Gå til innhold

Barn som slutter på idrett i 15 års alder. Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ungdommen ønsker ikke å fortsette på idretten hun har gått på i ti år da det ikke er kjekt lengre, trenerne prioriterer bare favorittene sine osv, Støtter henne i avgjørelsen, men syns det er dumt selvsagt. Men vi ønsker at hun skal gå på "noe" og alle vennene går der så hun trenger sånn sett noe å holde på med samtidig som det er greit å ha noe fysisk også. Ikke så lett å begynne på noe nytt når man er såpass "gammel" for er det nivå inndelt vil hun jo måtte trene med de som er veldig mye yngre. Noen tips? Det er ikke treningssenter her vi bor som er åpent for de under 18.

Anonymkode: fa66d...e9b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Treningsstudio ble populært her. Sønnen min sluttet fotball etter 10-11 år nå og trener masse på nytt treningssenter. Møter jo kjente fra skolen etc der.

Anonymkode: 23bcb...921

Skrevet

Hjemmetrening, sykling, jogging. 

Anonymkode: 2745a...360

Skrevet

Mange liker klatring. Kanskje det er noe klatrestudioer i nærheten som ikke har 18-års grense? Sykling (terrengsykling f.eks.) er også en god idé. Hva liker hun å drive med ellers, utenom den sporten hun har drevet med?

Anonymkode: 770e1...c96

Skrevet

Gå tur sammen i starten og la henne fortsette alene. Lydbok på øret og gode joggesko, bruk stolpejakten som motivasjon? 

Anonymkode: c9738...9ce

Skrevet

Hun kan jo engasjere seg som trener. Da har hun noe fast å gjøre. 

Ellers er tennis og paddel en fin sport. Der er det jo mange store/voksne som gjerne er nybegynnere.  

Skyting og orientering er to gode ting. Dette er jo individuelle idretter, så hun trenger jo ikke å føle på presentasjonen med en gang.  

Motorcross og gokart er to flotte idretter, som mange begynner med i stor alder. 

Anonymkode: 3d0b7...6a1

Skrevet

Jeg sa til min datter at hun kunne slutte, men hun skulle ut av huset og gjøre noe fysisk hver dag. Hva hun gjorde var igrunn det samme, men komme seg ut og gjøre noe. Det syns hun var helt greit og hun sluttet såfort sesongen var ferdig. Jeg regnet med hun kom til å savne fotballen, men hun har ikke gått tilbake. Etter noen år startet hun på treningsstudio og nå har hun blitt helt hektet. Om treningen er så arti aner jeg ikke helt, men hun treffer så mange venner og er sosial med andre folk der. Hun kan være der i fire timer, bare pga at det er så mange å prate med der så jeg har gitt opp å tro på henne når hun sier hun bare skal være der en time. 

Men hun var veldig flink til å gå ut av huset og gjøre noe fysisk hver dag. Om hun var veldig fysisk aktiv hver dag tviler jeg på, men hu spilte litt fotball med venner, gikk tur med venner, sykla, var i akebakken, gikk en tur alene osv. Så hvor mye fysisk aktiv hun egnetlig var anerr jeg ikke, men det viktigste var at hun kom inn i vanen å komme seg ut hver dag. Da håpet jeg det ble litt mindree tiltak når hun begynte med noe igjen, for da hadde hun ikke lagt til seg vanen om å ligge på sofaen hver dag. Og hadde hun trent hjemme så hadde det også vært helt greit, men jeg kjenner min datter såom jeg hadde sagt det så hadde det sjeldent sjedd for det kunne hun gjøre litt sener, litt senere og vipps så var det sengetid. Hun trente hjemme noen ganger, men det var ikke så kult når vi har en liten leilighet og igrunn alltid noen andre hjemme. 

Anonymkode: a384d...216

Skrevet

Min snart 15-åring slutter også på idretten sin nå. Han skal få medlemsskap på treningsenteret isteden 

Anonymkode: 68dd2...dc5

Skrevet
On 8/8/2022 at 3:18 PM, Anonym bruker said:

Ungdommen ønsker ikke å fortsette på idretten hun har gått på i ti år da det ikke er kjekt lengre, trenerne prioriterer bare favorittene sine osv, Støtter henne i avgjørelsen, men syns det er dumt selvsagt. Men vi ønsker at hun skal gå på "noe" og alle vennene går der så hun trenger sånn sett noe å holde på med samtidig som det er greit å ha noe fysisk også. Ikke så lett å begynne på noe nytt når man er såpass "gammel" for er det nivå inndelt vil hun jo måtte trene med de som er veldig mye yngre. Noen tips? Det er ikke treningssenter her vi bor som er åpent for de under 18.

Anonymkode: fa66d...e9b

man må faktisk tåle at de beste blir priotert

Anonymkode: 487dc...219

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...