Anonym bruker Skrevet 9. august 2022 #26 Skrevet 9. august 2022 Det er nesten som den ene naboen mamma fikk. Hun kom bort til mamma og begynte å plokke plummer når mamma plokket. Det er så kjekt at naboene her har mange frukttrær for da slipper jeg å ha det selv, ingen bruker jo alt selv. Skal si vi plukket alt og mamma som egentlig aldri blir sint tente på alle plugger vi ikke viste hun hadde. Mamma advarte alle naboer og hun prøvde seg i flere hager etterpå. Det endte nok mye i søppla det året, for alle plokket trærne sine helt tomme, ble ikke noe på bakken engang til dyra. Mamma har alltid delt med seg, når naboer har spurt om å kunne få litt har de fått, men slik hun tok seg tilrette fikk hu ikke ett bær eller frukt. Skal sies vi alltid har brukt veldig mye av det vi har, men vi har aldri vært nøye med å plokke alt for vi syns det er hyggelig at alle dyra kan kose seg også. Pappa ble vel litt oppgitt det året for han fikk enorme mengder han måtte lage vin av og frysen ble full. Han liker å lage vin, bare ikke så store mengder… Anonymkode: 23537...405
Anonym bruker Skrevet 9. august 2022 #27 Skrevet 9. august 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Om det ikke var for at hun er død, så kunne dette fint vært ei som min far var sammen med noen år. Hun holdt på slik. Ingen respekt for andre på noen måte, stjal fra andre, løy, manipulerte. Hun tok med seg unger og renset hele hagene til folk for frukt og grønnsaker. Ungene selv forstod til og med at dette var feil, så de sluttet å komme for å leke med hennes barn. Ungene hadde før dette gått på litt uskyldig slang, tatt et eple eller to fra en hage. Men hun mente de var udugelige, så hun skulle vise dem, og mente at alt folk hadde utendørs kunne andre bare ta. At det ble stjålet så mye at det råtnet, det var uvesentlig for henne, det var prinsippet, at hun skulle lære unger at de ikke skulle la seg stoppe av gjerder og at andre hadde noe de selv ikke hadde. Min far jobbet mye borte, så det tok tid før han forstod hvordan hun faktisk var, men da ble det heldigvis også slutt. Helt syk, hele dama! Hi, jeg hadde satt opp skilt som varslet at du pga. tyveri har satt opp kamera og at tyveri vil bli anmeldt. Jeg ville også ha varslet naboene om at det er en dame som går og stjeler fra nabolagets hager. Anonymkode: 20db0...701 God idé. Vi har en facebookgruppe for nabolaget. Jeg kan jo skrive det der. For elt jeg vet er hun med i den. Anonymkode: b58f0...cca
Anonym bruker Skrevet 9. august 2022 #28 Skrevet 9. august 2022 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Da sender jeg henne til deg så hun kan forsyne seg i ditt hus og din hage. Hvor bor du? Anonymkode: b58f0...cca Jeg skjønner at du ble satt ut, HI. Det er frekt. Jeg opplevde at min låste elsykkel ble stjålet fra hagen min. Er nok vanligere, at sykler blir stjålet enn tomater, men ganske så ille. Det er nok dessverre sånn at skal man ha en garanti mot tyveri og frekkhet må man ha murer/gjerder eller lignende folk ikke kan komme seg over. Anonymkode: 8dfb5...cd7
Anonym bruker Skrevet 9. august 2022 #29 Skrevet 9. august 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg skjønner at du ble satt ut, HI. Det er frekt. Jeg opplevde at min låste elsykkel ble stjålet fra hagen min. Er nok vanligere, at sykler blir stjålet enn tomater, men ganske så ille. Det er nok dessverre sånn at skal man ha en garanti mot tyveri og frekkhet må man ha murer/gjerder eller lignende folk ikke kan komme seg over. Anonymkode: 8dfb5...cd7 Hmm, det var ikke meningen å sitere meldingen over, for jeg har ikke skrevet i tråden før Anonymkode: 8dfb5...cd7
Anonym bruker Skrevet 9. august 2022 #30 Skrevet 9. august 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): God idé. Vi har en facebookgruppe for nabolaget. Jeg kan jo skrive det der. For elt jeg vet er hun med i den. Anonymkode: b58f0...cca Gjør det - da ser hun kanskje advarselen selv Kos deg med tomatene fremover 🍅 Anonymkode: 20db0...701
Wonder Woman Skrevet 10. august 2022 #31 Skrevet 10. august 2022 Det mange her beskriver er narsisstiske og t.o.m. psykopatiske trekk, de tenker at det er egne regler for dem og at de er hevet over andre og kan ta seg til rette. De skammer seg ikke hvis de blir tatt, angrer bare hvis det har negative konsekvenser for dem.
prekæs Skrevet 10. august 2022 #32 Skrevet 10. august 2022 Ikke overrasket. Selv opplevde jeg noe tilsvarende. Bestemor og barnebarn på ripshøsting i min hage, da jeg kom hjem fra ferie. Ikke antydning til flau hun heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå