Gå til innhold

Noen som har vært i Japan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Både eldste barnet og jeg har drømt om tur til Japan lenge. Nå er pandemien på hell i Asia også, og vi kan starte planleggingen. Lurer derfor på om noen her har vært i Japan? Først og fremst lurer jeg på reiseruten og hvilken by dere besøkte?

Anonymkode: 69048...172

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Besøkte Kyoto og Tokyo. Kyoto først, så Tokyo. Var i Seoul og Beijing også. 

Anonymkode: 5235b...3bc

Skrevet

Jeg og min eldste, som da var rett før han fylte 12 år, var i Japan for noen år siden i forbindelse med en jobbreise jeg hadde til Tokyo. Jeg tok noen ekstra dager i forkant og etterkant av jobboppdraget, slik at vi var der i Japan 15 dager totalt. 

Et tips å sjekke ut er mulighet for å leie "pocket wifi" slik at dere alltid har wifi under oppholdet. Dette kan bestilles på forhånd slik at dere plukker det opp på flyplassen ved ankomst. Vi fant ut dette litt sent, og leide underveis da vi fant ut at det var greit å alltid ha wifi når vi var ute. 

Et annet tips er Japan Rail pass, som er "interrail" og gir tilgang til å reise ubegrenset med tog. Dette bør bestilles før avreise, slik at du enten får det levert før dere drar fra Norge (da kan dere bruke det for å komme dere fra flyplassen) eller levert til hotellet dere er på. Les mer om det her:  https://www.japaneksperten.no/om-japan-rail-pass Vi var litt for trege til å bestille, så vi måtte få det levert på hotellet. Vi var mest i Tokyo pga jobboppdraget mitt, men vi brukte ca en uke som rene turister der vi bodde noen dager i Kyoto. Jeg skulle gjerne brukt mer tid der, for det er en nydelig by! 

Vi tok en dagstur til Hiroshima og besøkte fredsparken og museet der. Skulle tatt oss bedre tid, for dette er et sted man trenger tid for å oppleve og ta inn. Det er sterke inntrykk!

Jeg vil definitivt tilbake til Japan!

Anonymkode: 16ab3...76e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...