Anonym bruker Skrevet 8. august 2022 #1 Skrevet 8. august 2022 Jeg er sånn på armer og bein. Det kjennes ikke ruglete ut, klør ikke og er sånn hele tida. Ser verre ut på vinteren når jeg er enda blekere. Har tørr hud da og keratosis poilaris bak på armene men der er jeg følbart nuppete. Er det samme greia? Noe som kan hjelpe? Anonymkode: 2e6cf...1ff
Anonym bruker Skrevet 8. august 2022 #2 Skrevet 8. august 2022 Slik hud har mitt ene barn som har Atopisk eksem når hun går i klær som ikke er bomull eller vide nok. Nå er hun 19år så kler seg i klær andr bruker når hu er ute og skifter når hu kommer hjem, da klarer hun å holde det i sjakk uten at det blir for ille. Men som hu sier selv så ser en veldig godt forskjell på hun har klær mot huden jeg ikke burde ha. Hun merker også om det har blitt lagt feil laken på senga på hytta (mormor elsker å skifte på senger, men glemmer at det er en seng som kun skal ha bomullslaken) Så det kan vær ett tips å sjekke hva laken og dynetrekket ditt inneholder, du bruker jo ganske mange timer der. Pappa har psoreasis eller hva det heter, han får slik hud når han er i mye støv. Han jobber på ett grusmottak, så når det er tørt så føyker det veldig av ulike ting. For han så fungerer det å smør seg med kokosolje hver dag etter en dusj, da holder han det i sjakk. Prikkene hans ser like ut som dine også. Så det kan jo virke som det er ett eller annet som irriterer huden. Så sjekk og prøv deg litt frem, sjekk om klærne er av bomull, sengetøy av bomull, er tøyet tettsittende kan du prøve med noe videre en stund for å se om det utgjør noen forskjell, sjekk ut som kremer, såper, vaskemiddel har parfyme i seg, skyllemiddel er også ofte en synder. Selv skyllemiddel uten parfyme kan være en synder, for det legger seg som ett belegg i klærne og dette kan gjøre at det blir for klamt for huden. Anonymkode: f2c27...af6
Anonym bruker Skrevet 8. august 2022 #3 Skrevet 8. august 2022 Søk opp strawberry skin. Jeg har det selv, og har ikke vært bevisst på at det har et navn før nylig Anonymkode: 9c13a...4d0
Anonym bruker Skrevet 8. august 2022 #4 Skrevet 8. august 2022 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Søk opp strawberry skin. Jeg har det selv, og har ikke vært bevisst på at det har et navn før nylig Anonymkode: 9c13a...4d0 Det kan da hende det er dette, men det skal vare sorte prikker i porer/hårsekker men hos meg er det ikke prikker, mer flekker og de er mørkerøde egentlig. Men jeg prøver det som står skal hjelpe, så krysser fingrene for effekt😊 Anonymkode: 2e6cf...1ff
Anonym bruker Skrevet 8. august 2022 #5 Skrevet 8. august 2022 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Det kan da hende det er dette, men det skal vare sorte prikker i porer/hårsekker men hos meg er det ikke prikker, mer flekker og de er mørkerøde egentlig. Men jeg prøver det som står skal hjelpe, så krysser fingrene for effekt😊 Anonymkode: 2e6cf...1ff Jeg har lest at de skal være mørkerøde, slik som på bildet.. Lykke til Anonymkode: 9c13a...4d0
Anonym bruker Skrevet 8. august 2022 #6 Skrevet 8. august 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg har lest at de skal være mørkerøde, slik som på bildet.. Lykke til Anonymkode: 9c13a...4d0 Ok, da er det sikkert det. På de engelske sidene jeg så på først var det sort, og det så mer ut som hudormer nesten. Anonymkode: 2e6cf...1ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå