Gå til innhold

Noen som er utdannet lærer, men som har byttet jobb? Hva jobber dere med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken utdanning har dere, måtte dere ta videreutdanning?

Tenker med meg selv at dersom jeg skal bytte beite, må det skje i løpet av de neste to årene. Jeg trives som lærer, men blir utmattende sliten av det. De siste 5-7 årene har blitt tyngre og tyngre.  

Anonymkode: 1881b...455

Skrevet

Samme her. Vet om noen lærere som har begynt på nav (jobb der altså), noen på ungdomsinstitusjoner, og ei som begynte å jobbe i butikk. PPT er jo også en mulighet....

Anonymkode: ef53b...3c9

Skrevet

Jeg har blitt i skolen, men jobber i ledelsen. 

Jeg kjenner lærere som har gått samme vei som meg, ellers er det litt forskjellig. Noen jobber i NAV, utdanningsetaten, opptakskontoret, bolig, barnevern, utdanningsforbundet og forslag. 

Anonymkode: 6c231...f95

Skrevet

Jeg er ansatt som lærer, men funksjonen min er miljøterapeut. Trives mye bedre, og blir jeg tvunget til å fungere som vanlig lærer igjen, må jeg nok finne på noe annet å gjøre fortere enn svint. Det drives rovdrift av lærere, spesielt kontaktlærere, nå, og det er ikke akseptabelt. Jeg ser kollegaer som ikke har fokus på fag overhodet, fordi de er så overlesset av møter og oppfølging av sine kontaktelever.. 

Anonymkode: 7c12a...60f

Skrevet

Frilanser. Jeg er musiker og skribent. Måtte ikke omskoleres, jeg underviste i musikk. 

Anonymkode: 9502e...d2c

Skrevet

Jeg har flere lærerkollegaer som jobber innen psykisk helse og rus. 

Anonymkode: b599b...c93

Skrevet

Jobber for skoleeier som rådgiver. 

Anonymkode: 2f448...fad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...