Gå til innhold

Fy fabian, noen er frekke!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg hatt en opplevelse som jeg ikke trodde var mulig og var sånt jeg bare leste om. Jeg dyrker tomater hver sommer og har ganske mange planter langs solveggen ute (de står så de kan sees fra veien, men langt inn i min hage). De har akkurat begynt å bli modne og jeg var ute og vannet i går kveld og tenkte at jeg skulle plukke inn en del i dag etter jobb. Så våknet jeg med dundrende hodepine og feber, så jeg dro ikke på jobb i dag. Jeg lå på sofaen og slappet av og så hørte jeg plutselig lyder langs husveggen. Jeg kikket ut, og der sto det en dame og plukket mine tomater! Jeg gikk ut og sa "unnskyld meg, men hva er det du driver med?". Hun, like rolig, sa "Åja, du er hjemme. Ja, da vil du sikkert ha noen selv, så da tar jeg ikke alle. Det er så godt med sånne tomater som har modnet i solveggen." Jeg ble helt satt ut, men fikk da sagt at hun ikke skulle ha en eneste tomat av de jeg har dyrket. Hun var like blid og tok de tomatene hun hadde plukket og la i hendene mine, smilte og sa "Da skjønner jeg at du er av den kjipe sorten. Jeg er en sånn som deler, jeg skjønner du. Men en skal jeg ha" også puttet hun en i munnen, vinket og gikk. Jeg vet ikke hvem dama er, men hun må jo ha fulgt med her i og med at hun viste at jeg/vi pleier å være på jobb på denne tida. Jeg er fortsatt satt ut men nå lurer jeg jo på hvordan jeg skal beskytte tomatene mine. Jeg dyrker en del, men det er jo fordi jeg vil ha mange til å spise, lage saus, tørke, gi bort og ikke for at fremmede skal komme og forsyne seg. Noen ideer?

Anonymkode: b58f0...cca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gæren kjerring. 
Hun hadde nok trodd du var på jobb. Sett opp strømgjerde…

Anonymkode: fae38...24a

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nå har jeg hatt en opplevelse som jeg ikke trodde var mulig og var sånt jeg bare leste om. Jeg dyrker tomater hver sommer og har ganske mange planter langs solveggen ute (de står så de kan sees fra veien, men langt inn i min hage). De har akkurat begynt å bli modne og jeg var ute og vannet i går kveld og tenkte at jeg skulle plukke inn en del i dag etter jobb. Så våknet jeg med dundrende hodepine og feber, så jeg dro ikke på jobb i dag. Jeg lå på sofaen og slappet av og så hørte jeg plutselig lyder langs husveggen. Jeg kikket ut, og der sto det en dame og plukket mine tomater! Jeg gikk ut og sa "unnskyld meg, men hva er det du driver med?". Hun, like rolig, sa "Åja, du er hjemme. Ja, da vil du sikkert ha noen selv, så da tar jeg ikke alle. Det er så godt med sånne tomater som har modnet i solveggen." Jeg ble helt satt ut, men fikk da sagt at hun ikke skulle ha en eneste tomat av de jeg har dyrket. Hun var like blid og tok de tomatene hun hadde plukket og la i hendene mine, smilte og sa "Da skjønner jeg at du er av den kjipe sorten. Jeg er en sånn som deler, jeg skjønner du. Men en skal jeg ha" også puttet hun en i munnen, vinket og gikk. Jeg vet ikke hvem dama er, men hun må jo ha fulgt med her i og med at hun viste at jeg/vi pleier å være på jobb på denne tida. Jeg er fortsatt satt ut men nå lurer jeg jo på hvordan jeg skal beskytte tomatene mine. Jeg dyrker en del, men det er jo fordi jeg vil ha mange til å spise, lage saus, tørke, gi bort og ikke for at fremmede skal komme og forsyne seg. Noen ideer?

Ikke rart det blir krig i verden når du lager problemer av bagateller! Det er slemt av deg å ikke dele noen når du har mye,du må være dårlig oppdratt! 

Anonymkode: 9994f...86a

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ikke rart det blir krig i verden når du lager problemer av bagateller! Det er slemt av deg å ikke dele noen når du har mye,du må være dårlig oppdratt! 

Går du inn på bondegårder og slakter deg et lam også, når du vil ha kjøtt? 

Skrevet

Hun er en tyv. Hun trodde hun ville slippe unna med det. Når du tok henne på fersken ville hun du skulle føle deg dum/dårlig for å ha fersket henne, på samme måte som hun følte seg dum for å ha stjålet fra deg. Derfor sa hun det hun trodde ville få deg til å føle deg dum/dårlig, at du var "en slik kjip en som ikke ville dele med deg".

"Å dele med seg" forutsetter at det er noe en gjør frivillig. Baker jeg ei kake og deler den med andre er det et valg jeg tar. Baker jeg ei kake og noen går og forsyner seg av den uten å ha spurt meg først er det ikke et valg jeg har tatt. Det er å stjele. Det er frekt.

Du får ikke gjort stort med det hun sa. Men vit at hun ikke sa det fordi "du er sånn som ikke deler med deg", hun sa det fordi hun ville du skulle føle deg like dum og dårlig som hun gjorde.

Anonymkode: 1922b...604

Skrevet

Folk eier ikke skam! Bra du sa ifra! Ser du henne igjen, så si at du anmelder henne for tyveri hvis hun prøver seg igjen. 

Anonymkode: c51b9...14c

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

🙈🙈🤣🤣

Anonymkode: bede0...13b

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Da sender jeg henne til deg så hun kan forsyne seg i ditt hus og din hage. Hvor bor du?

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Hun er en tyv. Hun trodde hun ville slippe unna med det. Når du tok henne på fersken ville hun du skulle føle deg dum/dårlig for å ha fersket henne, på samme måte som hun følte seg dum for å ha stjålet fra deg. Derfor sa hun det hun trodde ville få deg til å føle deg dum/dårlig, at du var "en slik kjip en som ikke ville dele med deg".

"Å dele med seg" forutsetter at det er noe en gjør frivillig. Baker jeg ei kake og deler den med andre er det et valg jeg tar. Baker jeg ei kake og noen går og forsyner seg av den uten å ha spurt meg først er det ikke et valg jeg har tatt. Det er å stjele. Det er frekt.

Du får ikke gjort stort med det hun sa. Men vit at hun ikke sa det fordi "du er sånn som ikke deler med deg", hun sa det fordi hun ville du skulle føle deg like dum og dårlig som hun gjorde.

Takk 🌺

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Dette tror jeg ikke noe på. Rett og slett. 

Anonymkode: 10d77...b1a

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg tror ikke hun følte seg dum eller dårlig. Noen gjør ikke det. Jeg har truffet på noen mennesker som tenker at alt mitt er ditt og alt ditt er mitt. Utfordringen er at de ikke egentlig bryr seg om første del. De tenker bare at alt er deres, men de tilbyr sjelden noe selv. På en måte er de veldig utpregede livsnytere. De suser avgårde og trenger ikke anstrenge seg for å få inn penger eller bidra med arbeid av noe slag. Alt løses seg for noen andre har jo det de trenger... Eiendomsretten tror de ikke på. Vi skal jo alle dele. 

Bor man f.eks. i kollektiv med dem forsyner de seg av andres klær, utstyr og mat, men har ingenting å dele selv slik at det blir veldig skjevt/bare går en vei (f.eks. handler de sjeldent). De blir sjelden flaue, selv når de blir fersket. De har en slags hippie-tanke gang der alle goder skal deles, men gjør ingenting selv for å ha noe å dele bort. De tar seg sjelden jobb under studiene for de føler ikke de trenger ekstra penger for fellesskapet ressurser er jo så tilgjengelig for dem når de føler at eiendomsretten ikke teller. De kan jo bare ta eller låne det de trenger av venner og bekjente. De har også samme holdning når det gjelder oppgaver. De går fra kjøkkenbenken uten å rydde den. Vasker aldri klærne de har tyvlånt. De kan stille på dugnad i borettslaget, hjelper gjerne til med noen oppgaver i starten, men forsyner seg så av kaffen og frukt og legger seg ned og nyter resten av dagen i gresset, mens de andre jobber. For man skal jo ikke være en slave for materialismen.... Benkene som de andre satte opp benytter de seg derimot villig av senere. For alt skal jo deles...  

Anonymkode: ba1f0...d2b

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Greit å dele, men da ved å gi bort, ikke ved ar andre tar. Hun kunne ringt på og spurt om hun kunne fått et par, da kunne man ha delt. Man stjeler ikke andres frukt og grønt. Akkurat som man ikke kan ta sykkelen som stod utenfor og ville ha. 

Anonymkode: 6040b...5ce

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jo, dette kan godt være sant. 

Det er en del folk som ikke eier verken skam eller vett, og som i tillegg har fått utlevert store mengder frekkhet. 

Gjerde rundt hagen med låst port, HI! 

Anonymkode: 0b01d...f73

Skrevet

Frekkhetens nådegave har hun fått utdelt! 😂😂 Men tror ikke du trenger å bekymre deg så veldig, tror ikke akkurat at de finnes mange som henne. Tomatene dine får nok i all hovedsak stå i fred.

Anonymkode: c582d...1d4

Skrevet
Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Det er sant enten du tror det eller ikke. Det er frekke folk over alt. En kollega kom hjem en dag og fant en fremmed bil i oppkjørselen som hadde koblet seg på utestikket og sto til lading. Det var vel også en historie her i vinter om noen som hadde en nabo som stjal ved. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Jeg tror ikke hun følte seg dum eller dårlig. Noen gjør ikke det. Jeg har truffet på noen mennesker som tenker at alt mitt er ditt og alt ditt er mitt. Utfordringen er at de ikke egentlig bryr seg om første del. De tenker bare at alt er deres, men de tilbyr sjelden noe selv. På en måte er de veldig utpregede livsnytere. De suser avgårde og trenger ikke anstrenge seg for å få inn penger eller bidra med arbeid av noe slag. Alt løses seg for noen andre har jo det de trenger... Eiendomsretten tror de ikke på. Vi skal jo alle dele. 

Bor man f.eks. i kollektiv med dem forsyner de seg av andres klær, utstyr og mat, men har ingenting å dele selv slik at det blir veldig skjevt/bare går en vei (f.eks. handler de sjeldent). De blir sjelden flaue, selv når de blir fersket. De har en slags hippie-tanke gang der alle goder skal deles, men gjør ingenting selv for å ha noe å dele bort. De tar seg sjelden jobb under studiene for de føler ikke de trenger ekstra penger for fellesskapet ressurser er jo så tilgjengelig for dem når de føler at eiendomsretten ikke teller. De kan jo bare ta eller låne det de trenger av venner og bekjente. De har også samme holdning når det gjelder oppgaver. De går fra kjøkkenbenken uten å rydde den. Vasker aldri klærne de har tyvlånt. De kan stille på dugnad i borettslaget, hjelper gjerne til med noen oppgaver i starten, men forsyner seg så av kaffen og frukt og legger seg ned og nyter resten av dagen i gresset, mens de andre jobber. For man skal jo ikke være en slave for materialismen.... Benkene som de andre satte opp benytter de seg derimot villig av senere. For alt skal jo deles...  

Anonymkode: ba1f0...d2b

Jeg hadde en sånn kollega. Hun forsynte seg rett som det var av andres matpakker eller skjenket seg et glass av andres juice uten å spørre. Hun spurte om å bomme en sigarett og om noen bød fram pakka, så tok hun fem. Helt grenseløs på andres ting, men hadde aldri noe å gi bort.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Går du inn på bondegårder og slakter deg et lam også, når du vil ha kjøtt? 

Jeg driver med grønnsaker og det skjer faktisk ganske ofte at folk stjeler. Omkvedet er at "du har jo så mye". Jeg vet om flere som har blitt frastjålet lan og til og med en gris. Ved er det også et problem at folk stjeler. Jeg har til og med opplevd naboer som har gått inn i låven og forsynt seg ned kunstgjødsel.

Anonymkode: f480a...f7c

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg driver med grønnsaker og det skjer faktisk ganske ofte at folk stjeler. Omkvedet er at "du har jo så mye". Jeg vet om flere som har blitt frastjålet lan og til og med en gris. Ved er det også et problem at folk stjeler. Jeg har til og med opplevd naboer som har gått inn i låven og forsynt seg ned kunstgjødsel.

Anonymkode: f480a...f7c

Frekkere enn flatlusa!!

Skrevet

Dette er en historie jeg tror på, for så frekke er faktisk folk. Naboen, som driver med potetproduksjon, fant en dame langt ute på åkeren sin i fjor høst, der hun hadde renset flere potetfårer og plukket opp to fulle bæreposer med poteter. Ikke skjønte hun problemet, heller "for han hadde jo åkeren full og ville ikke savne de stakkars potetene hun hadde plukket". 

At dette var en inntektskilde for bonden, skjønte hun ikke.

Anonymkode: fde6d...a45

Skrevet

Jeg tviler ikke et øyeblikk! Opplevde det samme omtrent for et par år siden, bortsett fra at jeg var på jobb og den som høstet hadde spade og tok rubbel og bit. 
Jeg synes du tok det pent! 

Skrevet

Jeg tviler heller ikke et sekund. Hos naboen så var det noen som røkka ned ei hel grein fra et plommetre og tok med seg.

Anonymkode: 87492...ba5

Skrevet

Folk er ikke snaue. 

Anonymkode: b41f2...97d

Skrevet

HUN er en sånn som deler??? NEI, HUN er en sånn som stjeler!!!

Skrevet

Om det ikke var for at hun er død, så kunne dette fint vært ei som min far var sammen med noen år. Hun holdt på slik. Ingen respekt for andre på noen måte, stjal fra andre, løy, manipulerte. Hun tok med seg unger og renset hele hagene til folk for frukt og grønnsaker. Ungene selv forstod til og med at dette var feil, så de sluttet å komme for å leke med hennes barn. Ungene hadde før dette gått på litt uskyldig slang, tatt et eple eller to fra en hage. Men hun mente de var udugelige, så hun skulle vise dem, og mente at alt folk hadde utendørs kunne andre bare ta. At det ble stjålet så mye at det råtnet, det var uvesentlig for henne, det var prinsippet, at hun skulle lære unger at de ikke skulle la seg stoppe av gjerder og at andre hadde noe de selv ikke hadde. Min far jobbet mye borte, så det tok tid før han forstod hvordan hun faktisk var, men da ble det heldigvis også slutt. Helt syk, hele dama!

Hi, jeg hadde satt opp skilt som varslet at du pga. tyveri har satt opp kamera og at tyveri vil bli anmeldt.

Jeg ville også ha varslet naboene om at det er en dame som går og stjeler fra nabolagets hager.

Anonymkode: 20db0...701

Gjest Forumassistent
Skrevet

Ryddet for avsporing.

Forumassistent

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...