Gå til innhold

Hostet blod. Hva kan det tyde på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde det kun vært noen dråper eller mindre mengder så hadde jeg ikke tenkt noe særlig over det, men det var litt spesielt for nesten alt kom på en gang(omtrent 2/3 av et melkeglass) og så etterfulgt av noen større dråper. Blodet var friskt rødt på farge. Er en time siden det skjedde og formen er bra ellers. Har ikke vært syk nylig. Samboeren min er forresten lege, vurderer å sende en melding og spørre om råd?

Anonymkode: d0aa2...9f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sår i slimhinne?

Anonymkode: cb53f...897

Skrevet

Eller framskreden tuberkulose. Men det er lite sannsynlig.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Sår i slimhinne?

Har ingen ubehag whatsoever i hals, svelg, spiserør etc. Så det virker ikke sånn?

Skrevet

Kom deg til lege nå!

Anonymkode: fdd61...10b

Skrevet

Kan du ha blødd neseblod og det har rent bak i halsen?

Anonymkode: 56de5...114

Skrevet

Jeg kasta opp blod da jeg hadde blodpropp på lungene.

Ville oppsøkt lege.

Anonymkode: e7dae...d2b

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Kan du ha blødd neseblod og det har rent bak i halsen?

Men uansett bør dette sjekkes av lege. Bestill time nå

Skrevet

Takk for svar. Legekontoret stenger om få minutter så får nok ikke time før i morgen. Ok å vente?

Skrevet

Du har en samboer som er lege, så spør du om råd her og vurderer om du skal spørre han som er lege om råd............

Anonymkode: 49aba...bbf

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Takk for svar. Legekontoret stenger om få minutter så får nok ikke time før i morgen. Ok å vente?

Troll

Anonymkode: 49aba...bbf

Skrevet

Selvfølgelig er dette kontakt med lege/legevakt. Kan dette være et seriøst innlegg? Du spør her når mannen din er lege.

Anonymkode: 49d2a...6bd

Skrevet

Da har du sunne lunger. Det kan sikkert legekjæreste bekrefte 

Anonymkode: d6ec1...aeb

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Da har du sunne lunger. Det kan sikkert legekjæreste bekrefte 

Anonymkode: d6ec1...aeb

Jeg røyker ikke nei.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vet du, jeg tror ikke på deg.

Hvis du virkelig hadde hostet opp en så stor mengde blod, så ville du kontaktet lege allerede, ikke spurt på et forum om du skal spørre din samboer som liksom er lege, eller velge å utsette til legekontor stenger før du igjen spør her om å vente.

Alternativt er du i sjokk og har så stor frykt i øyeblikket at du velger å late som om dette ikke er noe. I så fall trenger du uansett rask hjelp.

Om du virkelig har hostet opp en så stor mengde blod så kontakter du legevakt NÅ! Og nei, du skal ikke vente å se. Ta en drosje til legevakt, ikke kjør bil selv!

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Vet du, jeg tror ikke på deg.

Hvis du virkelig hadde hostet opp en så stor mengde blod, så ville du kontaktet lege allerede, ikke spurt på et forum om du skal spørre din samboer som liksom er lege, eller velge å utsette til legekontor stenger før du igjen spør her om å vente.

Alternativt er du i sjokk og har så stor frykt i øyeblikket at du velger å late som om dette ikke er noe. I så fall trenger du uansett rask hjelp.

Om du virkelig har hostet opp en så stor mengde blod så kontakter du legevakt NÅ! Og nei, du skal ikke vente å se. Ta en drosje til legevakt, ikke kjør bil selv!

Herregud da. Rødt friskt blod i en sånn mengde, som kommer ut i én smell og som ikke ee ledsaget av andre symptomer, er jo blod fra et sår. Ikke fra lungene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...