasitet til å behandle brukeren hjemme. Kapasitet=økonomi. For min del så har jeg krav på BPA f.eks men jeg får ikke dette innvilget. Og har gått videre med saken. Systemet er noe jævel skap og man skal kjempe og kjempe for å bli sett og hørt

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Faktum er at du blir i et forhold som du vet er skadelig for dine barn.

Få inn barnevernet, da, få kurs og/eller veiledning i foreldrerollen dere har. Slik dere har det hjemme nå blir barna varig skadet om du/dere ikke tar tak.

Om det er så ille at mannen ikke greier å ta til seg veiledning, og dere fungerer så dårlig sammen, da kan det være en åpning for deg å komme deg ut også, fordi bv anbefaler at dere ikke bor sammen.

Skal dere bo sammen kan dere ikke fortsette som dere har gjort. Du skriver at dere har forsøkt parterapi - men har dere forsøkt parterapi med noen som har god kjennskap til din helsesituasjon? Og noen som også har kunnskap om hvordan det er å være pårørende til noen som er så syk som du er?

Du kan uansett ikke sitte i ro og ikke gjøre noe når du ser dine barn bli skadet av det dysfunksjonelle hjemmet dere nå tilbyr barna - da må du be om hjelp på dette området.

Det er skadelig både for deg og for barna å ha det slik dere har det nå. Og det er trolig skadelig for mannen din også. Det kan være forferdelig tøft å være pårørende til en som er så syk som du sier du er. Det gir ikke ham lov å oppføre seg som en drittsekk. Men det gir heller ingen av dere lov å la ungene deres bli skadet. Og vil ikke han være med på mer behandling/terapi, da er det du som må koble inn andre etater. Da er det gjerne barnevernet du må starte med, for å få tatt tak i dette ut fra barnas situasjon.

Anonymkode: fc69f...74c

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 9.8.2022 den 22.27):

Jeg er SÅ lei ham! Ungene er lei ham! "Ja men pappa sier jo aldri noe!". Men altså. Jeg lovte vel i "gode og onde dager"... Alvorlig sykdom har han også. Måtte han bare få slippe å bli ordentlig gammel... (Fy, det var stygt!)

Anonymkode: 91cf5...384

Jeg kan forstå deg (i motsetning til mange andre). For vårt barn sin del hadde det nesten vært enklere om pappaen forsvant, for da hadde barnet sluppet å bli såret og skuffet gang på gang. Å se barnet sitt gråte i senga hver kveld fordi pappa brøt enda en avtale eller har løyet om noe, er ikke lett. Hadde vært enklere å forklare at pappa er død og ta den sorgen. Den blir i hvert fall enklere med årene. Det gjør ikke sorgen over å ha en pappa i nærheten som ikke bryr seg. 

Jeg har helt ærlig ønsket pappaen død flere ganger. Når jeg for 'ente gang prøver å trøste en 8-åring som hater seg selv fordi det må jo være noe galt med hn siden pappa prioriterer jobb og penger. 

Anonymkode: 05b3c...7cc

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Hva som feiler meg er ikke noe jeg legger ut her, men jeg kan si det slikt at det jeg har er like smertefullt og like lite livskvalitet med de som har kreft. Er ikke noe som kan kureres og man får ingen hjelp. Jeg har vært syk siden 2011 så 11 år. 

Det at man må ha langt framskredet kreft får å leve slikt er det dummeste jeg har hørt. Jeg trur folk egentlig lever i en litt rosa verden der alt er perfekt, ingenting krangling, unger som er eksemplariske. Beklager å måtte si det men slik er faktisk ikke livet! Jeg kjenner flere som alle har sine ting de sliter med og langt ifra ett perfekt forhold som folk prøver å legge ut til. Så hvis ditt liv er perfekt med perfekt mann osv så gratulere. Du er en av de sjeldne desverre. 

Var det noen som snakket om «perfekt»? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Nei, mitt liv er ikke perfekt. Ikke min helse heller - som sagt var den lengste sykmeldingen på 2 år i strekk, og den var ikke på noen måte den første eller eneste. Og min mann er død, hvis du må nevne ham. Så nei, livet er ikke perfekt, men det er så bra som JEG kan få det til å bli. 

Å plages og utpsykes av sinte og giftige personer har ingen plass i den ligningen, men herregud: DU gjør som DU vil, og hvis du tror du kommer til å leve så lenge at du får lønn for strevet en dag, så værsågod. Mitt liv er for kort til å kastes bort på negative drittfolk. Det har jeg lært via erfaring, i fall du innbiller deg at du sitter på noen dyp og eksklusiv visdom her: du er ikke den eneste med erfaring. Forskjellen er visst bare at livets prøvelser har gjort deg til ei selvrettferdig furtemugge og meg til en opportunist. 

Skrevet

Jeg er forvirret. Er det han eller du som er syk?

Anonymkode: 360f0...3e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...