Anonym bruker Skrevet 8. august 2022 #1 Skrevet 8. august 2022 Oppdaget i vår et utslett på foten. Svakt rødt, der ytterkantene var litt mørkere rødt. Tenkte ikke så mye over det, men registrerte at det ble større utover våren. Har fått litt farge på beina, så vises ikke så godt nå. Oppdaget i helgen at det nå går fra nede på leggen til rett under rompa. Klør ikke. Prøvd å Google men finner ikke noe som ligner. Siden jeg ikke har noen plager har jeg ikke tatt kontakt med lege. Anonymkode: ca4ea...2aa
Anonym bruker Skrevet 8. august 2022 #2 Skrevet 8. august 2022 Bilde? Du bør uansett få det sjekket hos lege. Noen flåttutslett er også atypiske og kan spre seg over store områder uten at man ser den typiske ringen. Anonymkode: c8463...75b
Anonym bruker Skrevet 9. august 2022 #4 Skrevet 9. august 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Bilde? Du bør uansett få det sjekket hos lege. Noen flåttutslett er også atypiske og kan spre seg over store områder uten at man ser den typiske ringen. Anonymkode: c8463...75b Oppdaget utslettet i mars. Får det ikke helt til å stemme at det kan være flått på den tiden av året. Anonymkode: ca4ea...2aa
Anonym bruker Skrevet 9. august 2022 #5 Skrevet 9. august 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Oppdaget utslettet i mars. Får det ikke helt til å stemme at det kan være flått på den tiden av året. Anonymkode: ca4ea...2aa Utrolig spesielt å ikke gå til legen og sjekke det. Anonymkode: fc184...e8a
Anonym bruker Skrevet 9. august 2022 #6 Skrevet 9. august 2022 Flått kan man få hele året, har fjernet en på bikkja i desember. Ikke mye av dem på vinteren, men er det plussgrader kan de krype frem fra gjemmet sitt så her i sør kan du finne de i mars Men ellers er det flere utslett som kan vokse, f.eks ringorm (sopp) Anonymkode: 44004...a30
Anonym bruker Skrevet 9. august 2022 #7 Skrevet 9. august 2022 Hvis kanten av utslettet er rødt og litt opphevet, så tenker jeg også ringorm. Du kan bli smittet av dyr, som f.eks. katt. Da hjelper det å smøre med soppdrepende krem. Anonymkode: 29764...dfb
Anonym bruker Skrevet 9. august 2022 #8 Skrevet 9. august 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Hvis kanten av utslettet er rødt og litt opphevet, så tenker jeg også ringorm. Du kan bli smittet av dyr, som f.eks. katt. Da hjelper det å smøre med soppdrepende krem. Anonymkode: 29764...dfb Ringorm klør vel. Skal ta en sjekk hos legen. Anonymkode: ca4ea...2aa
Anonym bruker Skrevet 9. august 2022 #9 Skrevet 9. august 2022 https://www.lommelegen.no/infeksjoner/artikkel/lymfangitt-rod-stripe-pa-huden/69000003 ser den slik ut? Anonymkode: 8da61...7b1
Anonym bruker Skrevet 9. august 2022 #10 Skrevet 9. august 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): https://www.lommelegen.no/infeksjoner/artikkel/lymfangitt-rod-stripe-pa-huden/69000003 ser den slik ut? Anonymkode: 8da61...7b1 Nei, man ser det ikke så godt nå pga at jeg har solt meg. Er svakt rødt utslett som dekker nesten hele foten. Ser litt mørkere rødfarge som viser avgrensing på ankelen og oppe ved trusekanten, Anonymkode: ca4ea...2aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå