Gå til innhold

Angående forbruk av strøm i et tomt hus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har flyttet fra et hus til et annet, men har ikke solgt enda. Det betyr at vi eier et tomt hus. Det eneste som står på av strøm er robotklipperen og alarmen er koblet på. Varmtvannstanken er på, men blir ikke brukt. Ellers er alt av oppvarming og kjøl/ frys avslått.

Jeg gikk inn på forbruket, for å se hva regningen omtrent kommer på (vi bor der strømmen er desidert dyrest). Så ser jeg at to dag til nå i august, ligger forbruker dobbelt så høyt som de resterende dagene. Også i juli har det vært brukt mer strøm enkelte dager, uten at vi har vært der. Hva kommer dette av? 

Anonymkode: 2ff42...e9b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lureri med måleren, flere som har oppdaget at de bruker mer strøm når de er på jobb.

Anonymkode: 9ffc4...175

Skrevet (endret)

Når strømforbruket er veldig lavt, skal det også veldig lite til før det dobles. Kan  noe av hoppene skyldes lading av gressklipper? VVS vil jo stadig gå, men det er mulig at den ikke går jevnt. At den ikke starter før temperaturen har sunket endel, og så varmer det godt opp igjen. Hva slags alarm har dere? Kan den ha fanget opp noe og brukt strøm på det? Kamera? Hva er forbruket på?

Endret av Den perfekte mor, påan igjen
Skrevet

Jeg tipper varmtvannstanken. Om det er en relativt ny tank, så holder den vannet varmt lenge, men når det vipper under en viss grad, så slår den seg på og varmer. Jeg ville skrudd av tanken. Det er uansett ingen grunn til å varme opp vann som ikke skal brukes. 

Anonymkode: 420a1...897

Skrevet

Hva er det faktiske forbruket da? Fra 100 til 200 ville jeg ikke lurt på, men fra 1000 til 2000 ville jeg definitivt blitt overrasket over. 

Anonymkode: 32938...07d

Skrevet

Dere må ha på varme hvis dere fortsatt eier huset når det blir kaldt, ellers kan vannet fryse.

Anonymkode: 91b88...314

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hva er det faktiske forbruket da? Fra 100 til 200 ville jeg ikke lurt på, men fra 1000 til 2000 ville jeg definitivt blitt overrasket over. 

Anonymkode: 32938...07d

Dette. Jeg har selv blitt "lurt" av å se på forbruksgrafene når forbruket i utgangspunktet er lavt, og i de grafene der ser det ut som en voldsom økning fordi det går fra veldig lavt til litt høyere (100 til 200). Om du kan se på forbruket over et halvt år i samme graf vil det kanskje gi et riktigere bilde.

Anonymkode: 3bc03...ffb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...